Gå til innhold

Dere som kjører i 65-70 i 80-sonen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor svinger dere ikke til side og slipper køa forbi når dere ser at dere har en lang hale av biler som ligger etter dere? 

Anonymkode: 72fdf...ec5

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig, det er skikkelig skummelt å kjøre så sakte når forholdene ligger til rette. Det skaper så farlige situasjoner fordi man kan bli så irritert av det. Legger merke til at det gjerne er den eldre garde som kjører så sakte. Min stefar ligger gjerne 5-10 km under, nytter ikke si noe til han heller. Min mor påpeker om jeg kommer i 82 km i timen og sier det er kun 80 km/t her. Jeg får fnatt. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er så enig. De skaper så mange farlige situasjoner om de ikke kjører til siden.

Anonymkode: 9136f...a01

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Fordi de er uoppmerksom. Dessverre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lurt på det samme selv, er så irriterende med sinker! Har konkludert med at de kan ikke bruke speil, og/eller er egoister.

Anonymkode: afbdd...bb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke det du spør om men jeg lager til og med kø når jeg ligger i fartsgrensa..

Anonymkode: 6cc0c...237

• Liker 14
Skrevet

Det er farlig å kjøre så fort når man skal trykke på den store fine skjermen bilen har. Og så må man spare strøm

AnonymBruker
Skrevet

Det er altfor mange som somler slik. E16 mellom Bergen og Voss er nær umulig å kjøre på dagtid nå. Alltid en bobil i 40-60 som lager kilometerlange køer. Er jo glad for om noen i det hele tatt kjører over 60 - i 80-sonen.

Så blir folk jo utålmodige og det blir utrolig mange forbikjøringer. Ser en del som også ser ut som om disse sjåførene har lite øvelse med forbikjøringer og tar voldsomme sjanser nå.

Anonymkode: 9feff...801

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
nina a skrev (7 timer siden):

Helt enig, det er skikkelig skummelt å kjøre så sakte når forholdene ligger til rette. Det skaper så farlige situasjoner fordi man kan bli så irritert av det. Legger merke til at det gjerne er den eldre garde som kjører så sakte. Min stefar ligger gjerne 5-10 km under, nytter ikke si noe til han heller. Min mor påpeker om jeg kommer i 82 km i timen og sier det er kun 80 km/t her. Jeg får fnatt. 

Irritasjon må du ta ansvar for selv, det ligger ikke på andre. 

Anonymkode: 97991...61b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gjerne formann i sinke klubben, men jeg kjører til side når jeg har en anledning. Men noe bør dere tenke på: å plutselig oppdage en busslomme du kan kjøre tilside på kan også skape farlige situasjoner. Da er det bedre med jevn lav fart. Det er forutsigbart. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke det du spør om men jeg lager til og med kø når jeg ligger i fartsgrensa..

Anonymkode: 6cc0c...237

80 km/t på speedometer eller i virkelig fart?

Anonymkode: 3f907...b9d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg henger meg på og lurer på dere som ikke klarer å bilen opp  i mer enn 70 km.t. i akselerasjonsfeltet før dere kjører ut på motorveien ?  Er det dere som også må sette farten ned til 70 km.t før dere kjører av motorveien inn på retardasjonsfeltet ? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fartsgrensa betyr absolutte maks. Så det er de som gjør det riktige og dere andre som kjører over som bryter loven

Anonymkode: 1b18c...f89

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Loven sier også at man skal ikke hindre trafikken unødig. Det vil si i klartekst, har du folk bak deg så har du plikt på å kjøre til siden og slippe folk forbi ved første anledning. Politiet har gitt noen bøter for dette og det skjer fra tid til annen. Jeg skulle ønske de gjorde dette oftere. Hvis personen som kjører f.eks 65 i en 80 sone ikke klarer å se en busslomme på litt avstand så burde de ikke kjøre bil. Og alle som ligger bak skal også forvente at bilen foran faktisk skal av veien før eller siden, så det er ikke farlig å finne en lomme og slippe forbi!

Det kjipe er at de som kjører sakte også ofte er svært dårlige til å holde farten jevn i tillegg. Det går gjerne 20-30 km/t opp og ned i fart, spesielt øker de farten på rette strekninger. Altså hvorfor??? Hvorfor er det så himla vanskelig å utjevne gasspedalen til å holde jevn fart? Det er ikke rakettvitenskap og absolutt ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg fatter ikke at folk som er så dårlige til å kjøre bil i det hele tatt tørr å sette seg bak rattet... 

Jeg mener at det er altfor mange som er for dårlige til å kjøre bil og vi får førerkortet for lett. Det å kjøre bil er farlig. Farlig for andre traffikanter, fotgjengere og dyr. Det krever oppmerksomhet, reaksjonevne, planleggingsevne og sterkt samarbeid med andre trafikkanter. Klarer du ikke disse tingene så bør du tvinges til å ta buss istedet! 

Anonymkode: 420e9...ebb

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører det speedometer viser og da ser jeg mange kjører forbi. Har og sjekket og ser at hos meg så står det jeg ligger i 79/80. Så er da andre som egentlig ligger for fort.

En annen bil vi har så ut fra slik måler satt opp så burde jeg opp i 89 km for 80 sone  . Men tør ikke å ligge så høyt, så ligger da på 85 på speedometer. 

Kjørelæreren til ungdommen sa at en skulle ligge i  det speedometer viste og ikke hva eks safedrive eller slike på tlf viser. 

Anonymkode: 23f65...ed2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å nyte turen, ikke bare se ting svisje forbi 😀 Og så ler jeg av hissigproppen som kjører forbi meg når jeg tar han igjen ved neste avkjørsel,hindring eller andre ting 😅 For farten er aldri helt jevn for noen på en lang tur. Å spare tre minutter er liksom ikke vits. 

• Liker 5
Skrevet

Veldig enig i dette. Det skaper så mye irritasjon og farlige situasjoner.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fartsgrensa betyr absolutte maks. Så det er de som gjør det riktige og dere andre som kjører over som bryter loven

Anonymkode: 1b18c...f89

Jeg tror de ikke er smarte og oppvakte nok til å klare fartsgrensa. Så lett som det er å ligge i fartsgrensa må man være litt evneveik når man ikke får det til…

Anonymkode: a5b1c...aea

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2026 den 10.48):

Det er altfor mange som somler slik. E16 mellom Bergen og Voss er nær umulig å kjøre på dagtid nå. Alltid en bobil i 40-60 som lager kilometerlange køer. Er jo glad for om noen i det hele tatt kjører over 60 - i 80-sonen.

Så blir folk jo utålmodige og det blir utrolig mange forbikjøringer. Ser en del som også ser ut som om disse sjåførene har lite øvelse med forbikjøringer og tar voldsomme sjanser nå.

Anonymkode: 9feff...801

Det er jo lagt ut standarder mange steder at vi fysisk ikke skal kunne kjøre forbi. Selv ikke på oversiktlige strekninger. På disse stedene er det allerede plass til firefelt, i det minste et langt krabbefelt. Men nei, NORGE: forbud, forbud, forbud..

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
PITTY skrev (9 timer siden):

Det er jo lagt ut standarder mange steder at vi fysisk ikke skal kunne kjøre forbi. Selv ikke på oversiktlige strekninger. På disse stedene er det allerede plass til firefelt, i det minste et langt krabbefelt. Men nei, NORGE: forbud, forbud, forbud..

Og det forbudet er det en årsak til, som du ikke evner å se.

Anonymkode: fd0a9...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...