AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Er invitert til en seremoni og selskap der noen som har vært gifte i fem år skal fornye ekteskapsløftene sine. For å være ærlig så skjønner jeg ikke helt greia. De lovet jo for 5 år siden å skulle elske og ære hverandre resten av livet (ikke i 5 år liksom). Kan noen forklare greia for meg så det gir mening? Hva ned antrekk?Og er det forventet at man har med gaver og i så fall hvilken prisklasse? Anonymkode: b0f85...0be
BeeKind Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni Fem år siden var det vel pandemi. Eller var det over da? Hadde de et fullverdig bryllup da, eller et typisk covid-bryllup? Vi giftet oss for seks år siden og det ble litt amputert. Tenkte vi kunne ta igjen feiringen med fornyelse av løfter etter fem eller ti år, men vi dropper det 😅 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Hvis dem ikke hadde noe selskap den gangen så forstår jeg at dem tar det no. Men hadde dem stort selskap da og no nei da forstår jeg ikke. Hvis jeg har skulle fornøye løftene så hadde det vært for oss og barna bare. Anonymkode: d6e96...709 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni BeeKind skrev (18 minutter siden): Fem år siden var det vel pandemi. Eller var det over da? Hadde de et fullverdig bryllup da, eller et typisk covid-bryllup? Vi giftet oss for seks år siden og det ble litt amputert. Tenkte vi kunne ta igjen feiringen med fornyelse av løfter etter fem eller ti år, men vi dropper det 😅 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis dem ikke hadde noe selskap den gangen så forstår jeg at dem tar det no. Men hadde dem stort selskap da og no nei da forstår jeg ikke. Hvis jeg har skulle fornøye løftene så hadde det vært for oss og barna bare. Anonymkode: d6e96...709 Det var ingen restriksjoner da de giftet seg, jeg var i bryllupet. Men hva forventes av meg nå som gjest? Ta med en flaske vin, ta på en sommerkjole og møte opp? Eller er det det samme som for bryllupet? Anonymkode: b0f85...0be
BeeKind Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ingen restriksjoner da de giftet seg, jeg var i bryllupet. Men hva forventes av meg nå som gjest? Ta med en flaske vin, ta på en sommerkjole og møte opp? Eller er det det samme som for bryllupet? Anonymkode: b0f85...0be Så de hadde et normalt bryllup, og skal fornye løftene nå? Godt spørsmål, jeg hadde også lurt på hva som forventes! Har de sendt ut ønskeliste?
Sotally Tober Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Hvis de hadde et lite og enkelt bryllup kan jeg forstå det. Eks. seremoni på rådhuset og nærmeste familie på middag etterpå uten gaver. Hadde de et stort og dyrt bryllup med alle venner, familie og kjente til stede så kan jeg forstå at de som var der første gangen og brukte mye tid og ressurser på dem ikke er like begeistret nå. For noen er det bare en unnskyldning for å ha en stor fest. Du har vel fått en kleskode på invitasjonen, så jeg ville ha forholdt meg til den. Evt. sett an hvor og når det skal arrangeres. Dagtid? Kveldstid? Stort og dyrt lokale med en litt stivere atmosfære? Bygdefest og spleiselag? Utenlandsbryllup? Alt dette påvirker kleskoden og hvor mye det er forventet i gave, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Jeg skjønner ikke poenget med fornyelse av ekteskapsløfter enten det har gått 5 eller 50 år og enten man hadde et enkelt bryllup uten gjester eller storslått tredagers feiring med alt inkludert. Jeg har selv vært gift i 25 år og forstår virkelig ikke greia. Så lenge man fremdeles er gift kan man ta det for gitt at løftene er fornyet på daglig basis. Jeg hadde ikke prioritert å delta i noe sånt. Anonymkode: 4200e...39a 3 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni Et slikt ektepar ville jeg nok distansert meg fra. Anonymkode: 52911...19c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni De fleste som gjør sånn rakner det for ganske snart. Anonymkode: cc7f9...d0e 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er invitert til en seremoni og selskap der noen som har vært gifte i fem år skal fornye ekteskapsløftene sine. For å være ærlig så skjønner jeg ikke helt greia. De lovet jo for 5 år siden å skulle elske og ære hverandre resten av livet (ikke i 5 år liksom). Kan noen forklare greia for meg så det gir mening? Hva ned antrekk?Og er det forventet at man har med gaver og i så fall hvilken prisklasse? Anonymkode: b0f85...0be Det er jo en utmerket anledning til å samle folk til festlig lag, men utover det virker det litt meningsløst. Anonymkode: 1b83e...2eb 1
Snok1 Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et slikt ektepar ville jeg nok distansert meg fra. Anonymkode: 52911...19c Ut fra nysgjerrighet: Hvorfor ville du distansert deg?
Snok1 Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Kanskje én eller begge ektefeller har litt andre eller justerte løfter? Det kan jo være spennende!
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Sikkert en haug med drama og eiesyke, som de prøver å komme forbi ved å gifte seg på nytt. Tungvindt for alle som blir involvert. Anonymkode: 79fe1...377 1 1
Eva-Lena Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Jeg hadde aldri giddi å vært med på det. Jeg hadde skyldt på vakt på jobben og ikke mulig å få fri. Hvis det er sendt ut ønskeliste, så er det pokker meg frekke. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Oi skikkelig cringe. Ta med en vin og sommerkjole, ja. Anonymkode: 879d7...b7f 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo en utmerket anledning til å samle folk til festlig lag, men utover det virker det litt meningsløst. Anonymkode: 1b83e...2eb Men da kan de jo bare ha fest for å feire bryllupsdagen? Den skjønner jeg. Det er fornye-biten jeg ikke skjønner. Har aldri vært med på noe sånt og er derfor også usikker på hva som forventes... Kanskje jeg må jobbe 🙈 Anonymkode: b0f85...0be 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni Aldri helt skjønt det med å fornye. Men har vært med å feiret runde bryllupsdagen som 25, 50 og 60 år Anonymkode: 3f623...2d7
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni Snok1 skrev (1 time siden): Kanskje én eller begge ektefeller har litt andre eller justerte løfter? Det kan jo være spennende! Skilsmisse-fest. Okey, DÉT hadde jeg prioritert deltakelse på. Fornyelse av ekteskapsløfter høres bare drepen ut. Det holder med bryllup Anonymkode: 74b06...234 1
BeeKind Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da kan de jo bare ha fest for å feire bryllupsdagen? Den skjønner jeg. Det er fornye-biten jeg ikke skjønner. Har aldri vært med på noe sånt og er derfor også usikker på hva som forventes... Kanskje jeg må jobbe 🙈 Anonymkode: b0f85...0be Jeg tror fornyelse blir litt som en seremoni/vielse. Så i stedet for bare å ha feiringen så vil de ha den biten på nytt også. Å feire bryllupsdag tenker jeg er et familieselskap hvor paret har på seg vanlige festklær. Mens jeg ser for meg at fornyelse er bryllup på nytt med brudekjole og seremoni og full pakke. hvor godt kjenner du paret? Kan du spørre dem hva som forventes eller hva slags fest dette er? Stod det ingenting om kleskode og eventuelt gaver i invitasjonen? Endret 27. juni av BeeKind
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå