Gå til innhold

80-tallet VS 2006


Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet
eller brun skai.

:sprettoy:  :sjokk:  :eeeh:

Nesten like ille som "Blue sky" med Drama eller Creation eller Guffe og Møkki eller hva de nå til enhver tid kalte seg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Nesten like ille som "Blue sky" med Drama eller Creation eller Guffe og Møkki eller hva de nå til enhver tid kalte seg...

:ler: Muffe & Gækki, huff, jeg likte dem jeg :sjenert:

Du hadde et bedre navn på dem.

Husker alle jentene i klassen fikk plutselig behov for hvilebriller i styrke +0,25, og disse var innrammet i rosa eller mintgrønne store plastinnfatninger.

Måtte fanden forby dette å komme på moten igjen. :ler:

Endret av Miloine
Gjest Gjesta
Skrevet
Måtte fanden forby dette å komme på moten igjen. :ler:

Hvis ikke han vil, stiller Guden frivillig! Til å forby, altså.

Gjest Bodillen
Skrevet

Har dere helt glemt Isba-støvler med røde syltestrikker istedenfor lisser? Jeg arvet både dem og min mørkeblå Millètjakke av søsteren min.

Levis 501, Mefisto-sko, Lacoste og Busnell-gensere....

Skrevet
Har dere helt glemt Isba-støvler med røde syltestrikker istedenfor lisser? Jeg arvet både dem og min mørkeblå Millètjakke av søsteren min.

Levis 501, Mefisto-sko, Lacoste og Busnell-gensere....

Sent 70-tall og tidlig 80-tall det Bodillen - Forsøker du å juge på alderen? :ler:
Gjest Bodillen
Skrevet
Sent 70-tall og tidlig 80-tall det Bodillen - Forsøker du å juge på alderen? :ler:

Døh! Jeg gikk ut av ungdomsskolen i -83, og alle gikk i sånt!

Skrevet

Hallo. Hvem bruker mikro i 2006? Det er jo så 90s.

Gjest gjest1
Skrevet
:ler: Det stemmer det, det var jo kjempetrendy med skinnslips og strikkeslips.

Selvlysende skjerf, torvvanter og lue vare også et must

Hm, her er noe mer

Hvite tennissokker med striper utenpå buksa

Hull i olabuksa

Skrev «drittsekk» på skolesekken – etter at The Kids var vasket vekk

Da gryterett var eksotisk

Syntes Pusur var stilig

Valgte beta-spiller ikke VHS.

Gikk i Poco Loco-dress på 17. mai

Cola med peanøtter

Trodde at en datamaskin var bedre jo større den var

Millet dunjakke!! Rosa, cerise eller mintgrønn skulle det være

Old Spice og Brut var det eneste som kunne brukes som aftershave – å søte skaper så feil man kan ta :overrasket:

Hvite gummistøvler med nedbrett

BUGG var en bestselger

Vi drakk «glasscola»

Halv Sju var det kuleste programmet som fantes

Frossenpizza kom inn i butikkene

Falwty Towers og ”The Black Adder”

Live Aid

Høyt tupert hår

Sovjetiske ubåter

Hawaii-skjortene

Ballongskjørt eller haremsbukse

Ball, Bosselini, PocoLoco, BikBok…

Peach Canei, Bacardi og Cola, Pommac…

Puls, Nye Takter, Okej, Bravo...

Norge slo England i fotball

Da Brå brakk staven

Arne Treholt

Madonna

Å ja The Boss: Bruce Springsteen

Det var tider det! Øl, pizza og videogenerasjonen

:ler: Men glasscola drikker jeg fremdeles ;)

Den lista var helt glimrende. Jeg hadde glemt cola med peanøtter.... men lurer på om det kanskje kan ha vært tidligere?

:klø:

Det som virkelig får meg til å grøsse er tanken på syrevaskede jeans med enten tegneseriestoff innfelt på sidene, eller brun skai.

:sprettoy:  :sjokk:  :eeeh:

Åh, det fikk jeg av pappa! Jeg var så glad og stolt at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg!

Husker alle jentene i klassen fikk plutselig behov for hvilebriller i styrke +0,25, og disse var innrammet i rosa eller mintgrønne store plastinnfatninger.

Måtte fanden forby dette å komme på moten igjen. :ler:

:ler:

Skrevet
Hallo. Hvem bruker mikro i 2006? Det er jo så 90s.

Jeg.

Men nå gikk jeg i Isba og Busnell på 70-tallet også da. :ler:

Hva brukes istedenfor micro da?

Skrevet
Jeg.

Men nå gikk jeg i Isba og Busnell på 70-tallet også da. :ler:

Hva brukes istedenfor micro da?

Da vel det eneste man kan bruke en micro til er å poppe popcorn er det mer bærekraftig å kjøpe seg en popcornpopper. Mulig småbarnsforeldre ser fordelen i en micro med tanke på å varme opp mat, men jeg har på følelsen at de ikke akkurat selger like mange maskiner i dag som de gjorde på 90-tallet. Microen var litt som wapen. Artig en liten stund, men man fant ut at det holdt fint med det gamle (mobil/pc og komfyr).

Skrevet
Da vel det eneste man kan bruke en micro til er å poppe popcorn er det mer bærekraftig å kjøpe seg en popcornpopper.
For noe fullstendig talentløst pølsevev - går nemlig an å tine brø i micro også for tenk. :ler:

Men jeg tar ditt råd til etterretning, og skal vurdere å kjøpe meg en komfyrmobil.

Skrevet
For noe fullstendig talentløst pølsevev - går nemlig an å tine brø i micro også for tenk. :ler:

Men jeg tar ditt råd til etterretning, og skal vurdere å kjøpe meg en komfyrmobil.

Tine brød i microen er bare so 90s. Tine melk er hva som gjelder i 2006. Men ikke i microen.

Skrevet
Tine brød i microen er bare so 90s. Tine melk er hva som gjelder i 2006. Men ikke i microen.

Vås og pølsevev igjen. Nå er det Q-melk som gjelder, fordi de har så fin kork på kartongene.
Gjest gjest1
Skrevet

Lurte du på det med cola og peanøtter, Pulver?

Vi puttet peanøtter i colaen... men jeg innbilder meg at det var sent på 70-tallet for jeg kan ikke huske at jeg drev med denslags etter at jeg fikk barn...

Cola med peanøtter er faktisk godt... lurer på hvem som kom på den ideen egentlig?

Skrevet (endret)

Jeg er så glad jeg ble født i 1986 og ikke før. *grøss* Men jeg har da noen fine bilder av meg selv med kreppa hår og hårbøyler med sløyfe på siden i blå, rød, svart, hvit, lysrosa og mørkrosa. :ler: Berlinmurens fall må vel også ned, en spesiell dag, siden jeg fylte 3 år den dagen, nemlig den 9. november. ;) Har noen fæle bilder av pappa med hockeysveis og mamma med permanent, med mintgrønne ball-gensere. Jeg var selvsagt kledd opp i samme sortiment. :ler: Men jeg er faktisk gammel nok til at jeg fikk med meg at pc var noe fjernt og underlig en gang i tida. Husker bestevenninna mi på barneskolen fikk ny pc med Windows 95, gjett om jeg var misunnelig! ;) Og min første mobil fikk jeg i 7. klasse, en meget fin Bosch mobil.

Mvh Yvonne

Endret av yvonne
Skrevet
Lurte du på det med cola og peanøtter, Pulver?

Vi puttet peanøtter i colaen... men jeg innbilder meg at det var sent på 70-tallet for jeg kan ikke huske at jeg drev med denslags etter at jeg fikk barn...

Cola med peanøtter er faktisk godt... lurer på hvem som kom på den ideen egentlig?

Peanøtter i colaen?! Aldri hørt om. Jøss, der lærte jeg meg noe nytt. :ler:

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest ikke gammel nok
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde vært fjortis på 80 tallet, høres veldig :overrasket: ut og :ler: Jeg er nok like gammel som deg jeg Yvonne, for foreldrene mine hadde også de sveisene som foreldrene dine beskriver :ler: Mamma hadde også rosa store brilleinnfatninger :sprettoy:

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Knut_*
Skrevet (endret)

Registrerer at mange har hatt Millet dunjakker. Noen som fortsatt har dem?

Er veldig interessert i å kjøpe dersom de ikke er i bruk. Kontakt på mail xxx

Mvh

Knut

E-postadressen er fjernet.

Våre regler.

Druscilla - mod

Endret av Druscilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...