Gå til innhold

Cin3 (celleforandringer) og smerter

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fikk først påvist ASC US i mars, deretter påvist Cin3 (groveste forandring før kreft) i livmorhalsen i april, skal opereres neste uke.

Jeg har hele veien fulgt screeningundersøkelser for livmorhalskreft. Sist undersøkelse 2,5 år siden var helt normale. Grunnen til at jeg lot meg undersøke nå var at jeg har hatt smerter i korsrygg og mye murring. Lege og gynekolog er veldig bestemt på at mine smerter ikke henger sammen med Cin3. Min søster ble operert for det samme i fjor og hadde da så store smerter at hun av og til lå i fosterstilling. Hvorfor er legene så påståelige? Om en mann hadde hatt grove forandringer og sår på penis, hadde de da vært like bestemte på at dette ikke hang sammen?

Hilsen redd og lei

Endret av Nancy Drew
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med bekkenet? Er det vondt?

Anonymkode: 5dec1...963

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har operert bort cin3 selv, og det var ikke smerter i forkant. Heller ikke for min datter som hadde cin2 og opererte det bort. Jeg tror de er så påståelige fordi det ikke er normalt å ha smerter pga det. 

Anonymkode: 5bdb6...438

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble konisert for CIN III tilbake i 2019. Hadde ingen plager i forbindelse med det. Selve "operasjonen" foregikk med lokalbedøvelse på poliklinikken og var unnagjort på 15-20 minutter. Det var virkelig null stress. Satt med helt vanlige klær oventil i en gyn-stol mens en hyggelig gynekolog koniserte med laser. Det gikk virkelig helt fint.

Og jeg har LAV smerteterskel altså, trodde jeg skulle dø når jeg fødte mine 3 barn 😅

Hadde deretter GU sjekk hver sjette måned i 2 år tror jeg det var, og nå er jeg tilbake til GU-sjekk annenhvert år.

Forstår imidlertid ikke hvorfor de ikke koniserte deg i april når du fikk påvist CIN III, tror ikke jeg ventet mer enn max 2 uker. Og at søsteren din ble "operert" og "lå i fosterstilling", det høres veldig merkelig ut. Å ligge i fosterstilling pga smerter etter konisering må være ekstremt uvanlig. 

Anonymkode: 4d9c0...206

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også smerter med cin3 og lege som benektet sammenheng. Men de forsvant med koniseringen.

Anonymkode: 3ae9d...4f1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Nancy Drew skrev (På 24.6.2026 den 18.35):

Fikk først påvist ASC US i mars, deretter påvist Cin3 (groveste forandring før kreft) i livmorhalsen i april, skal opereres neste uke.

Jeg har hele veien fulgt screeningundersøkelser for livmorhalskreft. Sist undersøkelse 2,5 år siden var helt normale. Grunnen til at jeg lot meg undersøke nå var at jeg har hatt smerter i korsrygg og mye murring. Lege og gynekolog er veldig bestemt på at mine smerter ikke henger sammen med Cin3. Min søster ble operert for det samme i fjor og hadde da så store smerter at hun av og til lå i fosterstilling. Hvorfor er legene så påståelige? Om en mann hadde hatt grove forandringer og sår på penis, hadde de da vært like bestemte på at dette ikke hang sammen?

Hilsen redd og lei

Hadde dette i 2021, dro til gynekolog pga uvanlig lukt, blødninger oftere enn normalen, blødningene var grumsete og brune. Husker jeg bodde så fort jeg trente litt ekstra og spesielt etter sex. Kan ikke huske noen smerter. Hadde cin3 og ble konisert, vært helt frisk etterpå. 

Anonymkode: b179d...b21

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg ble konisert for CIN III tilbake i 2019. Hadde ingen plager i forbindelse med det. Selve "operasjonen" foregikk med lokalbedøvelse på poliklinikken og var unnagjort på 15-20 minutter. Det var virkelig null stress. Satt med helt vanlige klær oventil i en gyn-stol mens en hyggelig gynekolog koniserte med laser. Det gikk virkelig helt fint.

Og jeg har LAV smerteterskel altså, trodde jeg skulle dø når jeg fødte mine 3 barn 😅

Hadde deretter GU sjekk hver sjette måned i 2 år tror jeg det var, og nå er jeg tilbake til GU-sjekk annenhvert år.

Forstår imidlertid ikke hvorfor de ikke koniserte deg i april når du fikk påvist CIN III, tror ikke jeg ventet mer enn max 2 uker. Og at søsteren din ble "operert" og "lå i fosterstilling", det høres veldig merkelig ut. Å ligge i fosterstilling pga smerter etter konisering må være ekstremt uvanlig. 

Anonymkode: 4d9c0...206

Hos meg ble det påvist april/mai det året, ble ikke konisert før august. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ryddet for avsporing og tulleinnlegg.

daemi, mod.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 12.50):

Hva med bekkenet? Er det vondt?

Anonymkode: 5dec1...963

Mest midt i korsrygg ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 13.22):

Jeg hadde også smerter med cin3 og lege som benektet sammenheng. Men de forsvant med koniseringen.

Anonymkode: 3ae9d...4f1

Tusen takk! Det samme sier min søster. Sterke smerter før konisering og ingen smerter etter at hun kom seg fra behandlingen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2026 den 7.50):

Hadde dette i 2021, dro til gynekolog pga uvanlig lukt, blødninger oftere enn normalen, blødningene var grumsete og brune. Husker jeg bodde så fort jeg trente litt ekstra og spesielt etter sex. Kan ikke huske noen smerter. Hadde cin3 og ble konisert, vært helt frisk etterpå. 

Jeg blør også litt etter trening. Har ikke vært aktuelt med intimitet fordi jeg har så vondt nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2026 den 7.51):

Hos meg ble det påvist april/mai det året, ble ikke konisert før august. 

Samme her, opprinnelig time var satt opp i august for konisering. Syntes det var veldig lenge å vente når jeg har såpass mye smerte. Fikk slippe til på en avbestillingstime.

• 5 uker senere...
Skrevet

Til hjelp for andre: jeg fikk påvist kreft. Det var nok derfor jeg hadde så vondt. Veldig fortvilet. Om du har lignende symptomer krev utredning av legen din.

• Hjerte 6
Skrevet
Nancy Drew skrev (3 minutter siden):

Til hjelp for andre: jeg fikk påvist kreft. Det var nok derfor jeg hadde så vondt. Veldig fortvilet. Om du har lignende symptomer krev utredning av legen din.

Nei fy faen så jævlig❤️

Da jeg leste HI nå tenkte jeg at når det kommer til dette er kvinnen langt mer til å stole på enn legen. Vi vet hvilke ryggsmerter som kommer fra livmor.

Skjønner godt du er fortvilet. Helt grusomt funn. Har du fått plsn og oppfølging, eller er du overlatt til deg selv?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, er nå inne i pakkeforløp. Er helt fortvilet og veldig redd.

• Hjerte 1
Skrevet

Så trist å høre♥️ skjønner veldig godt at du er redd og fortvilet. Jeg kjenner deg ikke, men ville bare si lykke til🙏

Anonymkode: 4bf6f...3c1

• Hjerte 2
Skrevet

Syns det er rart at det gikk så kort tid fra du bare hadde ascus til cin3.

Anonymkode: 2644b...72a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2026 den 11.20):

Syns det er rart at det gikk så kort tid fra du bare hadde ascus til cin3.

Anonymkode: 2644b...72a

Det synes også jeg er rart og utrolig skremmende, som du sikkert forstår. Føler jeg er en levende død akkurat nå.

Skrevet

Sender deg en varm klem TS. Håper legene tar godt vare på deg. Hva er neste steg nå?

Anonymkode: afed4...495

• Hjerte 2
Skrevet

MR, CT, operasjon hvis ikke spredning. Lever i et aldri så lite mareritt hvor jeg ikke vet så mye selv enda.

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...