AnonymBruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Når noen på butikken sier hei til til deg, og du aner ikke hvem det er. Er det da frekt å spørre hvem er du? Anonymkode: bbe90...895
AnonymBruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Hvem er du er kanskje litt offensivt? Men: Hvor kjenner vi hverandre fra? Høres endel bedre ut Anonymkode: ab51b...b71 15 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni Jeg ville bare sagt hei tilbake og gått videre Anonymkode: ddaaa...062 14 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Nei er ikke det, men det kan jo sette i gang en samtale ingen vil ha. Jeg sier hei hvis jeg får tilfeldig blikk-kontskt med noen. Men er ikke intr i en samtale. Anonymkode: 20886...906
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni Er det gjentatte "hei"? Jeg hadde spurt "kjenner jeg deg fra før, forresten?" med hyggelig tone og smil om munnen. Dersom de svarer "nei", hadde jeg bare sagt noe sånn som "ok, jeg er så dårlig på å kjenne igjen ansikter skjønner du😅" eller noe sånt. Anonymkode: c84e4...345 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når noen på butikken sier hei til til deg, og du aner ikke hvem det er. Er det da frekt å spørre hvem er du? Anonymkode: bbe90...895 Ville heller sagt det på en annen måte. Anonymkode: b8b7a...240 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Det kommer helt an på om det er et raskt Hei eller et energisk Hei som om dere skulle kjent hverandre godt. Den første hadde jeg bare sakt hei og gått videre. Den andre hadde jeg kanskje stoppet og sett an situasjonen. Spurt hvis det falt seg naturlig, eller bare jattet med og kommet meg fort unna. Anonymkode: 9c024...9e2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni Jeg opplever av og til at noen sier hei for høflighets skyld. Spesielt eldre. Smiler, sier hei og går videre med dagen min. Anonymkode: 8fbab...151
AnonymBruker Skrevet 24. juni #9 Skrevet 24. juni Personen sa både hei og navnet mitt. Det viste seg å være en gammel skole venninne som jeg ikke hadde sett på 20 år. TS Anonymkode: bbe90...895 3
Plexi Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg opplever av og til at noen sier hei for høflighets skyld. Spesielt eldre. Smiler, sier hei og går videre med dagen min. Anonymkode: 8fbab...151 Jepp. Litt utenfor tema men; Ruslet ut en tidlig morgen i Thailand nå for et par uker siden, rundt 07:00 , ble møtt med "good morning" av utallige folk jeg møtte på veien.Må si jeg ble i godt humør av det, veldig hyggelig. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #11 Skrevet 24. juni Jeg bor i en liten bygda og folk sier ofte Hei eller Hei og navnet mitt, og jeg aner ikke hvem de er, syns det bare trivelig. Anonymkode: 86ef2...fc3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ville bare sagt hei tilbake og gått videre Anonymkode: ddaaa...062 Ja! Men i Norge...... 😂. Nordmenn er noe av det rareste man kan omgås, de hører kun til flokken sin. Må ikke finne på å omgås "ukjente" eller "nye" mennesker.. Er så glad jeg reiste ut av Norge for å studere, til et land der det er naturlig å omgås mennesker. Der man kan gå ut(utendørs) på egenhånd, omgås andre ukomplisert. Anonymkode: 6ef53...88f 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni #13 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når noen på butikken sier hei til til deg, og du aner ikke hvem det er. Er det da frekt å spørre hvem er du? Anonymkode: bbe90...895 Jeg ville spilt litt dum. «Mulig jeg er treig til å huske, men hvem er du igjen?». Med et smil. Anonymkode: 5e088...79d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når noen på butikken sier hei til til deg, og du aner ikke hvem det er. Er det da frekt å spørre hvem er du? Anonymkode: bbe90...895 Kommer an på hvordan. Anonymkode: d121d...5c7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når noen på butikken sier hei til til deg, og du aner ikke hvem det er. Er det da frekt å spørre hvem er du? Anonymkode: bbe90...895 Ja, det er frekt om du bruker de ordene. Høres litt autistisk ut. Ikke at det er noe forferdelig, men lyser jo litt manglende sosiale kunnskaper Men du kan si «å, jeg kjenner deg ikke igjen, hvor har vi møtt hverandre før». Anonymkode: 47969...5be
Crazydoglady Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når noen på butikken sier hei til til deg, og du aner ikke hvem det er. Er det da frekt å spørre hvem er du? Anonymkode: bbe90...895 Det er ikke frekt. Jeg antar her at vi snakker om noen som sier hei på en sånn måte at det er ganske åpenbart at de kjenner deg/starter en samtale. Isåfall er det jo helt på sin plass å prøve å få avklart hvem dette er og hvordan dere kjenner hverandre. Men man kan jo selvfølgelig spørre på en litt annen måte da. Feks, hei, hvor har jeg deg fra? Jeg ser det er noe kjent, men jeg klarer ikke helt å plassere deg.
AnonymBruker Skrevet 24. juni #17 Skrevet 24. juni Crazydoglady skrev (28 minutter siden): Det er ikke frekt. Jeg antar her at vi snakker om noen som sier hei på en sånn måte at det er ganske åpenbart at de kjenner deg/starter en samtale. Isåfall er det jo helt på sin plass å prøve å få avklart hvem dette er og hvordan dere kjenner hverandre. Men man kan jo selvfølgelig spørre på en litt annen måte da. Feks, hei, hvor har jeg deg fra? Jeg ser det er noe kjent, men jeg klarer ikke helt å plassere deg. Ja, det var det. og vedkommende sa ikke bare hei men også navnet mitt. Anonymkode: bbe90...895
AnonymBruker Skrevet 24. juni #18 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, det er frekt om du bruker de ordene. Høres litt autistisk ut. Ikke at det er noe forferdelig, men lyser jo litt manglende sosiale kunnskaper Men du kan si «å, jeg kjenner deg ikke igjen, hvor har vi møtt hverandre før». Anonymkode: 47969...5be Jeg ble satt ut, det var en jeg overhode ikke kjente igjen som sa hei og navnet mitt. Anonymkode: bbe90...895
AnonymBruker Skrevet 24. juni #19 Skrevet 24. juni Nei, hvis noen sier hei, så svarer man bare hei. Saken endrer seg jo helt hvis vedkommende sier navnet ditt. Da er det på tide å spørre hvem de er. Anonymkode: 1953f...15c
K.B. Skrevet 24. juni #20 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når noen på butikken sier hei til til deg, og du aner ikke hvem det er. Er det da frekt å spørre hvem er du? Anonymkode: bbe90...895 Er du seriøs nå??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå