Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Solan334
Skrevet

Er det noe som er så naturlig enn å se nakne mennesker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Spise frokost om morran f.eks.

Anonymkode: e261b...228

Skrevet

nja....det kommer an på situasjonen....å se nakne mennesker på en naturiststrand er naturlig, mens på en vanlig strand er det ikke naturlig...

Skrevet

Vi er født nakne og uten pels.

Dette er alt du trenger å vite for å trekke egne konklusjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Å drite er mer naturlig for meg enn å se på nakne mennesker i tide og utide. 

Anonymkode: d65cb...c26

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alt som er naturlig som jeg ønsker å vise andre.  Det er som med intimitet, vi har ulike grenser. 

Det er helt greit med naturiststrender, men jeg oppsøker dem ikke.

Anonymkode: d0bff...ad7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig har et avslappet forhold til nakenhet, kunne gjerne vært nudist og vært naken selv. Men slike strender kunne jeg ikke tenkt meg, mange nakne rundt på samme plass ville jeg blitt veldig observang på dette. 

Anonymkode: d14fd...4be

• Liker 1
Skrevet

Elsker å være naken, oppsøker naturiststrender og steder i skogen, skogsvann etc der jeg kan sole meg og bade naken😊

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det. Det er ganske mye som er naturlig, faktisk. Å tisse når man er tissetrengt, å smile når man er glad, å gråte når man sørger. Å klø seg i ræva når det klør, å klø seg i hodet når man har lus. Å grine på nesen når man ser noe man ikke liker, å snu seg bort når man blir flau.

Skjønner ikke hvor du vil med denne tråden i det hele tatt. Ja, det er utrolig mye som er minst like naturlig som å SE nakne mennesker. Man kan vel også si at å VÆRE naken er ennå mer naturlig enn å SE på nakne mennesker.

Anonymkode: 5ade1...8fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I 2026 er det heldigvis unaturlig å se folk nakne. Det fleste ser helt jævlige ut nakne så det er bra normalen er å være påkledd ute blant folk.

Anonymkode: a90b9...c04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I 2026 er det heldigvis unaturlig å se folk nakne. Det fleste ser helt jævlige ut nakne så det er bra normalen er å være påkledd ute blant folk.

Alle er vakre nakne. Det er du som må åpne øynene.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (18 minutter siden):

Alle er vakre nakne. Det er du som må åpne øynene.

Nei, jeg er sterkt uenig med deg. Vi kommer aldri til å bli enige heller.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, jeg er sterkt uenig med deg. Vi kommer aldri til å bli enige heller.

At du ikke synes alle kropper er vakre betyr ikke at ikke alle kropper er vakre. Det betyr bare at du har preferanser som fungerer som et filter mot mange former for skjønnhet.

Alle deler ikke dine preferanser, og ingen deler alle dine preferanser. Din smak er altså kun din smak og har ingen påvirkning på fakta. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2026 den 16.52):

Hadde du besøkt en natururiststrand ville du opplevd at de fleste mennesker er helt ok naken.

Ganske betegnende oppdagelsen til Dagbaldets utsendte når hun besøkte Huk naturiststrand på Bygdøy.

"Det er noe med å komme til et sted hvor nesten alle rundt deg er nakne når du ikke er vant til det."

"Etter noen minutter sluttet jeg nesten å legge merke til det.

Ingen virket opptatt av hvordan andre så ut."

Dagbladet pluss:

https://www.dagbladet.no/tema/motte-50-nakne-kvinner-og-menn-oi/84810476

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2026 den 16.52):

Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til naturisme, men det jeg og de fleste andre naturister har erfart, det er at noe endrer seg dramatisk etter en liten stund på et slikt sted.

Når alle er nakne, unge, gamle, tykke, tynne, lange, korte, menn, kvinner, barn og voksne, da blir snart alle bare mennesker i ulike varianter. Selvsagt ser vi hverandres kropper og legger merke til hvordan vi ser ut, men utsendet er ikke lenger viktig. Når alle er nakne og sårbare sammen og ingen bærer synlige tegn på sosial status og klasse, endrer stemningen seg ofte totalt. Alle blir likeverdige og viser hverandre respekt. Det blir et trygt og godt sted å være hvor man blir akseptert for den man er. Dette er mye av årsaken til at det de aller fleste naturister angrer mest på, det er at de ikke ble naturister tidligere, og nesten ingen som prøver naturisme, slutter med det igjen. Å prøve seg som naturist er ofte noe man ikke våger før man er i 40-50-årene og har blitt voksen og trygg på seg selv, og det er litt synd, fordi man går glipp av så mye fint. Jeg er selv en av de som dessverre fant naturismen alt for seint.

Og så tenker jeg at det fortsatt skal være normalt å være kledd på jobb, i byen og de fleste andre steder, men jeg kunne ønske meg at det også var like normalt å være naken på stranda, i svømmebassenget og i badstua, som det er normalt å være kledd på byen.

Anonymkode: a79f2...e58

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...