AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg forstår ikke at det er så vanskelig for folk som er forkjøla eller hoster av andre grunner, å ikke hoste i armkroken? Vi hostet jo i armkroken i 3-4 år pga covid, og plutselig skal vi tilbake til å hoste i hånden eller ut i luften igjen?🙄 Jeg er så lei av folk, særlig voksne damer, som hoster ut i luften annethvert minutt på bussen, tar på håndtak/ avokadoer/ kjenner på brød i matbutikken med hånden de har hostet i sekundet før. Nå får jeg sikkert svar om at mange hoster og er ikke forkjølet, men det kan jo ikke vi som er rundt de vite. Jeg har litt nedsatt immunforsvar og er ikke interessert i å bli forkjølet eller få noe som er mer alvorlig. Da får jeg ikke gjort det jeg skal gjøre, og det tar lang tid å bli frisk igjen. Jeg tok nettopp bussen og bak meg sitter en damer på rundt 30 år og hoster, hoster og hoster ut i luften, så jeg kjente nesten den varme pusten hennes treffe meg i bakhodet. Er dere ekstra uhygieniske eller blottet for empati? Anonymkode: 7258d...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Da spruter det overalt. Får ikke munn godt nok nedi armkroken. Går som regel med noe rundt halsen, nyser og hoster i det. Har jeg ikke er det bedre med hånden enn ikke noe. Jeg pleier ikke ta på mye. Anonymkode: 36285...eff
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da spruter det overalt. Får ikke munn godt nok nedi armkroken. Går som regel med noe rundt halsen, nyser og hoster i det. Har jeg ikke er det bedre med hånden enn ikke noe. Jeg pleier ikke ta på mye. Anonymkode: 36285...eff Så det spruter ikke overalt når du hoster ut i luften eller inn i hånden din? Å bore ansiktet inn i armkroken, særlig når du har klær på, tar jo av for det meste eller så får man ta på seg munnbind! Ts Anonymkode: 7258d...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg forstår ikke at det er så vanskelig for folk som er forkjøla eller hoster av andre grunner, å ikke hoste i armkroken? Vi hostet jo i armkroken i 3-4 år pga covid, og plutselig skal vi tilbake til å hoste i hånden eller ut i luften igjen?🙄 Jeg er så lei av folk, særlig voksne damer, som hoster ut i luften annethvert minutt på bussen, tar på håndtak/ avokadoer/ kjenner på brød i matbutikken med hånden de har hostet i sekundet før. Nå får jeg sikkert svar om at mange hoster og er ikke forkjølet, men det kan jo ikke vi som er rundt de vite. Jeg har litt nedsatt immunforsvar og er ikke interessert i å bli forkjølet eller få noe som er mer alvorlig. Da får jeg ikke gjort det jeg skal gjøre, og det tar lang tid å bli frisk igjen. Jeg tok nettopp bussen og bak meg sitter en damer på rundt 30 år og hoster, hoster og hoster ut i luften, så jeg kjente nesten den varme pusten hennes treffe meg i bakhodet. Er dere ekstra uhygieniske eller blottet for empati? Anonymkode: 7258d...0e5 Jeg er enig, det er en uting! Folk er så utrolig egoistiske og grisete. Gjelder langt ifra bare damer, jeg ser folk av alle aldre og kjønn gjøre dette. Anonymkode: 7f7af...581 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Tror dette med hosting i armkroken er bare noe tull. Derfor gjør jeg det ikke. Anonymkode: 980a4...4ac
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så det spruter ikke overalt når du hoster ut i luften eller inn i hånden din? Å bore ansiktet inn i armkroken, særlig når du har klær på, tar jo av for det meste eller så får man ta på seg munnbind! Ts Anonymkode: 7258d...0e5 Nei det gjør ikke det. Det begrenser hvor langt det spres når jeg nyser i hånden, i armkroken så spres det overalt. Som skrevet, jeg får ikke munn nære nok. Vi er ikke likt skapt. Skal vel ikke bruke munnbind fordi jeg nyser vel, er da ikke syk fordi man har en sensetiv nese. Anonymkode: 36285...eff
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror dette med hosting i armkroken er bare noe tull. Derfor gjør jeg det ikke. Anonymkode: 980a4...4ac Hva er det som ikke er tull når det gjelder hosting da? Ts Anonymkode: 7258d...0e5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Og helt ærlig ts, du legger til ord som ikke er skrevet. Er ikke slik man får en grei tone. Anonymkode: 36285...eff
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det gjør ikke det. Det begrenser hvor langt det spres når jeg nyser i hånden, i armkroken så spres det overalt. Som skrevet, jeg får ikke munn nære nok. Vi er ikke likt skapt. Skal vel ikke bruke munnbind fordi jeg nyser vel, er da ikke syk fordi man har en sensetiv nese. Anonymkode: 36285...eff Men hvorfor ble vi opplært til å hoste i armkroken under covid? Ts Anonymkode: 7258d...0e5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor ble vi opplært til å hoste i armkroken under covid? Ts Anonymkode: 7258d...0e5 Kjære deg. Hos meg går det ikke, fysikken er ikke der. Jeg får ikke munn nære nok armkroken til at den vil gi noe beskyttelse. Det kan da ikke være så vanskelig å forstå at vi ikke er likt laget, selv om de oppfordret til det under covid, klarte der ikke da heller. Jeg nyser 99% av gangen i eget skjerf som jeg nevnte i første innlegg og blir nesten halshugd. Har jeg ikke skjerf nyser jeg i hånden da sprer deg seg mindre enn uten. Jeg tar alle hensyn det er mulig å ta, men enda er det ikke bra nok? Anonymkode: 36285...eff
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er det som ikke er tull når det gjelder hosting da? Ts Anonymkode: 7258d...0e5 Sikkert en hel masse. Anonymkode: 980a4...4ac
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjære deg. Hos meg går det ikke, fysikken er ikke der. Jeg får ikke munn nære nok armkroken til at den vil gi noe beskyttelse. Det kan da ikke være så vanskelig å forstå at vi ikke er likt laget, selv om de oppfordret til det under covid, klarte der ikke da heller. Jeg nyser 99% av gangen i eget skjerf som jeg nevnte i første innlegg og blir nesten halshugd. Har jeg ikke skjerf nyser jeg i hånden da sprer deg seg mindre enn uten. Jeg tar alle hensyn det er mulig å ta, men enda er det ikke bra nok? Anonymkode: 36285...eff Men vi som er rundt vet jo ikke at du ikke har fysikk til å nyse eller hoste i armkroken, og heller ikke at du nyser pga allergi og ikke forkjølelse. Det verste er å nyse eller hoste ut i luften, så det er fint at du ikke gjør det😊 Ts Anonymkode: 7258d...0e5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men vi som er rundt vet jo ikke at du ikke har fysikk til å nyse eller hoste i armkroken, og heller ikke at du nyser pga allergi og ikke forkjølelse. Det verste er å nyse eller hoste ut i luften, så det er fint at du ikke gjør det😊 Ts Anonymkode: 7258d...0e5 Så da skal jeg holde meg hjemme da mener du, siden fysikken ikke er der? Anonymkode: 36285...eff
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg forstår ikke at det er så vanskelig for folk som er forkjøla eller hoster av andre grunner, å ikke hoste i armkroken? Vi hostet jo i armkroken i 3-4 år pga covid, og plutselig skal vi tilbake til å hoste i hånden eller ut i luften igjen?🙄 Jeg er så lei av folk, særlig voksne damer, som hoster ut i luften annethvert minutt på bussen, tar på håndtak/ avokadoer/ kjenner på brød i matbutikken med hånden de har hostet i sekundet før. Nå får jeg sikkert svar om at mange hoster og er ikke forkjølet, men det kan jo ikke vi som er rundt de vite. Jeg har litt nedsatt immunforsvar og er ikke interessert i å bli forkjølet eller få noe som er mer alvorlig. Da får jeg ikke gjort det jeg skal gjøre, og det tar lang tid å bli frisk igjen. Jeg tok nettopp bussen og bak meg sitter en damer på rundt 30 år og hoster, hoster og hoster ut i luften, så jeg kjente nesten den varme pusten hennes treffe meg i bakhodet. Er dere ekstra uhygieniske eller blottet for empati? Anonymkode: 7258d...0e5 Om du er engstelig så får du beskytte deg selv. Anonymkode: ea9a1...279
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så da skal jeg holde meg hjemme da mener du, siden fysikken ikke er der? Anonymkode: 36285...eff Nå legger du ord i munnen på meg som jeg ikke har skrevet😊 Hold deg hjemme når du er syk og smittsom, men ellers ta hensyn, og jeg hører jo at du prøver å gjøre det på din måte. Ts Anonymkode: 7258d...0e5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om du er engstelig så får du beskytte deg selv. Anonymkode: ea9a1...279 Gjør det Ts Anonymkode: 7258d...0e5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden Enig! I alle fall når de er på offentlig sted og ikke hjemme. En annen ting jeg ser mange gjør det er å hoste i sin egen neve. Men de går ikke og vasker hendene sine. Dette ser jeg ofte på kafe og til og med på buffet. Da er det meget mulig at de skal forsyne seg mer og tar på skjeer og serverings gafler, berører stabler med kaffekopper, tallerkenstabler og trykker på kaffeautomaten for å få ut kaffe etter måltidet. Det er mange muligheter for å spre bakteriene/ virusene som du fanget opp med neven! Anonymkode: e8f01...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Jeg hoster og nyser i armkroken hvis jeg er på bussen og vet jeg ikke får vasket hendene med det første. Er jeg f.eks. på kontoret hoster og nyser jeg i hendene, fordi jeg synes det dekker langt bedre enn armkroken, og vasker hendene. Anonymkode: dd326...a48 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå