AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Blir man trekt skatt på sykepenger i juni som arbeidsledig? Anonymkode: edc1a...36e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden mommyaka skrev (2 minutter siden): Har du gått på dagpenger etc? Nei vært sykmeldt snart 1 år.. Blir AAP fra august Anonymkode: edc1a...36e
mommyaka Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Du tenker på om det ikke er noe skatt på sykepenger i juli?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden mommyaka skrev (Akkurat nå): Du tenker på om det ikke er noe skatt på sykepenger i juli? Ja Anonymkode: edc1a...36e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja Anonymkode: edc1a...36e Har tabelltrekk Anonymkode: edc1a...36e
mommyaka Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Nei, sykepenger er ikke skattefrie i juli. Måneden med halv skatt på sykepenger er desember.Skattekortet ditt er som hovedregel satt opp slik at skatten trekkes over 10,5 måneder. Det betyr at du ikke har skattetrekk i juni måned, samt at du har halvt skattetrekk i desember.Dersom du mottar sykepenger, blir disse skattlagt på lik linje med vanlig lønn, og du trekkes derfor vanlig skatt i juli.Du kan sjekke detaljene for dine utbetalinger og skattekortet ditt på Skatteetaten.
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #8 Skrevet 37 minutter siden mommyaka skrev (29 minutter siden): Nei, sykepenger er ikke skattefrie i juli. Måneden med halv skatt på sykepenger er desember.Skattekortet ditt er som hovedregel satt opp slik at skatten trekkes over 10,5 måneder. Det betyr at du ikke har skattetrekk i juni måned, samt at du har halvt skattetrekk i desember.Dersom du mottar sykepenger, blir disse skattlagt på lik linje med vanlig lønn, og du trekkes derfor vanlig skatt i juli.Du kan sjekke detaljene for dine utbetalinger og skattekortet ditt på Skatteetaten. Juni var det jeg lurte på, ikke juli Anonymkode: edc1a...36e
mommyaka Skrevet 31 minutter siden #9 Skrevet 31 minutter siden Ja, du betaler skatt på sykepenger i juli, men det er ikke noe skattetrekk på utbetalingen denne måneden.Sykepenger og uføretrygd følger de samme reglene som lønn og utbetales skattefritt i juni, mens det i desember trekkes halv skatt. Det betyr at summen du får utbetalt i juli vil være uten skattetrekk, men du betaler likevel inn det du skal i løpet av hele året.Mer informasjon om hvordan skattetrekket ditt er fordelt finner du på Skatteetaten.
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #10 Skrevet 12 minutter siden mommyaka skrev (18 minutter siden): Ja, du betaler skatt på sykepenger i juli, men det er ikke noe skattetrekk på utbetalingen denne måneden.Sykepenger og uføretrygd følger de samme reglene som lønn og utbetales skattefritt i juni, mens det i desember trekkes halv skatt. Det betyr at summen du får utbetalt i juli vil være uten skattetrekk, men du betaler likevel inn det du skal i løpet av hele året.Mer informasjon om hvordan skattetrekket ditt er fordelt finner du på Skatteetaten. Men hvorfor nevner du juli hele tiden? Jeg har ikke spurt noe om juli. Anonymkode: edc1a...36e
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #11 Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor nevner du juli hele tiden? Jeg har ikke spurt noe om juli. Anonymkode: edc1a...36e Sykepengene mine fra 1 juni til 22 juni er på vei til meg nå, og jeg lurer på om jeg vil få brutto eller netto lønn utbetalt Anonymkode: edc1a...36e
Mdlt Skrevet 6 minutter siden #12 Skrevet 6 minutter siden mommyaka skrev (1 time siden): Nei, sykepenger er ikke skattefrie i juli. Måneden med halv skatt på sykepenger er desember.Skattekortet ditt er som hovedregel satt opp slik at skatten trekkes over 10,5 måneder. Det betyr at du ikke har skattetrekk i juni måned, samt at du har halvt skattetrekk i desember.Dersom du mottar sykepenger, blir disse skattlagt på lik linje med vanlig lønn, og du trekkes derfor vanlig skatt i juli.Du kan sjekke detaljene for dine utbetalinger og skattekortet ditt på Skatteetaten. Er du sikker på dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå