Gå til innhold

Ponni for 11 åring


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått tilbud om å kjøpe en ponni til 11 åringen vår, den er trygg og god men den er bare 128 cm i mankehøyde. Er bekymret for at hun ikke kan ha den så lenge? Barnet er forøvrig 145 cm. Bør vi heller lete etter en større?

Anonymkode: 1787c...e84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har fått tilbud om å kjøpe en ponni til 11 åringen vår, den er trygg og god men den er bare 128 cm i mankehøyde. Er bekymret for at hun ikke kan ha den så lenge? Barnet er forøvrig 145 cm. Bør vi heller lete etter en større?

Anonymkode: 1787c...e84

Om hun skal ha glede av den i noen år fremover, ja. Har en datter som har gått fra Shetlandsponni, kat 3, kat 2 og kat 1 fra hun var 6 til 16. Ponnien dere har fått tilbud om er en kat 3, noe datteren min (som er liten av vekst) var ferdig med når hun var rundt 8 år. Kat 2 ponnien hadde vi bare i 2 år før hun ble for stor og måtte over på kat 1. Nå har hun drevet aktivt med sprangridning, og der er det strenge krav til at du ikke må være for stor for ponnien. Uansett deres bruk så ville jeg nok godt for en høyere ponny, selv om det sikkert ville fungert fint en stund.

 

Anonymkode: 9674f...1cb

  • Liker 2
Skrevet

Det enkle svaret er ja. Ellers kommer valg av størrelse også an på andre ting - hvor erfaren er rytteren, hvor god trening har ponnien osv. 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå rett på hest. Jeg fikk kaldblods som 11 åring. 

Anonymkode: b45a7...c1c

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gå rett på hest. Jeg fikk kaldblods som 11 åring. 

Anonymkode: b45a7...c1c

Kaldblodstraver er somregel innenfor str til en kat.1 ponni.. 

Ikke gå for en kaldblodstraver, TS, men gå gjerne for en godt trent ponni innenfor 143-148cm(kat.1) mankehøyde. 

Anonymkode: f8c23...a82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gå rett på hest. Jeg fikk kaldblods som 11 åring. 

Anonymkode: b45a7...c1c

Enig der, jeg fikk varmblodstraver som 10 åring, det var veldig greit egentlig. 

Bare skaff ponni dersom du faktisk har tenkt å beholde den etterpå, syns det er en u-ting å drive med flere ponni bytter ettersom barn vokser, når man heller kan gå rett på hest/stor ponni.

Anonymkode: b2d32...caf

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først. Hva er ferdighetsnivået, hvor lenge har hun ridd og har hun oppfølging? En 11- åring må gjerne være i ridekskolen noen år til før hun får ponni

Anonymkode: dfc26...96f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...