AnonymBruker Skrevet 25. juni #1 Skrevet 25. juni Jeg og min mann har vært gift i mange år og har to barn sammen. Sexlivet vårt har blitt dårligere med tiden. Et av problemene er at mine behov er sterkere enn hans. For noen år siden sa han at han hadde vært ok med det om jeg hadde hatt sex med andre. Jeg ble forbanna og såra. Avviste det også snakket vi egentlig ikke mer om det. Men i det siste har jeg begynt å tenke litt mer på det. Og ja jeg elsker mannen min og vil aldri gå fra han. Jeg vil ikke ha noe fast forhold på si, men bare føle meg begjært på en annen måte. Noen som har erfaring med det? Hvordan går jeg eventuelt fram overfor mannen min etter at jeg avviste det da han foreslo det? Anonymkode: 803d6...1e8 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #2 Skrevet 25. juni Spør om han fortsatt er åpen for det. Det er ikke sikkert han ønsker det (lenger?) kanskje han ble lettet når du avslo. Anonymkode: 4e3cd...a5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #3 Skrevet 25. juni Mange opplever å falle for en annen de har sex med. Du må finne ut av om du er en som utvikler følelser eller ikke, for dersom du er det så er det lett å ødelegge ekteskapet. Mange som har åpent forhold trives med det også, og har det fint med partner og andre sexpartnere. Du må nesten finne ut av hva slags person du er. Anonymkode: e4213...340 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #4 Skrevet 25. juni Blir uvel. Ro deg ned, vær fornøyd med det du har og tenk på ungene dine. De fortjener bedre enn en mor som ikke klarer å styre lystene sine og ligger rundt. Anonymkode: 9f9a3...6d3 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og min mann har vært gift i mange år og har to barn sammen. Sexlivet vårt har blitt dårligere med tiden. Et av problemene er at mine behov er sterkere enn hans. For noen år siden sa han at han hadde vært ok med det om jeg hadde hatt sex med andre. Jeg ble forbanna og såra. Avviste det også snakket vi egentlig ikke mer om det. Men i det siste har jeg begynt å tenke litt mer på det. Og ja jeg elsker mannen min og vil aldri gå fra han. Jeg vil ikke ha noe fast forhold på si, men bare føle meg begjært på en annen måte. Noen som har erfaring med det? Hvordan går jeg eventuelt fram overfor mannen min etter at jeg avviste det da han foreslo det? Anonymkode: 803d6...1e8 Jeg har ikke personlig erfaring, men min beste og mest fortrolige venninne har det. De gikk for den løsningen. Med mannens velsignelse (det var også han som foreslo det) fikk hun seg en fast sexpartner utenfor ekteskapet. Til å begynne med fungerte det utmerket, ved at det skapte ekstra gnist i ekteskapet også. Etter hvert ville mannen også ha litt spenning utenom. Det skapte litt gnisninger, men hun kunne jo ikke nekte ham det hun selv fikk og ønsket å fortsette. Selv når begge holdt på med andre på hver sin kant, hadde de det godt i ekteskapet i ca halvannet år. De hadde tydelige spilleregler både mht. mengde informasjon til hverandre, prevensjonsbruk, steder (for å unngå rykter), avslutning ved sterke følelser mv. De mente de hadde full kontroll og at det funket. Så ville mannen skilles og bli eksklusiv med den andre kvinnen. Og slik gikk det. Det kan fungere for dere, det kan fungere en stund og så havarere totalt, eller det kan havarere fra start. Vanskelig å si. Anonymkode: 08b71...34e 2 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni #6 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke personlig erfaring, men min beste og mest fortrolige venninne har det. De gikk for den løsningen. Med mannens velsignelse (det var også han som foreslo det) fikk hun seg en fast sexpartner utenfor ekteskapet. Til å begynne med fungerte det utmerket, ved at det skapte ekstra gnist i ekteskapet også. Etter hvert ville mannen også ha litt spenning utenom. Det skapte litt gnisninger, men hun kunne jo ikke nekte ham det hun selv fikk og ønsket å fortsette. Selv når begge holdt på med andre på hver sin kant, hadde de det godt i ekteskapet i ca halvannet år. De hadde tydelige spilleregler både mht. mengde informasjon til hverandre, prevensjonsbruk, steder (for å unngå rykter), avslutning ved sterke følelser mv. De mente de hadde full kontroll og at det funket. Så ville mannen skilles og bli eksklusiv med den andre kvinnen. Og slik gikk det. Det kan fungere for dere, det kan fungere en stund og så havarere totalt, eller det kan havarere fra start. Vanskelig å si. Anonymkode: 08b71...34e Hun kunne jo ha nektet han det i og med at hun måtte ty til andre fordi han ikke ville. Når han føst fikk litt gnist kunne han jo investert det i dama si. Anonymkode: 865cb...7ee 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni #7 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hun kunne jo ha nektet han det i og med at hun måtte ty til andre fordi han ikke ville. Når han føst fikk litt gnist kunne han jo investert det i dama si. Anonymkode: 865cb...7ee Enig. Og det var det hun også følte på. Samtidig var hun i boble med god sex både ute og gradvis også hjemme, så hun var ikke helt klar for å gi slipp på komboen. Husker vi hadde en prat der jeg sa at de gikk ned en veldig farlig sti. Hun mente imidlertid ekteskapet for øvrig var så sterkt og at de begge var helt enige om at brudd aldri ville komme på tale. Anonymkode: 08b71...34e
AnonymBruker Skrevet 25. juni #8 Skrevet 25. juni Har en god kamerat som er gift og har hatt åpent forhold i mange år, de er fortsatt gift og har et forhold som i alle fall slik jeg ser det er bra og sterkt. De er nå såpass gamle at det vel neppe er stor aktivitet, men det var det ingen tvil om da de var yngre. Men tror nok det er viktig å prate godt igjennom temaet først. Anonymkode: 5f24b...848
AnonymBruker Skrevet 25. juni #9 Skrevet 25. juni Ulikt sexbehov er en utfordring mange par står overfor i samlivet, og spørsmålet er ofte hva som er alternativet ? Kanskje kan det å leve i eit åpent forhold vera eit alternativet med ein felles bekjent som ein og ønsker å innlede ein seksuelt forhold til. I utgangspunktet ønsker ein regelemessig sex med partner, men når det ikkje funker så kanskje innlede eit sexuelt forhold til en bekjent "single" som ein kan ha sex med. Anonymkode: e1b11...be3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #10 Skrevet 25. juni Én ting er å tilgi, en annen å lukke øynene for det faktum at han har en alvorlig karakterbrist. Personlighetstrekk går ikke over. Anonymkode: 4bc81...29e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni Jeg har hatt kjæreste på siden av ekteskapet i nesten et år nå, som min mann vet av. Det går bra. Vil aldri gå ifra min mann. Er veldig glad i kjæresten også og har følelser for han, men ingenting som overskygger mannen. Anonymkode: 51a9d...a77 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #12 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blir uvel. Ro deg ned, vær fornøyd med det du har og tenk på ungene dine. De fortjener bedre enn en mor som ikke klarer å styre lystene sine og ligger rundt. Anonymkode: 9f9a3...6d3 Meget spesielt at du tenker man skal involvere ungene sine i sexlivet De vet vel ikke om mamma spiller bowling eller tar ansiktsmaske med ei venninne. Enda mindre hvem man knuller eller ei. For oss funker det veldig bra. Jeg har faste, da det minker sjansen for sykdommer på tross av kondombruk. Har så langt aldri hatt en sykdom, og alle parter er lykkelig. Du må rett og slett ta det opp igjen. Fortell ham at etter å ha tenkt på det, kjent på tryggheten ang hvor du og dere står sammen som par, så har du begynt å vurdere det. Ønsker deg lykke til, uansett utfall 😊 Anonymkode: aad4f...615 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni #13 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Meget spesielt at du tenker man skal involvere ungene sine i sexlivet De vet vel ikke om mamma spiller bowling eller tar ansiktsmaske med ei venninne. Enda mindre hvem man knuller eller ei. For oss funker det veldig bra. Jeg har faste, da det minker sjansen for sykdommer på tross av kondombruk. Har så langt aldri hatt en sykdom, og alle parter er lykkelig. Du må rett og slett ta det opp igjen. Fortell ham at etter å ha tenkt på det, kjent på tryggheten ang hvor du og dere står sammen som par, så har du begynt å vurdere det. Ønsker deg lykke til, uansett utfall 😊 Anonymkode: aad4f...615 Det er en sannsynlighet for at det lekker ut og blir oppdaget. Her i huset har vi full åpenhet om hvor vi er til enhver tid, og alle kan se hverandre på kart. Sykt ekkelt å snike seg rundt for å ha sex med andre. Vitner om et selvsentrert menneske som ikke setter familien først. Ekkelt er det rett og slett. Anonymkode: 9f9a3...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #14 Skrevet 26. juni Det er en velkjent oppskrift på misére. Hvis tanken er å redde ekteskapet, går det garantert til helvete. Er forholdet i realiteten over, men begge parter ønsker å forsette et bo- og arbeidsfellesskap av hensyn til barn og økonomi, kan det unntaksvis funke. Anonymkode: 4bc81...29e 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #15 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er en sannsynlighet for at det lekker ut og blir oppdaget. Her i huset har vi full åpenhet om hvor vi er til enhver tid, og alle kan se hverandre på kart. Sykt ekkelt å snike seg rundt for å ha sex med andre. Vitner om et selvsentrert menneske som ikke setter familien først. Ekkelt er det rett og slett. Anonymkode: 9f9a3...6d3 Huff, så smålig du er! Vi er også på snap-kartet, men hva vi driver med til stadighet, vet da ikke ungene om. De holder på med sitt og de fleste har flyttet hjemmefra. Om vi hygger oss med venner rundt spisebordet, eller i sengen angår kun oss selv! Jeg ønsker ikke at mannen min skal ha sex med andre når jeg ikke er tilstede, for det tenner meg å se han med andre, og hadde blitt skuffet om jeg ikke hadde fått være i nærheten. Er ikke redd for at han skal ha sex med andre, kun redd for at han skal få følelser for en annen. (Legge til at en trenger IKKE å ha sex for å få følelser for en ny!!) Anonymkode: 10d51...116 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #16 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Blir uvel. Ro deg ned, vær fornøyd med det du har og tenk på ungene dine. De fortjener bedre enn en mor som ikke klarer å styre lystene sine og ligger rundt. Anonymkode: 9f9a3...6d3 Å herregud! Dette skjønner du iallefall ikke🤡 Anonymkode: 75be3...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #17 Skrevet 26. juni Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi hadde det på akkurat samme måte i vårt ekteskap. Mitt behov for å være fysisk har alltid vært større enn min manns, og jo eldre vi ble jo tydeligere ble det også. For min del slet det på forholdet til et punkt hvor jeg lurte på om det hele kom til å ryke. Og som kvinne så føles det nesten litt skamfullt å ta det opp. Jeg reagerte på akkurat samme måte som deg da tanken om at jeg hadde sex med noen andre kom fra min mann. For det føltes som mannen min ikke brydde seg lenger. Etter å ha snakket om det forstod jeg at det ikke var grunnen, men likevel avslo jeg det da. Etter en tid der samlivet vårt ikke ble noe bedre, så begynte jeg så smått og tenke på det likevel. Det var liksom alltid i bakhodet, men det var litt tilfeldigheter som gjorde at ting ble som det ble. En dag møtte jeg en gammel venn og vi begynte å prate. Han var i et seriøst forhold, men som var åpent. Jeg og han har en historie. Vi er teknisk sett eks-kjærester, men det var aldri noe seriøst og det er 20 år siden. Vi har sporadisk holdt kontakten siden. Vi snakket ikke noe om mitt sexliv eller noe sånt, men jeg hadde lyst. Jeg er glad i ham som en venn, men ja tanken kilte meg. Senere snakket jeg med min mann, og da gjorde jeg akkurat det du har fått som råd allerede: Jeg spurte han om dette var noe han fortsatt kunne tenke seg. Han svarte at det fortsatt var ok for han. Om jeg ønsket. Jeg gruet meg litt til å fortelle han om vennen min. Vi er jo tross alt ekskjærester selv om det er lenge siden da vi var unge. Min mann kjenner godt til han, selv om han ikke kjenner han. Men etter jeg hadde fortalt om samtalen vår og hvordan forholdet hans var og hvilke tanker jeg hadde, så ble mannen min lettet! Det var ikke reaksjonen jeg hadde forventet i det hele tatt. Mannen min forklarte det med at det var bedre om det skjedde med noen kjente, at han syntes det føltes tryggere både for han men også på vegne av meg. Og dette er en han vet jeg ikke vil få følelser for Dette er sju år siden nå. Det er ikke som om jeg har hatt masse sex utenfor ekteskapet. På de sju årene har jeg og min venn hatt det kanskje 20 ganger? Så kan man kanskje spørre seg om hva som er vitsen om det er så sjelden. Vanskelig å forklare, men for meg har det vært viktig å vite at jeg har denne muligheten. Til å kjenne på et begjær sånn som du skriver. Og ja, sexlivet til meg og min mann har også faktisk blitt veldig mye bedre etterpå. Du får sikkert noen dumme svar på denne tråden fra folk som mener å vite hva som er best for deg og dere. Ikke hør på dem. Hør på deg selv og snakk snakk snakk med mannen din. Åpenhet og kommunikasjon er avgjørende. Kanskje fungerer det ikke for dere? Hvem vet? I alle fall ingen her inne. Alt jeg vet er at det for oss reddet vårt ekteskap. Anonymkode: 39d6e...243 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni #18 Skrevet 26. juni Jeg reagerer ekstremt mye på at HAN ville ha sex med andre etter TS hadde fått lov, fordi HAN ikke ville ha sex. Mva med å si "kunne vi vært eksklusive igjen? Jeg har fått tilbake libidoen". Hvorfor må han på liv og død ha sex med andre? Tenker at dette forholdet har vært over siden han sluttet å ha lyst på sex. Det er jo åpenbart ikke kona hans han vil ha. Anonymkode: e4213...340
AnonymBruker Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi hadde det på akkurat samme måte i vårt ekteskap. Mitt behov for å være fysisk har alltid vært større enn min manns, og jo eldre vi ble jo tydeligere ble det også. For min del slet det på forholdet til et punkt hvor jeg lurte på om det hele kom til å ryke. Og som kvinne så føles det nesten litt skamfullt å ta det opp. Jeg reagerte på akkurat samme måte som deg da tanken om at jeg hadde sex med noen andre kom fra min mann. For det føltes som mannen min ikke brydde seg lenger. Etter å ha snakket om det forstod jeg at det ikke var grunnen, men likevel avslo jeg det da. Etter en tid der samlivet vårt ikke ble noe bedre, så begynte jeg så smått og tenke på det likevel. Det var liksom alltid i bakhodet, men det var litt tilfeldigheter som gjorde at ting ble som det ble. En dag møtte jeg en gammel venn og vi begynte å prate. Han var i et seriøst forhold, men som var åpent. Jeg og han har en historie. Vi er teknisk sett eks-kjærester, men det var aldri noe seriøst og det er 20 år siden. Vi har sporadisk holdt kontakten siden. Vi snakket ikke noe om mitt sexliv eller noe sånt, men jeg hadde lyst. Jeg er glad i ham som en venn, men ja tanken kilte meg. Senere snakket jeg med min mann, og da gjorde jeg akkurat det du har fått som råd allerede: Jeg spurte han om dette var noe han fortsatt kunne tenke seg. Han svarte at det fortsatt var ok for han. Om jeg ønsket. Jeg gruet meg litt til å fortelle han om vennen min. Vi er jo tross alt ekskjærester selv om det er lenge siden da vi var unge. Min mann kjenner godt til han, selv om han ikke kjenner han. Men etter jeg hadde fortalt om samtalen vår og hvordan forholdet hans var og hvilke tanker jeg hadde, så ble mannen min lettet! Det var ikke reaksjonen jeg hadde forventet i det hele tatt. Mannen min forklarte det med at det var bedre om det skjedde med noen kjente, at han syntes det føltes tryggere både for han men også på vegne av meg. Og dette er en han vet jeg ikke vil få følelser for Dette er sju år siden nå. Det er ikke som om jeg har hatt masse sex utenfor ekteskapet. På de sju årene har jeg og min venn hatt det kanskje 20 ganger? Så kan man kanskje spørre seg om hva som er vitsen om det er så sjelden. Vanskelig å forklare, men for meg har det vært viktig å vite at jeg har denne muligheten. Til å kjenne på et begjær sånn som du skriver. Og ja, sexlivet til meg og min mann har også faktisk blitt veldig mye bedre etterpå. Du får sikkert noen dumme svar på denne tråden fra folk som mener å vite hva som er best for deg og dere. Ikke hør på dem. Hør på deg selv og snakk snakk snakk med mannen din. Åpenhet og kommunikasjon er avgjørende. Kanskje fungerer det ikke for dere? Hvem vet? I alle fall ingen her inne. Alt jeg vet er at det for oss reddet vårt ekteskap. Anonymkode: 39d6e...243 Tror dette er vanligere enn folk tror. Er mann og ikke gift selv men har hatt forhold til to gifte kvinner. Begge gangene visste mennene om det. Ingen av gangene hadde mennene noe på si. Begge gangene fortalte damene at forholdet til mannen ble bedre etterpå inkludert sexlivet. Ikke vet jeg er vel noe urprimalt som vekkes til live. Uansett ikke rart folk holder disse tingene privat. Er jo bare å se noen av svarene over her. Til OP: Bare ta det opp med mannen din. Spør han om han fortsatt er åpen. Er vel ikke mer hokus pokus enn det. Anonymkode: 07cc0...e63 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror dette er vanligere enn folk tror. Er mann og ikke gift selv men har hatt forhold til to gifte kvinner. Begge gangene visste mennene om det. Ingen av gangene hadde mennene noe på si. Begge gangene fortalte damene at forholdet til mannen ble bedre etterpå inkludert sexlivet. Ikke vet jeg er vel noe urprimalt som vekkes til live. Uansett ikke rart folk holder disse tingene privat. Er jo bare å se noen av svarene over her. Til OP: Bare ta det opp med mannen din. Spør han om han fortsatt er åpen. Er vel ikke mer hokus pokus enn det. Anonymkode: 07cc0...e63 Dette. Mann her også og har erfaring med det samme. Anonymkode: 44034...5af 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå