Gå til innhold

Alkohol og nakkesmerter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig anspent som person og sliter mye med vond nakke, men av å til når jeg drikker og er anspent før så kan jeg få sterkere nakkesmerter( som er så sjukt vonde) noen som har opplevd?

Anonymkode: e5dd4...967

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke i nakken, men i kjeven. Er også veldig anspent i utgangspunktet. Utrolig vondt!

Anonymkode: afb83...b02

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke i nakken, men i kjeven. Er også veldig anspent i utgangspunktet. Utrolig vondt!

Hva kommer det av? Jeg får jo panikk når jeg blir brisen fordi smertene blir så intense😅vært siden jeg var 16-17 er nå 25

AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk opplevd det motsatte noen ganger i det siste! Et par glass vin, og er mye bedre dagen etter. Sikkert fordi at jeg slapper av 😉

Anonymkode: 205b3...cf6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har faktisk opplevd det motsatte noen ganger i det siste! Et par glass vin, og er mye bedre dagen etter. Sikkert fordi at jeg slapper av 😉

Anonymkode: 205b3...cf6

Samme her. Alkohol er beste smertestillende i verden. Derfor drikker jeg svært skjeldent, for det er så altfor fristende å være smertefri 🫣

Anonymkode: 3d529...fd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Samme her. Alkohol er beste smertestillende i verden. Derfor drikker jeg svært skjeldent, for det er så altfor fristende å være smertefri 🫣

Anonymkode: 3d529...fd7

Haha heldig!🤣🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (10 timer siden):

Hva kommer det av? Jeg får jo panikk når jeg blir brisen fordi smertene blir så intense😅vært siden jeg var 16-17 er nå 25

Kanskje bare la være å drikke? Alternativ 2: drikke og leve med smertene.

Anonymkode: 84a37...afd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje bare la være å drikke? Alternativ 2: drikke og leve med smertene.

Anonymkode: 84a37...afd

Ja, jeg drikker aldri. Dette var min første gang i år, på en festival😅ble bare med den ene dagen, ikke todagers

Skrevet

Mener ikke å skremme deg, men hodgkins lymfom (en type lymfekreft) er kjent for å gi smerter i lymfeknutene (i halsen) etter alkohol. Er det i lymfeknutene smertene sitter? I så fall anbefaler jeg fastlegetime. 

Skrevet
snillOnkel skrev (3 timer siden):

Mener ikke å skremme deg, men hodgkins lymfom (en type lymfekreft) er kjent for å gi smerter i lymfeknutene (i halsen) etter alkohol. Er det i lymfeknutene smertene sitter? I så fall anbefaler jeg fastlegetime. 

Jeg vet, men dette har vært i snart 10 år😅kan umulig være det

Skrevet
Anonym21345 skrev (1 time siden):

Jeg vet, men dette har vært i snart 10 år😅kan umulig være det

Ok, da er det mindre sannsynlig. 
Hypotese 2 er at du overdriver headbanging. Høre på mindre rocka musikk?

Skrevet
snillOnkel skrev (23 timer siden):

Ok, da er det mindre sannsynlig. 
Hypotese 2 er at du overdriver headbanging. Høre på mindre rocka musikk?

Det kan godt hende😅jeg er veldig anspent i nakken før jeg drikker også

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (På 22.6.2026 den 21.24):

Aner ikke 😅 Det er veldig vondt, stikker/svir/iser på en måte. Har også hatt det i mange år. Har fibromyalgi, så er også veldig anspent i kjeven. Aner ikke om det har sammenheng 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 19.38):

Aner ikke 😅 Det er veldig vondt, stikker/svir/iser på en måte. Har også hatt det i mange år. Har fibromyalgi, så er også veldig anspent i kjeven. Aner ikke om det har sammenheng 

Jo det har det helt sikkert!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 21.23):

Samme her!

Anonymkode: a5372...5ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 21.20):

Jeg er veldig anspent som person og sliter mye med vond nakke, men av å til når jeg drikker og er anspent før så kan jeg få sterkere nakkesmerter( som er så sjukt vonde) noen som har opplevd?

Anonymkode: e5dd4...967

Jeg får migrene av alkohol, så jeg har ikke drukket en dråpe på over 3 år. 

Anonymkode: 425fa...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...