Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig funnet ut at jeg ønsker å ta et studie, men fristen for å søke gikk ut den 15. april ved samordna opptak. Er det noen som har erfaring med å ringe/søke ved universitet/høyskole etter utgått frist?

Tenker å vente til restplasser kommer ut for å se om det er ledige plasser ved studiet jeg ønsker, men vil prøve å være proaktiv om det går.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe det aktuelle studiestedet, men med mindre du heter prinsesse, må du nok vente på resteplasser.

Anonymkode: f0e5c...fde

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sånn det fungerer, om man åpner søknadsportalen for én må man åpne for alle så det er uaktuelt.

Og er det grunnstudier gjennom samordna opptak er alle underlagt samme regler og samordna opptak slår hardt ned på regelbrudd. Du må nok vente til restplasser eller se om noen tilbyr lokale opptak med annen søknadsfrist (f.eks. emnestudier).

Hilsen opptaksansatt

Anonymkode: ff4fc...190

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sånn det fungerer, om man åpner søknadsportalen for én må man åpne for alle så det er uaktuelt.

Og er det grunnstudier gjennom samordna opptak er alle underlagt samme regler og samordna opptak slår hardt ned på regelbrudd. Du må nok vente til restplasser eller se om noen tilbyr lokale opptak med annen søknadsfrist (f.eks. emnestudier).

Hilsen opptaksansatt

Anonymkode: ff4fc...190

Var det jeg trodde, men godt å få det bekreftet fra noen som kan det. Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Enten restplasser eller meld deg opp som emne student. Noen emner må man ha opptak til spesifikke studier da.

Anonymkode: 93e0c...8b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...