AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg lurer på hvilke hint er det folk ikke tar som plager dere? Alt fra et kremt til å gjespe når du ønsker et sent besøk skal gå. Hvilke hint bruker du selv ofte for å signalisere eller si noe du ikke vil si direkte. Jeg lurer fordi jeg er veldig usikker på hint selv, jeg kan si til de jeg er trygge på at de må være direkte med meg. Anonymkode: 9b517...819
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lurer på hvilke hint er det folk ikke tar som plager dere? Alt fra et kremt til å gjespe når du ønsker et sent besøk skal gå. Hvilke hint bruker du selv ofte for å signalisere eller si noe du ikke vil si direkte. Jeg lurer fordi jeg er veldig usikker på hint selv, jeg kan si til de jeg er trygge på at de må være direkte med meg. Anonymkode: 9b517...819 Du får bare si fra på en ordentlig måte hvis de ikke tar hint. Mennesker kan ikke lese tanker. Gi dem en sjanse, liksom, bare si rett ut hva du trenger. Anonymkode: 93a63...b98 1 1
Daria Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Du lager en helt vanlig kroppslyd som.de fleste av oss gjør mange ganger om dagen uten å tenke over det, og forventer at andre skal skjønne akkurat hva du mener med det akkurat denne gangen? Bruk ord. Si at du skal tidlig opp, si at det nærmer seg leggetid - det finnes mange måter å avslutte kvelden på uten om å si "Nå må du gå", men de aller fleste foretrekker noenlunde direkte beskjed. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Hvis jeg forstår deg riktig, TS, så lurer du på hvilke hint du burde øve på å forstå, ikke hvilke hint du skal gi til andre? Noen eksempler jeg kommer på: Folk ser på klokka: De lurer på når neste møte er, om de rekker det toget, må jeg gå og hente barna i barnehagen e.l. La dem sjekke og spør f.eks. om de må gå. Da gir du dem en "out". Folk blir distrahert og mister tråden i samtale med deg (f.eks. en bekjent du møter på gata): De har mange ting å tenke på og skal egentlig videre til noe annet. Si gjerne "det var hyggelig å treffes, du skal sikkert løpe videre". Med dine nærmeste venner og familie bør du være tydelig på at du trenger at de bruker ordene sine. Men for kolleger, bekjente, naboer osv. så er det viktig å forsøke å lese kroppsspråk. Anonymkode: 2b075...ba6 3
Mezzosoprena Skrevet 14 minutter siden #5 Skrevet 14 minutter siden Fordi man ikke hinter, man sier i fra på en høflig måte at nå må du et eller annet enn å ha besøk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå