AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Jeg er i slutten av 20-årene og datet en mann på omtrent samme alder i noen uker. Vi møttes 6–7 ganger, hadde flere overnattinger, fine dater og mye kontakt på Snapchat mellom treffene. Det føltes som om vi ble godt kjent, og jeg opplevde at interessen var gjensidig. Samtidig var jeg en del på jobbreise, og da jeg kom hjem, dro han på en planlagt ferie. Etter hvert la jeg merke til at initiativet hans til kontakt gradvis forsvant. Han svarte alltid på det jeg sendte, stilte spørsmål og virket hyggelig, men han tok ikke lenger initiativ til å starte samtaler og det tok tid før han åpnet. Til slutt bestemte jeg meg for å vente litt for å se om han ville ta kontakt først. Da døde kontakten helt ut, og nå har vi ikke hatt kontakt på flere uker. Det som gjør meg litt usikker, er at han heller ikke ser eller liker noe av det jeg legger ut på sosiale medier lenger. Det føles nesten som om han bevisst holder avstand, samtidig som det aldri kom noen avslutning eller forklaring. Jeg skjønner jo at dette sannsynligvis betyr at han ikke er interessert lenger. Samtidig synes jeg det er vanskelig å bare legge det fra meg når jeg egentlig ikke vet hva som skjedde. Har jeg i praksis blitt ghostet, eller er dette mer en “fade-out”? En del av meg har lyst til å sende en melding etter sommeren, når vi begge er hjemme igjen, bare for å se om det fortsatt er noe der. En annen del tenker at hvis han var interessert, hadde han jo tatt kontakt selv. Hva ville dere gjort? Ville dere latt det ligge, eller sendt én siste melding for å få en avklaring? Anonymkode: b2a62...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner jo at dette sannsynligvis betyr at han ikke er interessert lenger. Samtidig synes jeg det er vanskelig å bare legge det fra meg når jeg egentlig ikke vet hva som skjedde. Har jeg i praksis blitt ghostet, eller er dette mer en “fade-out”? Vet NØYAKTIG hva du føler, har nettopp opplevd helt likt selv omtrent, man sitter igjen med masse spørsmål og ingen svar, men som venninna mi sa "let go, stillhet er også et svar selv om det gjør drit vondt". Sender deg en klem og masse styrke til å legge dette fra deg. Bare gå videre. Anonymkode: b4ba4...e2c 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Det at han ikke tar kontakt ER avklaring, den sikreste avklaringen du kan få. Han er ikke en gang av-og-på, han er helt av. Du har fått svaret ditt så let it go Anonymkode: c6330...5aa 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Du har ikke blitt ghostet, for ghosting handler om at du forsøker å ta kontakt og ikke får noe svar i det hele tatt. Han har svart deg hver gang du har skrevet, så det faller ikke inn under den definisjonen. Ghosting er når noen bevisst unngår å svare på meldinger eller telefoner over tid. Det som derimot virker mer treffende, er at han har latt kontakten fade ut. Han har sannsynligvis ikke ønsket en stor forklaring, men heller tenkt at dette kan dø ut naturlig. Når det nå har gått flere uker uten kontakt, kan det føles litt rart å ta initiativ igjen, men det er helt uproblematisk å sende en melding hvis du ønsker avklaring. Skriv en direkte melding hvor du spør om han er interessert i å ta opp kontakten. Ikke hint, ikke vær vag, vær tydelig. Hvis han da ikke svarer, da kan du si at du har blitt ghostet. Anonymkode: a34d6...dec 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Enig med anonym over her. Jeg ville nok også sendt en melding for en slags avklaring, du har jo ikke noe å tape på det uansett. Anonymkode: 2ac63...935 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Om du lurer på noe så er det ditt ansvar å innhente informasjon om det du lurer på.. Ganske banalt enkelt i grunn. Anonymkode: c2a85...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Jeg kunne vært fyren her, for jeg mister følelser og interesse automatisk hvis vi er en stund fra hverandre. Jobbreise for deg og ferie for han var nok drepen her. Gjelder såklart ikke om man har vært et par så lenge at man er en integrert del av hverandres hverdag, men i en tidlig fase skjer dette. Tror det er en slags forsvarsmekanisme som forhindre at man får langvarig kjærlighetssorg over alle man dater/involverer seg med. Anonymkode: e3216...f20 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #9 Skrevet 29. juni Jeg synes det er en feig måte å avslutte på. Synes du godt kan sende en melding der du (på en grei måte) spør hva som skjedde, og om han ikke ønsker mer kontakt. Da rydder du eventuelle misforståelser av veien. Men, vær forberedt på at du kanskje ikke får svar. Anonymkode: 57cdd...5a1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #10 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er en feig måte å avslutte på. Synes du godt kan sende en melding der du (på en grei måte) spør hva som skjedde, og om han ikke ønsker mer kontakt. Da rydder du eventuelle misforståelser av veien. Men, vær forberedt på at du kanskje ikke får svar. Anonymkode: 57cdd...5a1 Nei, det er kleint... Det ble ikke noe mellom dere, ferdig med det. Anonymkode: e621c...bd7
AnonymBruker Skrevet 29. juni #11 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er kleint... Det ble ikke noe mellom dere, ferdig med det. Anonymkode: e621c...bd7 Hun har ingenting å tape på å få en avklaring, da er det lettere å gå videre etterpå. Anonymkode: 57cdd...5a1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå