Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan se om dette ser ut som veggdyrbitt? 

Er på ferie i Spania, og har våknet to netter på rad med flere bitt i albuekrokene… Bare jeg som blir bitt, heldigvis!

Er snakk om feriehus, ikke hotell, så er ikke akkurat bare å få byttet rom…

IMG_1684.jpeg

IMG_1685.jpeg

Anonymkode: c289e...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre ja...har du skjekket madrasser? Senga? Under og over?

Skrevet

Uten tvil veggdyr.. 

Skrevet

Man ser ofte avføringen deres som svarte prikker på madrassen, gjerne langs sømmer osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Oh my god IKKE FÅ DETTE med deg hjem!

Løft madrasser og se om du ser noe flekker under og sånt..

Mine kondolanser altså.

Anonymkode: dc13d...1ac

  • Liker 4
Skrevet

Om du lander på Gardermoen så lever alt til frysing. Og ta av klær ute når dere kommer hjem.

Husk ikke ta med inn ting som vesker/ ryggsekk etc

  • Liker 3
Skrevet

Sjå under madrassen din. Eg gjer det kvar gong eg er utanlands.

Skrevet (endret)

Ts her


Tusen takk for svar!

Har saumfart sengen og hele rommet nå, og finner ingen tegn til veggdyr, hverken mørke flekker, blodflekker eller dyr…

Får se hvordan det går i natt!

Endret av Blue Rain
AnonymBruker
Skrevet

Typisk veggedyrbitt når de er på en linje bortover slik som på armen din.

Anonymkode: 7c125...bb1

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er det ikke alle som reagerer på bitt, så de andre kan også ha det i senga si.

Anonymkode: 7c125...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det ser dessverre veldig slik ut. De kan gjemme seg veldig godt.

Hvis du våkner på natten bør du slå på lyset og raskt søke rundt. Det er letteste måten å evevtneult se de, de kommer ut i mørket og de tiltrekkes av Co2 som man puster ut. 

Anonymkode: ce223...988

Skrevet
Blue Rain skrev (22 minutter siden):

Ts her


Tusen takk for svar!

Har saumfart sengen og hele rommet nå, og finner ingen tegn til veggdyr, hverken mørke flekker, blodflekker eller dyr…

Får se hvordan det går i natt!

Har du sett under senga i hjørnene? Løftet alle madrasser etc?

Sett på hodegavl.. nattbord etc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde levert all bagasje på gardemoen til slik behandling, av med alt av klær osv hjemme  ikke vesker,bager osv inn

Anonymkode: 073a9...126

Skrevet
mommyaka skrev (18 minutter siden):

Har du sett under senga i hjørnene? Løftet alle madrasser etc?

Sett på hodegavl.. nattbord etc

Virkelig sett overalt…

Leste nettop at det er funnet sandlopper der vier nå, så krysser fingrene for at det kanskje er de som har vært på ferde!

Skrevet
Blue Rain skrev (18 minutter siden):

Virkelig sett overalt…

Leste nettop at det er funnet sandlopper der vier nå, så krysser fingrene for at det kanskje er de som har vært på ferde!

Tropiske sandlopper («Jigger flea» / Tunga penetrans)Hva er det: En 1 mm lang loppe som lever i tørr jord og sand i Afrika, Latin-Amerika og India.Symptomer (Tungiasis): Hunnen borer seg inn i huden (ofte under tåneglene eller under fotsålene). Den danner en hvit kul med en svart prikk i midten, og forårsaker intens kløe og betennelse.Behandling: Oppsøk lege. Loppen og eggene må fjernes sterilt av helsepersonell. Du kan lese mer om forebygging og behandling i artikkelen om Tungiasis på NHI.no.For å unngå å bli plaget i Syden, anbefales det å alltid bruke badesko på utsatte strender og unngå å gå barfot i sand eller jord.

Skrevet
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Tropiske sandlopper («Jigger flea» / Tunga penetrans)Hva er det: En 1 mm lang loppe som lever i tørr jord og sand i Afrika, Latin-Amerika og India.Symptomer (Tungiasis): Hunnen borer seg inn i huden (ofte under tåneglene eller under fotsålene). Den danner en hvit kul med en svart prikk i midten, og forårsaker intens kløe og betennelse.Behandling: Oppsøk lege. Loppen og eggene må fjernes sterilt av helsepersonell. Du kan lese mer om forebygging og behandling i artikkelen om Tungiasis på NHI.no.For å unngå å bli plaget i Syden, anbefales det å alltid bruke badesko på utsatte strender og unngå å gå barfot i sand eller jord.

Oi, det var heftig😅 Var noe annet enn jeg hadde lest om! 

Skrevet
Blue Rain skrev (5 minutter siden):

Oi, det var heftig😅 Var noe annet enn jeg hadde lest om! 

Sønnen min hadde noe slikt..han ble bitt av hjortelusflua/lus 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (51 minutter siden):

Tropiske sandlopper («Jigger flea» / Tunga penetrans)Hva er det: En 1 mm lang loppe som lever i tørr jord og sand i Afrika, Latin-Amerika og India.Symptomer (Tungiasis): Hunnen borer seg inn i huden (ofte under tåneglene eller under fotsålene). Den danner en hvit kul med en svart prikk i midten, og forårsaker intens kløe og betennelse.Behandling: Oppsøk lege. Loppen og eggene må fjernes sterilt av helsepersonell. Du kan lese mer om forebygging og behandling i artikkelen om Tungiasis på NHI.no.For å unngå å bli plaget i Syden, anbefales det å alltid bruke badesko på utsatte strender og unngå å gå barfot i sand eller jord.

De er ikke i sjøsand. De er i jordsand.

Sandlopper på stranden borrer seg ikke inn i huden, men de biter og det klør veldig. Det at bittene er på en linje gjør det deromot langt mer sannsynlig med bedbugs...

Anonymkode: ce223...988

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er veggdyr. Klassisk mønster etter bitt fra veggdyr.

 

Anonymkode: 0b2b2...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...