Gå til innhold

Vondt i korsryggen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å forstå noen korsryggsmerter jeg har hatt i snart 2 år. Jeg har oppsøkt mange ulike behandlere, med ulike teorier på hva det kan være. Kjenner jeg begynner å miste motet, og føler denne ryggen aldri vil bli bra igjen.

Smertene startet etter mitt forrige svangerskap. Jeg hadde ikke disse smertene under selve svangerskapet, men de kom i tiden etterpå og har vært der siden. Jeg er nå gravid igjen, men smertene har ikke endret seg noe ifm denne graviditeten og jeg opplever ikke selv at dette er relatert til svangerskap/bekken.

Jeg har vært hos kiropraktor som mente smertene kom fra korsryggen og ikke fra bekkenleddene. Samtidig har jeg vært hos fysioterapeut som mener de sitter i bekkenleddene…

Jeg opplever selv at smertene sitter i korsryggen, de er verkende og ryggen føles også stiv.vondt å bøye seg fremover, men føles samtidig godt ved at jeg føler jeg får strukket ut ryggrn. Smertene blir verre av å stå og gå, mens de lindres ganske raskt hvis jeg setter meg ned eller legger meg. Jeg har ingen smerter når jeg hviler, og føler meg best på morgenen før jeg har vært noe særlig aktiv.

Jeg har vært mindre aktiv den siste tiden på grunn av kvalme. I dag gikk jeg en tur på ca. 30 minutter og og kjente at ryggen ble mer irritert etterpå. Det skal veldig lite til for at det gjør vondt, men det er ikke alltid jeg kjenner at det gjør vondt før jeg setter meg ned og ryggen får hvilt.

Jeg tok et mr for 1 år siden som viste en liten prolaps i l5/s1, men symptomene jeg har stemmer ikke overens med prolapset, så jeg tror heller ikke det er det som gir smerten.

Jeg har virkelig prøvd alt, målrettet styrketrening, turer i skog og mark, belastningsstyring, tøying, varmepute, naprapat osvosv.

Vil også nevne at jeg er slank, 28 år og har trent mye hele livet, frem til dette.

Er det noen som kjenner seg igjen i denne typen smerter? Fikk dere noen forklaring på hva det var, eller fant dere noe som hjalp?

Anonymkode: 1a93c...cee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noe som er i klem når du står og går men ikke trykkes på når du sitter.

Anonymkode: 91dcf...2ff

Skrevet

Jeg sliter med samme, hos meg er det muskler i helspenn. Bruker ryggen i stede for magemusklene, fordi de er ikke sterke eller sammen nokk 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (2 minutter siden):

Jeg sliter med samme, hos meg er det muskler i helspenn. Bruker ryggen i stede for magemusklene, fordi de er ikke sterke eller sammen nokk 🙂

Har du blitt noe bedre med trening?

-ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noe som er i klem når du står og går men ikke trykkes på når du sitter.

Anonymkode: 91dcf...2ff

Det føles ikke ut som nervesmerter, og jeg har ingen stråling. 
-ts

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som hjelper for meg er trening av kjernemuskulatur. Et par ganger i uken, hver uke, hele året.

Anonymkode: 11607...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...