Gå til innhold

Burte jeg fjerne han ?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har borderline (BPD) og går til behandling ved DPS for det. Jeg har datet en fyr i snart én måned, og jeg har drevet med selvskading før, så jeg har arr etter det. Han så arrene på armene mine og sa: ‘Håper ikke du har borderline eller noe sånt. Jeg har en kompis som hadde en eks som hadde det, og hun var crazy.’ Men det han ikke vet er at jeg faktisk har det. Jeg vet ikke hvordan han fant ut av det. Så jeg lekte dum og sa: ‘Hva? Hva er det? Jeg vet ikke hva du snakker om.’ Da sa han: ‘Ah, ok, siden du ikke vet, så har du det ikke det er bra

 

Men jeg tenker jo at jaa hun kan godt ha hatt borderline men jeg og hun er ikke samme person ?  Vi er ulike personer osv 

Men spørsmålet er burte jeg da bare fjerne han fra meg ?  I med at han sier sånt ?

Anonymkode: df471...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville gjort det 

Anonymkode: a1355...6d5

  • Liker 2
Skrevet

Tenker at du bør få han vekk fra ditt liv og han ikke er bra for deg 

Anonymkode: 92857...e34

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har borderline (BPD)

‘Håper ikke du har borderline eller noe sånt. Jeg har en kompis som hadde en eks som hadde det, og hun var crazy.’

‘Hva? Hva er det? Jeg vet ikke hva du snakker om.’

Anonymkode: df471...38f

Han vil ikke ha noen med borderline.

Du løy.

Det kommer han til å bruke mot deg senere.

Anonymkode: 631b9...178

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han vil ikke ha noen med borderline.

Du løy.

Det kommer han til å bruke mot deg senere.

Anonymkode: 631b9...178

TS løy ikke. Hun unnlot bare å fortelle, og jeg skjønner hvorfor. 

Anonymkode: a1355...6d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS løy ikke. Hun unnlot bare å fortelle, og jeg skjønner hvorfor. 

Anonymkode: a1355...6d5

Hvis hun i ettertid nå sier at setningen  ‘Hva? Hva er det? Jeg vet ikke hva du snakker om.’  er å unnlate å fortelle, men ikke løgn, så vil han nok tro at hun også er crazy.

Anonymkode: 631b9...178

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Jeg ville vært forsiktig med å avskrive noen bare fordi de har en diagnose. At én person med borderline oppførte seg dårlig betyr ikke at alle med borderline er like. De fleste psykiske lidelser oppstår ikke uten grunn, men er ofte knyttet til vanskelige livserfaringer og belastninger. Mennesker med borderline er forskjellige individer, akkurat som alle andre. Det viktigste er hvordan personen behandler andre, ikke hvilken diagnose vedkommende har.

Når det gjelder om du bør «droppe ham», så tenker jeg at det avhenger av mer enn denne ene kommentaren. Det jeg ville sett etter er:

Viser han generelt lite respekt for mennesker med psykiske utfordringer?

Kommer han ofte med bastante og nedsettende generaliseringer?

Hvordan reagerer han dersom han senere får vite at du faktisk har BPD?

Det siste vil fortelle deg mye. Hvis reaksjonen er nysgjerrighet, respekt og vilje til å forstå, er det noe annet enn om han holder fast ved at «alle med borderline er crazy».

Og for ordens skyld: Du har helt rett i tanken din. At hans kompis hadde en eks med BPD sier absolutt ingenting om hvem du er som person. Du er ikke henne, og en diagnose beskriver ikke hele mennesket ❤️

Anonymkode: 09ecc...4f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis hun i ettertid nå sier at setningen  ‘Hva? Hva er det? Jeg vet ikke hva du snakker om.’  er å unnlate å fortelle, men ikke løgn, så vil han nok tro at hun også er crazy.

Anonymkode: 631b9...178

Tanken min var aldri å si en løgn ( kanskje feil setning å skrive her  ) men Jeg vil ikke at han skal se på meg samme måte som han gjør med hun , jeg vil gjerne hvis han at selv om vi begge har samme diagnose så er vi forskjellige mennesker . Tenkte å fortelle han om det senere når vi evt blir til et seriøst forhold og si bakktanken om det å og det er helt greit hvis han ikke godtar det / tar det som løgn  osv men ønsker ikke å bli stemplet i med at jeg ikke kan noe for hvordan jeg ble behandlet som liten . Hvis gir mening 😅

Anonymkode: df471...38f

Skrevet

Høres ut som dere begge to er for umodne for et forhold. Han er dømmende, og du tør ikke å være ærlig.

Anonymkode: f0006...ebf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som dere begge to er for umodne for et forhold. Han er dømmende, og du tør ikke å være ærlig.

Anonymkode: f0006...ebf

Helt riktig jeg tør ikke i med at jeg vet at jeg blir stemplet som gal og folk trekker seg " ikke alle"  men de fleste når jeg nevner på det ( da snakker om 26 pluss ) 

Anonymkode: df471...38f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tanken min var aldri å si en løgn ( kanskje feil setning å skrive her  ) men Jeg vil ikke at han skal se på meg samme måte som han gjør med hun , jeg vil gjerne hvis han at selv om vi begge har samme diagnose så er vi forskjellige mennesker . Tenkte å fortelle han om det senere når vi evt blir til et seriøst forhold og si bakktanken om det å og det er helt greit hvis han ikke godtar det / tar det som løgn  osv men ønsker ikke å bli stemplet i med at jeg ikke kan noe for hvordan jeg ble behandlet som liten . Hvis gir mening 😅

Anonymkode: df471...38f

Jeg synes det er feil å vente til dere eventuelt er i et seriøst forhold, jeg hadde følt meg lurt og hadde hatt vansker med å stole på deg hvis du hadde holdt noe sånn skjult for meg. 

Det beste er å bare være ærlig, og hvis han avslutter det så er ikke han mannen for deg.

Anonymkode: 53625...e60

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han virker dømmende. Du trenger en annen.  Dropp han Ts❤️

Anonymkode: 3b69e...df3

Skrevet

Jeg synes du skulle være ærlig å si du har borderline. Du kan ta det opp med han og si at du ble så satt ut da han sa han håpte du ikke hadde akkurat den diagnosen at du ikke tenkte klart og frøs til, men at du vil være ærlig med han. 

Så kan du se hvordan han reagerer. 

For du bør ikke leve videre med akkurat den løgnen. Det vil ikke være bra for deg. 

Anonymkode: e27ee...849

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...