AnonymBruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Sodd kan være spesiell mat for østlendinger, virker det som. Noe annet? Anonymkode: 454f7...a51 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sodd kan være spesiell mat for østlendinger, virker det som. Noe annet? Anonymkode: 454f7...a51 Sodd er da det aller mest vanlige i Trøndelag. Festmat der! Pølse med brød til nattmat var ingen høydare..... Anonymkode: 0fb61...d8a 9
Beerbellygirl Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni 3 sneiler i hus sammen noe som kunne ligne på gress og en liten rød prikk som smakte slik det lukter av kondom. Var visst svindyrt.... 17 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Jeg har heldigvis ikke blitt servert sodd i bryllup, eller annen kjip mat. Det har enten vært 3, 4 eller 5 retters eller så har det vært buffet med ulike varme og kalde retter. Helt supert Anonymkode: ea8c6...5d3 19 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Har ingen dårlige erfaringer fra bryllup, men var med på et stort arrangement via jobben en gang for mange år siden der vi skulle ha middag. Middagen viste seg å være pate, altså kald leverposteiklump med rundstykk til. Det syntes jeg var elendig når jeg forventet poteter, steik og brunsaus 😬😁 Anonymkode: 6d520...64f 11
AnonymBruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Vi fikk en gang sandwicher servert fra buffet. Tenk deg et sidebord langs veggen med noen ulike typer baguetter med pålegg. Var på nivå med et kjipt jobbseminar. Anonymkode: c8401...ce2 14 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sodd er da det aller mest vanlige i Trøndelag. Festmat der! Pølse med brød til nattmat var ingen høydare..... Anonymkode: 0fb61...d8a Pølse med brød er jo gull til nattmat. Det har så langt vært de absolutt morsomste bryllupene som har servert pølse med brød til nattmat☺️ Jeg har egentlig ikke fått noe servert noe spesielt i bryllup. Men ser ikke bort i fra at det blir servert sodd når søsteren min skal gifte seg, og uavhengig hvor mye festmat det er i Trøndelag, klarer ikke jeg å se på det som festmat. Anonymkode: 809c1...664 42
AnonymBruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sodd er da det aller mest vanlige i Trøndelag. Festmat der! Pølse med brød til nattmat var ingen høydare..... Anonymkode: 0fb61...d8a Pølse med brød er jo helt vanlig nattmat. Det hadde vel til og med kronprinsparet om jeg husker korrekt. Anonymkode: 29cc7...7ba 39 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni #9 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har heldigvis ikke blitt servert sodd i bryllup, eller annen kjip mat. Det har enten vært 3, 4 eller 5 retters eller så har det vært buffet med ulike varme og kalde retter. Helt supert Anonymkode: ea8c6...5d3 Jeg har heldigvis blitt servert sodd i ganske mange bryllup, elsker det! Mye bedre enn all verdens fancy mange-retter Anonymkode: ba088...7eb 17 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #10 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har heldigvis blitt servert sodd i ganske mange bryllup, elsker det! Mye bedre enn all verdens fancy mange-retter Anonymkode: ba088...7eb Er ikke dette litt kjedelig mat å servere? Anonymkode: 454f7...a51 16 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har heldigvis ikke blitt servert sodd i bryllup, eller annen kjip mat. Det har enten vært 3, 4 eller 5 retters eller så har det vært buffet med ulike varme og kalde retter. Helt supert Anonymkode: ea8c6...5d3 Å ja, de berømte 3, 4 eller 5 retters-rettene. Det vil altså si at det er det samme hva du får, bare det kan omtales som 3, 4 eller 5-retters? Er det sånn du bestiller på restaurant også? Anonymkode: e2db2...287 12 2
Pås Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Kan noe forklare en ikke-trønder hva sodd er? Jeg innbiller meg det er en slags lapskaus servert med flatbrød. 12
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Sodd er ikke spesielt godt. Det er mye bedre med lapskaus eller betasuppe. Det rareste jeg har spist i byllup må ha vært toast. Det var godt, men uvanlig i den sammenhengen. Anonymkode: 98c85...d95 13
AnonymBruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Var en gang i et bryllup hvor jeg ble servert et rått bittelite egg som forrett. Mindre enn vaktelegg. Kan vi kollektivt avskaffe 5-7-12-13 retters? Med pinsettmat og vinpakke. Har også opplevd bryllup med treretters med så lite mat at gjestene har måttet kjøpe seg middag etterpå. To gulrotskall dandert i S formasjon, med tre dråper saus med lime, med et flak av en chip som er på størrelse med et frimerke, laget av tørket tang? Hovedretten bestående av to tynne skiver med entrecôte som er så rå at den er en hjertestarter unna liv? Gjerne dandert med én teskje potetmos, og tre prikker av tyttebærsaus. Desserten bestående av en sjokolademousse på størrelse med en macron. Jeg er ikke veldig storspist, men jeg forstår ikke hvordan de tenker at en voksen dame eller mann skal kunne bli mett på bittesmå porsjoner, med veldig lite mat. Når det går 45 mellom hver servering så blir det mye venting for veldig lite mat. Effektiv måte å få folk fulle på. 😅 Anonymkode: 80356...f6f 26 14
nina a Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Har vært på spleisefest, restaurant og tradisjonelle bryllup. Tror kanskje det jeg syns var rart var sushi i bryllup. Dette var da jeg var barn, og sushi var ikke særlig utbredt i Norge slik det er nå. Husker mamma kalte det kattemat. Husker ikke om jeg turte å smake på det en gang😅 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Det rareste var nok i bryllup i utlandet hvor alle fikk mat på papptallerkener og maten var noe a la potetmos og ukrydret lapskaus med loff og potetgull til. Og sinnsykt svær, men ikke særlig pen, kake til dessert. Skal sies at det var veldig, veldig mange gjester, og ikke fokus på maten. Dansinga var det viktigste. Og gavene! Det gikk bokstavelig talt i gull. Anonymkode: 9181e...9c4 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni Jeg er veldig glad i sodd og skjønner ikke negativiteten rundt det overhode, det er jo en klar kjøttkraft med gulerot, potet, kjøttboller og kjøttbiter, severt med klenning til festlige lag og flatbrød til hverdags. Typ alle kulturer har lignende enkle og styrkende retter og i alle tilfeller er det retter man kan fjonge opp eller ned og de fleste kan samles rundt. Ramen og tortellini al brodo er jo retter folk reiser verden rundt for å smake og kom ikke her å fortell meg noe annet enn at det er rimelig like grunnlag der. Anonymkode: 00cce...454 14 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni De beste bryllupene jeg har vært i, har enten servert to hovedretter du kan velge mellom (kjøtt eller fisk), og en dessert. I blant har det vært en forrett. Da har hovedretten vært stor nok til at du faktisk blir mett. Buffet er også høyt oppe, fordi alle alltid finner noe de liker godt og jeg har gått fra bordet mett og fornøyd. Det kjedeligste bryllupet jeg har vært i, serverte fire retter, menyen var satt og de var for små. De så jo veldige fine ut, men jeg likte en av tre retter og spiste litt av desserten, men jeg er ikke noe dessert-menneske og er særs sær på det meste av søtsaker og kaker. Husker ikke nøyaktig hva alt var, men den ene retten jeg likte var iallfall kylling med tilhørende grønt og en nydelig saus (som det selvfølgelig var altfor lite av). Både forret og hovedrett nummer to bestod av sjømat. Mener det var gravet laks med noe sært brød til som forrett og krabbe/hummer/kreps som hovedrett nummer to. Gikk fra bordet sulten og sur. Vi var flere som spiste oss mette på potetgullet som ble satt frem på bordene den kvelden. Anonymkode: 30b58...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni Må vel bli kanin, men jeg elsker å prøve ny mat så det gjorde meg ingenting. Anonymkode: f3d05...36c 2
Tapaz Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni Pås skrev (5 timer siden): Kan noe forklare en ikke-trønder hva sodd er? Jeg innbiller meg det er en slags lapskaus servert med flatbrød. Det er ei suppe med smakløs kraft, gulrotbiter, bleke kjøttboller og noen kjøttbiter. Og kokte poteter attåt. Jeg syns ikke det smaker så mye ( med fare for å bli halshugget av trøndere😄) 21 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå