Gå til innhold

Trenger tips til forlovelsesring til mann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har vært forlovet i mange år. Ønsker å gifte oss men har ikke prioritert det. Men snart har mannen bursdag og jeg vil gi han en ring, fordi han ønsker seg det. 

Jeg har sett litt på ringer på nett, men er det egentlig noen forskjell på forlovelsesring og giftering for menn? Synes de ser helt like ut? 

og en annen ting: hvordan skaffe info om størrelse uten å bli avslørt? Det er litt risky, for jeg aner jo ikke hvor stor jeg må kjøpe. Han har ikke andre ringer som jeg kan sammenligne med. Han har ganske store hender, men det kan jo likevel fort bli feil størrelse, farge osv. 

Hvordan gjør jeg dette i smug?:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sizz- skrev (På 27.6.2026 den 17.46):

Vi har vært forlovet i mange år. Ønsker å gifte oss men har ikke prioritert det. Men snart har mannen bursdag og jeg vil gi han en ring, fordi han ønsker seg det. 

Jeg har sett litt på ringer på nett, men er det egentlig noen forskjell på forlovelsesring og giftering for menn? Synes de ser helt like ut? 

og en annen ting: hvordan skaffe info om størrelse uten å bli avslørt? Det er litt risky, for jeg aner jo ikke hvor stor jeg må kjøpe. Han har ikke andre ringer som jeg kan sammenligne med. Han har ganske store hender, men det kan jo likevel fort bli feil størrelse, farge osv. 

Hvordan gjør jeg dette i smug?:)

Det er ingen forskjell, utover ulike modeller. 
Har inntrykk av at det rett og slett ikke er noen særlig etterspørsel etter ringer for menn.

Jeg hadde ikke turt å blind-buy’e en ring.
Hadde kjøpt en lekering/godteriring og skrevet et kort om at han får den ringen han ønsker seg.

Eller så hadde jeg tatt ham med på en gullsmed på selve bursdagen.

Anonymkode: 56bb6...9fe

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en enkel ring som også kan brukes som giftering.

Hos for eksempel Mestergull kan dere gå innom slik at ringen blir tilpasset fingeren hans etterpå.

Anonymkode: 4ed3e...6de

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kjøp en enkel ring som også kan brukes som giftering.

Hos for eksempel Mestergull kan dere gå innom slik at ringen blir tilpasset fingeren hans etterpå.

Anonymkode: 4ed3e...6de

Ja jeg må finne en gullsmed som kan endre størrelsen i ettertid. Jeg få gjøre litt research.

Hadde bare vært ekstra gøy å overrasket han med en ring innpakket liksom. Som passet :) 

men har tenkt på én ting…om jeg prøver å finne størrelsen hans i smug, som å måle mens han sover. Kan det funke? Noen som har prøvd? Være jævlig forsiktig da, men bare måle med et mykt målebånd eller en ulltråd. 

AnonymBruker
Skrevet

Tips nr 1 er å kjøpe i fysisk butikk. Da har du god hjelp før og etter. Venninna til mamma(gullsmed) gjetta seg riktig frem til min manns størrelse ved å spørre hvor mye jeg måtte sprike med fingrene for å fingerflette(håndholde) med han. Da måtte hun se hånda mi naturligvis.

Jeg hadde aldri kjøpt den type smykker i nettbutikk.

Anonymkode: adbcf...e46

AnonymBruker
Skrevet

Er dere et par som gjør ting sammen .. lag en gips form av hendene deres når dere holder hender eller lignende, en flink gullsmed kan nok bruke den for å finne han sin størrelse 😃

Anonymkode: a39f2...4bd

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert greit å ha liggende,men en MANN bruker ikke ring.  

Klart er man forlovet med en som er lam i armene eller jurist så kanskje,

Ellers er det perler for svin å gi ring  til en kirurg eller bonde. Borte blir den første dag på jobb 😂

Anonymkode: 31ea7...fc1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ellers er det perler for svin å gi ring  til en kirurg eller bonde. Borte blir den første dag på jobb 😂

En MANN som må lage slike regler for å føle seg som MANN, han er ikke skikkelig MANN. Ts sin MANN er MANN nok til å si hva han ønsker seg og ønsket skal tydligvis bli innfridd.

Han er tydeligvis en elsket og heldig MANN❤️

Anonymkode: adbcf...e46

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har kjønn med ring å gjøre?
Fragile masculinity much?

Anonymkode: 42625...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...