Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et helt vanlig menneske, av hunkjønn, og har passert middagshøyden. Lever i et fint parforhold og vi har venner, både felles og hver for oss. De senere årene har jeg observert en tendens som forundrer og forarger meg: når vi samles sosialt og eksempelvis har kost oss med et godt felles måltid bidrar nesten bestandig damer med å bære ut tallerkener, servietter mm, mens menn nesten alltid - med den største selvfølge - sitter rolig, uten tegn til å hjelpe. Vi tilhører et helt vanlig samfunnslag, hvor vi alle har levd gjennom både frihetskampene til 68-erne, og ikke minst kvinnekampen. Hva er det som skjer? Jeg kjenner jeg blir mer og mer forundret, og temmelig oppgitt. Er det flere som opplever dette??

Anonymkode: 81daf...0ca

  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ofte ser i dette er at kvinner automatisk begynner å rydde, noen ganger også litt tidlig. Når dere allerede setter igang så blir menn som regel sittende å prate eller noe annet. 

Anonymkode: 6bc16...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Mannfolka begynner med en samtale med sidemannen, vi damer slipper ikke til, vi begynner å kjede oss etter 10 sekunder og begynner å rydde siden vi allikevel ikke "gjør noe" - Mannen og sidemann er fremdeles inn i en samtale og avbryter ikke denne for å rydde bort en tallerken. 

Ofte er det slik her iallefall 

Anonymkode: dab19...1d8

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du jo spørre «Hva er det med kvinner…?». 
Menn oppfører seg sånn fordi kvinner aksepterer det. Mora mi er også sånn. Vasker, rydder, løper rett fra jobb til kjøkkenet for å lage mat. Selvfølgelig trenger ikke mannen hennes å løfte en finger, alt blir jo gjort uansett. 

Anonymkode: e76a2...690

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er et helt vanlig menneske, av hunkjønn, og har passert middagshøyden. Lever i et fint parforhold og vi har venner, både felles og hver for oss. De senere årene har jeg observert en tendens som forundrer og forarger meg: når vi samles sosialt og eksempelvis har kost oss med et godt felles måltid bidrar nesten bestandig damer med å bære ut tallerkener, servietter mm, mens menn nesten alltid - med den største selvfølge - sitter rolig, uten tegn til å hjelpe. Vi tilhører et helt vanlig samfunnslag, hvor vi alle har levd gjennom både frihetskampene til 68-erne, og ikke minst kvinnekampen. Hva er det som skjer? Jeg kjenner jeg blir mer og mer forundret, og temmelig oppgitt. Er det flere som opplever dette??

Anonymkode: 81daf...0ca

Det er ikke unikt for menn i den alderen da 😄 

Skrevet

Dere er vel feminister da, bill.mrk «kvinner klarer alt».

Ikke slik i mine (konservative) kretser, hvor menn respekterer og hjelper kvinner.

Anonymkode: c33d3...479

Skrevet

Slik er det heldigvis ikke rundt meg. Kun min svoger blir sittende. Kun han er vokst opp med at mor løper som et pisket skinn, mens resten bare fikk service. Hans søster er også lik. 

Anonymkode: 20a36...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...