Gå til innhold

Hvorfor sammenlignes Håland med Messi og Mbappe?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så god er han ikke. 

Eller?

Anonymkode: 3d210...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel de tre som har scoret mest mål per kamp hittil i VM, bl.a.

De er forskjellige type spillere, men har vel felles at de setter ballen i nettet da ;) 

Anonymkode: 1fba7...679

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel de tre som har scoret mest mål per kamp hittil i VM, bl.a.

De er forskjellige type spillere, men har vel felles at de setter ballen i nettet da ;) 

Men nå tenker jeg ikke kun på VM men generelt, og det er ikke bare det å få ballen i mål som sier noe om man er verdens beste. mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men nå tenker jeg ikke kun på VM men generelt, og det er ikke bare det å få ballen i mål som sier noe om man er verdens beste. mener jeg.

Det å få ballen i mål, er jo en ganske viktig del av spillet.

Det er mye fart og presisjon, ha feeling på hvor ballen er og å plassere seg riktig og ikke minst treffe riktig, det handler ofte om brøkdeler. Det er ikke vanlig å score så mye som han gjør. Det blir litt som å spørre, hvorfor regnes Usain Bolt som god, han løper jo bare fort. Resultatene snakker for seg.

Jeg så til og med Zlatan sitte her og snakke om hvor god spiss Haaland var, en av verdens beste, og han snakker jo aldri opp andre enn seg selv. Haaland har mestret denne ene tingen, banke ballen inn i mål eller gi målgivende pasning. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Håland er ikke i nærheten av å være så komplett spiller som de to andre nevnte. Men det som skiller håland fra nesten alle andre spillere på det nivået er at han vet selv at han ikke er komplett. 

Håland er fryktelig god til å holde seg til det han kan, og overlate til andre spillere å gjøre resten. 

Mbappe er god. Men han er dårligere enn han selv tror han er. Og han ødelegger ofte for laget fordi han alltid skal gjøre alt. 

Messi er et unntak. Han er et unikum som sporten antagelig aldri vil oppleve igjen. Det er en fornæmelse at Mbappe og Håland blir sammenlignet med Messi. Ingen av de to er i nærheten. 

Anonymkode: e552e...b9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vanskligste i fotball er å score mål. Det krever enormt mye fysikk og "målteft" å score mål på bestilling på dette nivået. Mange slår Haaland i triksing, ballbehandling, dribling etc. Så derfor er det egentlig umulig å sammenligne hvem som er verdens beste. Haaland er pr nå verdens beste på det som betyr aller mest

Anonymkode: b0c96...394

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette ofrer jeg ikke en tanke. Haaland passer perfekt inn på det norske laget, han bøtter inn mål, sprer glede og entusiasme og er, utrolig nok, VMs mest glamorøse spiller. The Guardian har for øvrig en artikkel i dag der nettopp Messi. Mbappé og Haaland trekkes fram som kandidater til å bli turneringens toppskårer: https://www.theguardian.com/football/2026/jun/23/world-cup-2026-golden-boot-football-daily-newsletter

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så god er han ikke. 

Eller?

Hvem er bappe?

Anonymkode: 63594...744

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2026 den 10.08):

Det vanskligste i fotball er å score mål. Det krever enormt mye fysikk og "målteft" å score mål på bestilling på dette nivået. Mange slår Haaland i triksing, ballbehandling, dribling etc. Så derfor er det egentlig umulig å sammenligne hvem som er verdens beste. Haaland er pr nå verdens beste på det som betyr aller mest

Anonymkode: b0c96...394

Jeg vil si det vanskeligste i fotball er å ikke slippe inn mål. 

Problemet er at det blir sett på som en lagprestasjon å holde nullen, men mål som oftest tillegges enkeltmannsprestasjoner. Faktumet er at begge er lagprestasjoner og dermed egner seg dårlig som målestokk for å sammenligne spillere. 

Anonymkode: e552e...b9f

• Liker 1
Skrevet

Haaland er et unikum når det gjelder å skåre mål, om han kan opprettholde det i årevis vil han nok bli husket som en av verdens beste fotballspillere noensinne selv om han ikke er like "komplett" som Messi, som igjen er et unikum.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest frenchygirl
Skrevet

Min favoritt er Mbappe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, Haaland er en av verdens beste angrepsspillere. Og han er fremdeles veldig ung, og kan fort ta igjen Messi. Helt enig at Mbappe er i en kategori for seg selv, da. 

Men et annet synspunkt som gjerne ikke har så mye teknisk verdi, men Erling Braut Håland er en kankende god kar. Ydmyk og han gir mye av seg selv, både hos City og for Norge. Han er en fantastisk god ambassadør for sporten.

Anonymkode: 71791...841

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 5.52):

Hvem er bappe?

Anonymkode: 63594...744

Det høres ut som de sier EvaPe når de snakker om han. Han heter verken EvaPe, eller Bappe, men noe midt i mellom. 

Anonymkode: a890d...073

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at et flertall av barn heller foretrekker å ha Haaland som idol foran Mbappe. Da tenker jeg ikke bare norske barn men også fra utlandet. Hvorfor?

Anonymkode: 8588d...5ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...