Gå til innhold

Noen som har private banking hos DnB?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syntes du at det er verdt prisen på 250kr i måneden? Får du noen interessante fordeler som man ikke får som SAGA-kunde? 

Anonymkode: 87e63...945

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

mener du formuesforvaltning? Rådgivningskontrakt? 

Anonymkode: ef245...4af

AnonymBruker
Skrevet

Vurderte å skaffe det, men opplever å få dekket mitt behov som SAGA-kunde.

De jeg kjenner som bruker Private banking-fordelene reiser mer, benytter advokat- og legetjenestene, osv.

Praktisk å slippe telefonkø som SAGA- og Private banking-kunde, men jeg synes det er veldig kleint å få beskjed om at jeg er «en spesielt viktig kunde» hver eneste gang jeg ringer. 🫣

Jeg har vært i kontakt med noen Private banking-ansatte tidligere, da kundene hadde én fast ansatt å forholde seg til. 
Det var veldig kjekt. Opplevde at det reduserte saksbehandlingstiden.

Det har de dessverre gått bort ifra nå.

Anonymkode: 2f7fb...c5d

AnonymBruker
Skrevet

 

Jeg har Nordea Private Banking. For det første betyr det mye økonomisk at forvaltningskostnadene blir lavere. I tillegg opplever vi en enorm verdi i den gode rådgivningen vi får underveis. Det gjelder ikke bare smarte investeringer og plasseringer, men også strategisk rådgivning rundt skatt, spesielt når det kommer til uttak av midler og generasjonsbytte/fordeling til familie.

På toppen av det økonomiske kommer de eksklusive reisefordelene. Det å ha tilgang til lounger, prioritet i køen, og umiddelbar hjelp ved forsinkelser eller ombooking av billetter, gjør reisehverdagen utrolig mye lettere.

Anonymkode: 72610...075

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Jeg har Nordea Private Banking. For det første betyr det mye økonomisk at forvaltningskostnadene blir lavere. I tillegg opplever vi en enorm verdi i den gode rådgivningen vi får underveis. Det gjelder ikke bare smarte investeringer og plasseringer, men også strategisk rådgivning rundt skatt, spesielt når det kommer til uttak av midler og generasjonsbytte/fordeling til familie.

På toppen av det økonomiske kommer de eksklusive reisefordelene. Det å ha tilgang til lounger, prioritet i køen, og umiddelbar hjelp ved forsinkelser eller ombooking av billetter, gjør reisehverdagen utrolig mye lettere.

Anonymkode: 72610...075

Er det rådgiving - eller salg av aktivt forvaltede fond som underpresterer? 
Og er kostnadene reelt sett billigere enn hos andre? Eller får dere bare rabatt på en pris som i utgangspunktet ikke er konkurransedyktig?

Anonymkode: a61fb...343

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbud fra de om det mange ganger, men ser virkelig ikke fordelen. Jeg har ikke behov for å snakke jevnlig med en selger i en bank, jeg styrer fint økonomien min selv. Ikke lokker de med noe attraktivt heller. 

Anonymkode: 653fb...f6b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det rådgiving - eller salg av aktivt forvaltede fond som underpresterer? 
Og er kostnadene reelt sett billigere enn hos andre? Eller får dere bare rabatt på en pris som i utgangspunktet ikke er konkurransedyktig?

Anonymkode: a61fb...343

Det er verdifullt å ha en rådgiver som faktisk tør å ta personlige veddemål på dine vegne, og som treffer. De kan kombinere en solid og  billig baseportefølje, med brede indeksfond, og flere mindre, nøye utvalgte enkeltsaksjer, aktive fond eller bransjefond.  Det er selvsagt viktig å være aktiv selv også, stille kritiske spørsmål, og følge godt med på den samlede avkastningen for valgene de gjør. Av og til får Private Banking-miljøer tilgang til lukkede fondsklasser og  plasseringer. 

For meg har  rådgiveren blant annet hjulpet med å unngå skattesmell på flere hundre tusen kroner. Det hjelper på. 

 

 

 

Anonymkode: 72610...075

Skrevet

Vi har fond, aksjer og slikt delvis i Nordea og delvis i UBS (Sveitsisk bank) og synes det er fint, men UBS er bedre enn de nordiske bankene er vår erfaring :) 

Skrevet

Har fått tilbud, men takket nei, føler jeg ikke har behov for det, har fått tilbud om saga også, men bruker banken så lite (har kun innskudd, ikke lån) at den gangen annethvert år jeg ringer til DnB, synes jeg vanlig kundeservice gir gode nok svar.

Det var en tid de ringte hver måned og spurte om dette. Siden jeg jobber på natta ble jeg til slutt så lei at jeg ringte de for å klage, har ikke blitt ringt til etterpå.

  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...