Gå til innhold

Hva slags laptop til bachelor i informasjonssystemer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper å komme inn på bachelor i informasjonssystemer til høsten. Trenger uansett å kjøpe meg laptop før studiestart.

Hva slags laptop er bra å ha til dette studiet? Hvilke specs bør jeg se etter?
Hvordan er det med PC vs MAC på dette studiet?

Anonymkode: 42144...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre skolen anbefaler noe annet så ville jeg satset på noe sånt som en nyere MacBook. De fleste hos oss mener ihvertfall at det meste er enklere på Mac enn på Windows, spesielt for utviklere og profesjonelle. Jeg bruker Windows selv og kan anbefale det til noen bruksområder, men jeg kan definitivt IKKE anbefale Windows på en laptop. Batteristyringen er nemlig fullstendig begredelig, man våkner ofte opp til tomt batteri. Det skjer sjelden med en Mac. 

Skrevet

Jeg ville sjekket opp (send mail hvis ikke det går frem på nettsidene) hva de anbefaler.

Der jeg gikk var det eksklusivt Windows - de tok høyde for at alle hadde det, og hadde du Mac eller Linux måtte du finne ut en del ting på egen hånd. Kan også være trøblete i forbindelse med eksamensprogrammer, kobling til printere og diverse.

Har muligens blitt bedre siden da jeg tok informatikk, og det kommer sikkert også an på studiestedet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper å komme inn på bachelor i informasjonssystemer til høsten. Trenger uansett å kjøpe meg laptop før studiestart.

Hva slags laptop er bra å ha til dette studiet? Hvilke specs bør jeg se etter?
Hvordan er det med PC vs MAC på dette studiet?

Anonymkode: 42144...65b

Nesten umulig å jobbe med koding under 16 Gb, om en jobber med browser og AI samtidig - så det er ok å ha. 

Hvis du tenker å ta AI fag, så må du ha 8 Gb (i allefall minst 6 Gb) VRAM Nvidia GPU - en får reelt problemer om en tar AI fag, om en ikke har GPU (en har aldri hatt AI fag om en ikke har hatt behov for såpass mye GPU, da er en mer i retning pseudo-person som bare har jobbet med matematikk og pseudo kode.)

Anonymkode: cfc6c...053

AnonymBruker
Skrevet

16 Gb RAM minne 😊

Anonymkode: cfc6c...053

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...