Gå til innhold

Bengal katter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ufrivillig overtatt en bengalkatt på 8 mnd som er katrert og er en hanne. Har hørt mye negativt om bengalkatter, så er skeptisk.

Har fra før av en 7 år gammel territorial hannkatt, som er vant til å regjerere alene og ikke bo med andre katter.

Foreløpig er bengalkatten på eget rom, mens den andre katten er for det meste ute og kun inne for å spise, siden det er sommer og det er slik den lever i sommerhalvåret. 

Er det håp for at de to kan gå overens?

7 åringen snuser og murrer utenfor døren til bengalkatten, og i går natt tisset/ markerte den på dørmatten da han sov inne.

Anonymkode: a158d...2c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå fint så lenge de forstår de deler territorium, som kan ta en stund. Det er verre når bengalen skal gå ut når den er voksen nok til det. 

Anonymkode: a281d...701

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan gå fint så lenge de forstår de deler territorium, som kan ta en stund. Det er verre når bengalen skal gå ut når den er voksen nok til det. 

Anonymkode: a281d...701

Tenker du at å dele territorium ute ikke vil gå?

AnonymBruker
Skrevet

Når du har en katte som vil forsvar sitt sted så burde du ikke tatt i mot en katt til.

Man må nesten ta hensyn til den man har.

Anonymkode: 0e528...219

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du har en katte som vil forsvar sitt sted så burde du ikke tatt i mot en katt til.

Man må nesten ta hensyn til den man har.

Eieren døde og eneste alternativet for den pårørende var å få den avlivet, fordi det tar tid å få omplassere en katt og pårørende bodde i utlandet og var hjemme kun for å ordne med begravelsen og så reise igjen.

Jeg var naboen og de satte katten på trappen min og ba om hjelp.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Her tok det tre mnd før kattene ble venner. Nå elsker de hverandre. 

Anonymkode: bc0bd...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Her tok det tre mnd før kattene ble venner. Nå elsker de hverandre. 

Anonymkode: bc0bd...d1c

Var en av de Bengal?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eieren døde og eneste alternativet for den pårørende var å få den avlivet, fordi det tar tid å få omplassere en katt og pårørende bodde i utlandet og var hjemme kun for å ordne med begravelsen og så reise igjen.

Jeg var naboen og de satte katten på trappen min og ba om hjelp.

Ts

Da regner jeg med du får omplassert bengaleren. Er nok lettere enn å omplassere gatemix.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da regner jeg med du får omplassert bengaleren. Er nok lettere enn å omplassere gatemix.

Jeg kommer aldri til å omplassere min huskatt, for han er som et barn for meg. Tenkte kanskje å beholde begge to, men skjønner nå at bengalaren og min huskatt ikke kommer til å bli kompatible

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har en Bengalkatt og en ordinær huskatt (en "grøftemiks"). Nå er Bengalkatten eldst, han er 3 år, og han går veldig fint overens med den yngre katten. Det gikk kun noen dager og så var den nye katten akseptert. De spiser sammen, sover sammen, er ute sammen og henger stort sett sammen. 

Men: En katt på 7 år kan nok ha utfordringer med å skulle tilpasse seg en ny katt i hus. Mulig at katten du allerede har er for gammel til å skulle akseptere en ny katt i hus. 

Anonymkode: e15a0...488

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...