Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er maten billigere der når man spiser ute siden man må betale 20 prosent tips ?  Altså siden kundene skal betale lønna så de slipper skatter og avgifter ! 

Anonymkode: 22aab...cb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har steget veldig der de siste årene, så slettes ikke like billig lenger.

Anonymkode: e591a...b06

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke billig. Det som der i mot er veldig rimelig i forhold til her er fastfood som McDonald’s etc. 

Anonymkode: 46bb7...43e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske priser pluss på det meste. Samt meget dyr alkohol. Med 20-30% tips på hele sulamitten blir det svært kostbart.

Anonymkode: dbf8b...ab7

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor i USA, men i de dyrere statene synes jeg prisnivået nærmer seg norsk. 

Fast food er billig, og buffetsteder.

Anonymkode: 3ce75...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Generelt ikke billig å spise ute. Så må man selvfølgelig at ta høyde for at det er enorme forskjeller etter som hvor du er.

«Å spise ute i USA» sier ingen ting. For noen måneder siden så var jeg feks der hvor fotballlandslaget har sin base i Nord Carolina under fotball VM. Prisene i Asheville ikke langt unna var langt, langt lavere på det meste. 

Anonymkode: e28d4...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Normal vettugt kosthold er "billig" og blir servert i store porsjoner. 

Junk foods og jåle-mat er selvfølgelig dyrt. Tip er noe man gir om man er fornøyd,gjerne mer enn det serveringen koster enkelte ganger😅

Jeg aner ikke  hva folk betaler for en halvliter med øl i Norge,100 Kr?  Hva med flesk og duppe,250? 

Driksen her til lands går rett i statskassa?

Anonymkode: 649c5...72f

AnonymBruker
Skrevet

Du drar ikke til USA for å gå på restaurant. Du reiser i fastfoodens hjemland og da må du dra på Macern, Burger King, KFC etc. Og der er det veldig mye billigere.
Den dyreste meny meal der koster 12 $. I Norge koster den dyreste meny meal 239 kr. 

Anonymkode: 8e7da...165

AnonymBruker
Skrevet

Det holder med 15% i driks. Det er akuratt nok til at de ikke blir fornærmet. Personlig hadde jeg hatt samvittighet til å gå enda lavere.

Anonymkode: 07bc9...57d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke billig. 
Og gi minst 20% i tips. Det er det de tjener nesten alle pengene sine på. Har du ikke råd til 20%, så spis på maccern i stedet. 

Anonymkode: 7604b...387

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2026 den 19.55):

Det holder med 15% i driks. Det er akuratt nok til at de ikke blir fornærmet. Personlig hadde jeg hatt samvittighet til å gå enda lavere.

Hadde du gått lavere burde du ikke gå ut å spise i det hele tatt siden tipsen er det meste av inntekten deres. 

Anonymkode: fadca...7cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 18.31):

Er maten billigere der når man spiser ute siden man må betale 20 prosent tips ?  Altså siden kundene skal betale lønna så de slipper skatter og avgifter ! 

Anonymkode: 22aab...cb4

Det er ofte dyrere å spise ute i USA enn i Norge...

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske dyrt på restauranter i utgangspunktet, og så forventes det 20% i tillegg. Fast food som mc donalds, kfc er billig. Så om det ikke er en spesiell restaurant en vil besøke hadde jeg nok heller gått der 😅 Eventuelt kjøpt noe på vanlig matbutikk. 

Anonymkode: 68435...7c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hadde du gått lavere burde du ikke gå ut å spise i det hele tatt siden tipsen er det meste av inntekten deres. 

Helt ærlig? Det driter jeg i.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt ærlig? Det driter jeg i.

Du må være et utrolig hyggelig  menneske som behandler folk som skit under skoen din. Du vet de lever av tipsen, tar i mot servicen å velger å lønne de dårlig for det. Har du ikke råd til å tipse ute i land der de lever av tipsen eller er for gjerrig så spiser du hjemme eller lar være å reise. Makan til oppførsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må være et utrolig hyggelig  menneske som behandler folk som skit under skoen din. Du vet de lever av tipsen, tar i mot servicen å velger å lønne de dårlig for det. Har du ikke råd til å tipse ute i land der de lever av tipsen eller er for gjerrig så spiser du hjemme eller lar være å reise. Makan til oppførsel. 

Si det koster 1500 kroner for to personer.

Er det greit å betale en person 300 kroner for å skrive ned hva vi vil spise, levere det til kjøkkenet, og så bære maten tilbake til oss?

Dessuten snakket jeg ikke om å betale 0%, bare litt mindre enn 15%.

AnonymBruker
Skrevet

Drar ikke på ferie for å sitte og være gnien. Da er jeg heller hjemme.

Det er masse steder man kan spise ute som ikke koster skjorta, trenger ikke være enten den dyreste restauranten eller McDonalds.

Og selvfølgelig tipser jeg.

Anonymkode: 9b6bc...602

AnonymBruker
Skrevet

Da foretrekker jeg slik det var i landet i asia hvor jeg bodde i mange år: tvungen tips. På alle regninger stod det 12% tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...