AnonymBruker Skrevet i går, 07:45 #1 Skrevet i går, 07:45 Har ufrivillig overtatt en bengalkatt på 8 mnd som er katrert og er en hanne. Har hørt mye negativt om bengalkatter, så er skeptisk. Har fra før av en 7 år gammel territorial hannkatt, som er vant til å regjerere alene og ikke bo med andre katter. Foreløpig er bengalkatten på eget rom, mens den andre katten er for det meste ute og kun inne for å spise, siden det er sommer og det er slik den lever i sommerhalvåret. Er det håp for at de to kan gå overens? 7 åringen snuser og murrer utenfor døren til bengalkatten, og i går natt tisset/ markerte den på dørmatten da han sov inne. Anonymkode: a158d...2c8
AnonymBruker Skrevet i går, 17:59 #2 Skrevet i går, 17:59 Det kan gå fint så lenge de forstår de deler territorium, som kan ta en stund. Det er verre når bengalen skal gå ut når den er voksen nok til det. Anonymkode: a281d...701 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kan gå fint så lenge de forstår de deler territorium, som kan ta en stund. Det er verre når bengalen skal gå ut når den er voksen nok til det. Anonymkode: a281d...701 Tenker du at å dele territorium ute ikke vil gå? Anonymkode: a158d...2c8
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Når du har en katte som vil forsvar sitt sted så burde du ikke tatt i mot en katt til. Man må nesten ta hensyn til den man har. Anonymkode: 0e528...219
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når du har en katte som vil forsvar sitt sted så burde du ikke tatt i mot en katt til. Man må nesten ta hensyn til den man har. Anonymkode: 0e528...219 Eieren døde og eneste alternativet for den pårørende var å få den avlivet, fordi det tar tid å få omplassere en katt og pårørende bodde i utlandet og var hjemme kun for å ordne med begravelsen og så reise igjen. Jeg var naboen og de satte katten på trappen min og ba om hjelp. Ts Anonymkode: a158d...2c8
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Her tok det tre mnd før kattene ble venner. Nå elsker de hverandre. Anonymkode: bc0bd...d1c
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Her tok det tre mnd før kattene ble venner. Nå elsker de hverandre. Anonymkode: bc0bd...d1c Var en av de Bengal? Ts Anonymkode: a158d...2c8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eieren døde og eneste alternativet for den pårørende var å få den avlivet, fordi det tar tid å få omplassere en katt og pårørende bodde i utlandet og var hjemme kun for å ordne med begravelsen og så reise igjen. Jeg var naboen og de satte katten på trappen min og ba om hjelp. Ts Anonymkode: a158d...2c8 Da regner jeg med du får omplassert bengaleren. Er nok lettere enn å omplassere gatemix. Anonymkode: 0e528...219
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da regner jeg med du får omplassert bengaleren. Er nok lettere enn å omplassere gatemix. Anonymkode: 0e528...219 Jeg kommer aldri til å omplassere min huskatt, for han er som et barn for meg. Tenkte kanskje å beholde begge to, men skjønner nå at bengalaren og min huskatt ikke kommer til å bli kompatible Ts Anonymkode: a158d...2c8
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Har en Bengalkatt og en ordinær huskatt (en "grøftemiks"). Nå er Bengalkatten eldst, han er 3 år, og han går veldig fint overens med den yngre katten. Det gikk kun noen dager og så var den nye katten akseptert. De spiser sammen, sover sammen, er ute sammen og henger stort sett sammen. Men: En katt på 7 år kan nok ha utfordringer med å skulle tilpasse seg en ny katt i hus. Mulig at katten du allerede har er for gammel til å skulle akseptere en ny katt i hus. Anonymkode: e15a0...488 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå