Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er 11 år og alle vil være med han. Han er god og snill og en knall venn for de fleste. Likevel blir han dårlig behandlet. Når de er flere sammen så er de ikke snille mot han. Men alle vil helst være med han. Kan noen hjelpe med å forstå ? En veldig lei gutt her i kveld. Alle vil være sammen med han. Så ender det med at de blir flere og de begynner å være ufine mot han. En slags mobbing. What??  Hvorfor er de andre ikke heller sammen når de også er gode venner? Hvorfor  er mitt barn så interessant å være med hvis de bare er ute etter å plage han?  Dette skjønner jeg bare ikke….. hilsen frustrert mamma. 

Anonymkode: 33369...194

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som drittunger og ikke venner spør du meg…

• Liker 4
Skrevet

Barnet ditt er for snill. Be han sette ned foten. Han fortjener bedre❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er det slik at de som vil leke med sønnen din ikke er gode på å leke, er egoistiske og ikke snille og så får de avslag fra mange andre barn, men så vet de at din sønn er så snill og grei og at de kan herse med han

Anonymkode: 0a35f...9e3

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje er det slik at de som vil leke med sønnen din ikke er gode på å leke, er egoistiske og ikke snille og så får de avslag fra mange andre barn, men så vet de at din sønn er så snill og grei og at de kan herse med han

Anonymkode: 0a35f...9e3

Ja huff det tenkte jeg også 😳at de trenger en de kan bruke som søppelkasse😔 vi øver på å sette grenser og han kan si fra , men de respekterer han ikke når han sier fra…. Så jeg tror han gir opp 😞 hilsen ts 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du må lære ham å sette grenser.

Han må selv si at han ikke vil leke med de som ikke er snille. Det er åpenbart en uheldig gruppedynamikk her. Forhåpentligvis holder det at han sier fra. Det er ikke sikkert de som er slemme engang har egen refleksjon rundt dette. De KAN endre adferd bare de får tydelige beskjeder. I det minste er det lov å håpe.

Det er uansett bedre å ha to gode venner enn ti dårlige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja huff det tenkte jeg også 😳at de trenger en de kan bruke som søppelkasse😔 vi øver på å sette grenser og han kan si fra , men de respekterer han ikke når han sier fra…. Så jeg tror han gir opp 😞 hilsen ts 

Da tror jeg det er lurt å begynne å jobbe med at det er helt greit å avslutte vennskap, når man blir behandlet dårlig og de ikke tar det til seg når han sier fra. Det er faktisk også en måte å sette grenser for seg selv på. (Og grensesetting handler jo egentlig om hva man selv gjør hvis en grense overskrides, for å ivareta eller beskytte seg selv. Det er mindre om å få andre til å gjøre eller ikke gjøre som man vil.) Omtrent som at man låser ytterdøra når man reiser hjemmefra. Det er ikke for å utestenge noen av vond vilje. Man beskytter sitt hjem og tingene sine ved å låse døra og hindre uvedkommende i å få tak i dem. 

Hilsen ei som strever litt i voksen alder med nettopp dette.

Anonymkode: 98e2a...fd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du tilstede når det skjer? Kan du ikke prate med dem, spørre hvorfor dette skjedde? De er så store nå, 11 år, så de bør kunne forstå godt hva de holder på med. Så ville jeg snakket med foreldrene til de barna som plager ditt barn. Forklar situasjonen. Jeg ville så absolutt likt å vite om min sønn var en av dem. Dette må dere finne ut av. 

Anonymkode: c0242...ab6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mobbing og at alle vil være sammen med henger ikke sammen. Mobbing er å bli utelatt, oversett og baksnakket. Du bør sikkert lære ham å hevde seg litt mer. Men mobbet? Det er han ikke. 

Anonymkode: cf927...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La nå far ordne opp i dette. Det er derfor man har fedre. 

Anonymkode: 0ba8a...304

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Barnet mitt er 11 år og alle vil være med han. Han er god og snill og en knall venn for de fleste. Likevel blir han dårlig behandlet. Når de er flere sammen så er de ikke snille mot han. Men alle vil helst være med han. Kan noen hjelpe med å forstå ? En veldig lei gutt her i kveld. Alle vil være sammen med han. Så ender det med at de blir flere og de begynner å være ufine mot han. En slags mobbing. What??  Hvorfor er de andre ikke heller sammen når de også er gode venner? Hvorfor  er mitt barn så interessant å være med hvis de bare er ute etter å plage han?  Dette skjønner jeg bare ikke….. hilsen frustrert mamma. 

Kjæresten min var også sånn som barn og ungdom og oppi 20-årene. Da jeg møtte han i tenårene skulle absolutt alle ha en bit av han og alle ville være med han hele tiden. Han var ekstremt stille og introvert, rolig og tilnærmet kjedelig. Enkelte ble mer og mer voldsomme og mobbete mot han utover "dagen" (samværet.... hva kan man kalle det). Det skjedde alltid. Jeg fikk så vondt av han. Jeg var også veldig sjenert og stille og introvert og tenkte alltid at han måtte bli så lei og sliten av det maset hver gang.

Etter mange år som venner ble vi til slutt sammen og han sier alltid at han ikke hadde venner og ingen likte han. Jeg vet jo hvor mye folka digget å være med han, men sånn som de behandlet han aner jeg ikke hva de egentlig faktisk mente eller hvorfor de var så innpåslitne på han. 

Vi er heldigvis like i gemytt. Så vi orker ikke ha noe med andre å gjøre. Vi har det best alene, sammen.

Han ble utslitt av alle til slutt.

Anonymkode: 50507...cf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mobbing og at alle vil være sammen med henger ikke sammen. Mobbing er å bli utelatt, oversett og baksnakket. Du bør sikkert lære ham å hevde seg litt mer. Men mobbet? Det er han ikke. 

Anonymkode: cf927...85e

Jo, det kan være mobbing. Man blir invitert inn i varmen bare for å drite dem ut. Jeg er lærer og dette ser vi innimellom. De har det bare gøy på offerets vegne. Sønnen til ts bør finne seg andre venner. 

Anonymkode: 4fa07...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...