AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:20 #1 Skrevet tirsdag kl. 05:20 Jeg jobbet i helsevesenet. I år ønsker ledelsen at alle ansatte skulle jobbe en bonushelg mellom uke 26 og 33 (skoleferien). Jeg sa til ledelsen at jeg ikke hadde mulighet til det da jeg ikke hadde noen ledige helger p.g.a barna. Har 4 barn, og ingen besteforeldre som kan stille opp og passe alle 4 samtidig, men at jeg hdde mulighet kanskje en helg før eller etter. Dette var de ikke interisert i. Så da ble jeg «straffet» med kun 3 ukers ferie, og de sørger samtidig for å plassere den så dårlig de kunne. Andre som ikke kunne ta bonushelg har ikke blitt straffet. De har fått fri både 4 ogvhun ene har fri nesten femmuker i ferien. Føler jo dette er svært urettferdig og at ledelsen vil straffe meg. Ikke første gangen jeg har opplevd dette 😔 Er det noe man får gjort med dette? Jeg føler jo jeg er den eneste som skal ha straff for å ikke ta bonushelg.. Anonymkode: 14829...9bd 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:26 #2 Skrevet tirsdag kl. 05:26 Du kan jo ikke bevise det er straff selv om det føles slik ut. En leder skal dekke opp hele sommeren, noen får da ugunstige ferier. Dette burde så klart rullere. Anonymkode: e0ef6...50b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:29 #3 Skrevet tirsdag kl. 05:29 Du har krav på 3 uker sammenhengende og det får du jo. Er det noen som er flinke til å bidra ved behov og stiller opp ekstra er det kanskje naturlig å kompensere dem litt for det. At andre som ikke har tatt bonushelg får mer fri? Kanskje de har bidratt på andre tidspunkt. Det er jo ikke sånn at selv om man har 4 barn har frikort til å ikke stille opp og samtidig forvente å få de "beste" ukene Anonymkode: 3cc67...96b 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 05:55 #4 Skrevet tirsdag kl. 05:55 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du kan jo ikke bevise det er straff selv om det føles slik ut. En leder skal dekke opp hele sommeren, noen får da ugunstige ferier. Dette burde så klart rullere. Anonymkode: e0ef6...50b Hvis det er tydelig at alle andre har kommet bedre ut enn TS,så er det selvsagt nok til å vekke en mistanke. Ansvar for 4 barn og uten noen mulighet for hjelp med barnepass bør trumfe det meste spør du meg. I hvert fall om det er snakk om barn som er for små til å passe seg selv. Da jeg var barnløs hjalp jeg alltid de som hadde barn med å løse «feriefloken». Særlig aleneforeldre kunne ha det utfordrende. Du kan ta dette opp med tillitsvalgt ts, eller spørre fagforeningen din om dette er innenfor. Anonymkode: 677db...194
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:04 #5 Skrevet tirsdag kl. 06:04 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis det er tydelig at alle andre har kommet bedre ut enn TS,så er det selvsagt nok til å vekke en mistanke. Ansvar for 4 barn og uten noen mulighet for hjelp med barnepass bør trumfe det meste spør du meg. I hvert fall om det er snakk om barn som er for små til å passe seg selv. Da jeg var barnløs hjalp jeg alltid de som hadde barn med å løse «feriefloken». Særlig aleneforeldre kunne ha det utfordrende. Du kan ta dette opp med tillitsvalgt ts, eller spørre fagforeningen din om dette er innenfor. Anonymkode: 677db...194 Hadde også aleneansvar uten pass. Sommer ble det betalt barnepass, var det feriepengene gikk til. Vi rullerte på ferie, jeg tok min del. Anonymkode: e0ef6...50b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:39 #6 Skrevet tirsdag kl. 07:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er tydelig at alle andre har kommet bedre ut enn TS,så er det selvsagt nok til å vekke en mistanke. Ansvar for 4 barn og uten noen mulighet for hjelp med barnepass bør trumfe det meste spør du meg. I hvert fall om det er snakk om barn som er for små til å passe seg selv. Da jeg var barnløs hjalp jeg alltid de som hadde barn med å løse «feriefloken». Særlig aleneforeldre kunne ha det utfordrende. Du kan ta dette opp med tillitsvalgt ts, eller spørre fagforeningen din om dette er innenfor. Anonymkode: 677db...194 Enig med deg. Vi fikk ny leder for ca. 3 år siden. Etter det har det gått nedover med arbeidsmiljøet dessverre 😔 Jeg har tidligere år jobber både bonushelger når det har passet og tatt på meg ekstravakter på kort varsel for å hjelpe. Jeg har knapt sykfravær/sykt barn (kanskje en dag i året). Så jeg ser jo på meg selv som en som bidrar, men likevel føler på å bli straffet. Dette har pågått for meg i litt over to år. Det siste året hr jeg ikke jobbet noe ekstra da jeg føler jeg ikke «får» noe igjen for det. Folk som har hatt vedkommende som leder tidligere sier dette er et problem med vedkommende og at hen bruker det for å «bryte ned» ansatte. Jeg kjenner jeg er helt utslitt av situasjoen! Med den gamle lederen var det aldri problemer med ferien. Der ble vi som jobbet sammen enige om hvordan vi tok ferie og det gikk alltid opp.. Anonymkode: 14829...9bd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:41 #7 Skrevet tirsdag kl. 07:41 Det er jo sånn sett bra at de som bidrar mer også får mer. Anonymkode: 53593...c0d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:48 #8 Skrevet tirsdag kl. 07:48 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo sånn sett bra at de som bidrar mer også får mer. Anonymkode: 53593...c0d Samtidig kan mannlige «straffe» de som av ulike årsaker har utfordringer med å f.eks skaffe barnepass. Anonymkode: 677db...194
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå