Gå til innhold

Ny snus regel i Frankrike og reise dit

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til Frankrike i slutten av juli. Samboer snuser og ønsker selvfølgelig ha med en boks. Snus er jo forbudt der fra april i år, men som jeg har forstått gjelder ikke det brun snus. Men det er den hvite. Noen som snuser og har reist til Frankrike etter denne loven tredde i kraft? Gikk det greit på flyplassen eller ble du ekstra sjekket?

Anonymkode: 2c2ab...ef9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om han bare skal ha med seg én boks så klarer han seg uten😅

Anonymkode: 2dd8a...484

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tråd om dette 3-4 innlegg lenger ned

Anonymkode: 21edb...bed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om han bare skal ha med seg én boks så klarer han seg uten😅

Anonymkode: 2dd8a...484

Hva slags svar er det?

• Liker 1
Skrevet

Skråtobakk er unntatt, men kanskje samboeren din kan benytte anledningen til å slutte å snuse? I Frankrike regnes nå snus (iallefall den hvite) som innføring av narkotika, og kan straffes opp mot 5 år i fengsel og millionbøter. Er du sikker på at han ønsker å ta den risikoen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
frenchygirl skrev (21 minutter siden):

Skråtobakk er unntatt, men kanskje samboeren din kan benytte anledningen til å slutte å snuse? I Frankrike regnes nå snus (iallefall den hvite) som innføring av narkotika, og kan straffes opp mot 5 år i fengsel og millionbøter. Er du sikker på at han ønsker å ta den risikoen? 

Han vil ikke slutte å snuse. Jeg er veldig klar over lovverket ja. Står at brun snus er lov.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han vil ikke slutte å snuse. Jeg er veldig klar over lovverket ja. Står at brun snus er lov.

Det er litt usikkert hva man mener med brun snus, foreløpig så er det bare helt sikkert at tyggetobakk / skråtobakk er lov. 

Min egen samboer er i en prosess nå for å slutte å snuse, for på sikt så ser vi for oss å tilbringe store deler av året i Frankrike. 

Mengden snus vil nok ha noe å si for innførselen. Kan røyking være et alternativ for din samboer den korte perioden dere skal være der? 

• Liker 1
Skrevet
frenchygirl skrev (7 minutter siden):

Det er litt usikkert hva man mener med brun snus, foreløpig så er det bare helt sikkert at tyggetobakk / skråtobakk er lov. 

Min egen samboer er i en prosess nå for å slutte å snuse, for på sikt så ser vi for oss å tilbringe store deler av året i Frankrike. 

Mengden snus vil nok ha noe å si for innførselen. Kan røyking være et alternativ for din samboer den korte perioden dere skal være der? 

Det er aldri for sent å begynne!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
frenchygirl skrev (31 minutter siden):

Nei røyking er ikke et alternativ. Men på de franske sidene står det at brun snus er tillatt 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en lov, ikke regel.

Anonymkode: 0231a...7d7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har samme problem, mannen min snuser. Vi har kommet frem til at han kan bruke nikotintyggi i ferien.

Anonymkode: cd4e3...518

Gjest TildeB
Skrevet

Jeg snuser ganske mye, så får gå tilbake til røyken da!:) dersom jeg skal dit da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skal til Frankrike i slutten av juli.

håper for din skyld at temperaturene har klart å falle litt innen det. 

Helt på trynet hett nå 

Anonymkode: b48ee...734

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor spør du her når du allerede er veldig klar over lovverket? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snus som inneholder tobakk er lov til privat bruk. 

De som sier at han ikke trenger snus eller likevel kan slutte til ferien kan ta seg en bolle. 

Anonymkode: 8f10b...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...