AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Har gått flere dager uten avføring. Kjennes ut som om at jeg har en stor hard propp nederst, men microlax fungerer ikke - ingenting kommer ut. Movicol får heller ikke fart på sakene. Hva gjør jeg? Jeg blir gaaaaal. Anonymkode: 86dff...08f 1
FrkSolsikke Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni Kaffe? Gå tur? Trene? Sånt får ofte fart på fordøyelsen. Lykke til 😀 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni Kjøp en pose med svisker og hiv innpå! Og kabom! Da kommer det jeg lover! Anonymkode: cf3ef...07f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni Som de andre sier. Kaffe, gå tur, svisker. Mitt forslag: overmoden frukt. Og vær flink til å drikke vann /saft Anonymkode: 68467...517 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har gått flere dager uten avføring. Kjennes ut som om at jeg har en stor hard propp nederst, men microlax fungerer ikke - ingenting kommer ut. Movicol får heller ikke fart på sakene. Hva gjør jeg? Jeg blir gaaaaal. Anonymkode: 86dff...08f Glemte å si at hvis du har en propp nederst, så ta på deg hanske og dra det ut. Anonymkode: cf3ef...07f 3
Blondine Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni Spørs om du må prøve avføringstabletter. Når det du har forsøkt ikke hjelper.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Glemte å si at hvis du har en propp nederst, så ta på deg hanske og dra det ut. Anonymkode: cf3ef...07f Kan man det? Har du prøvd selv? -ts Anonymkode: 86dff...08f
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Hard du prøvd å dytte litt fra innsiden av kjeden? Jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke får gått på do så ofte, og hvis det er en sånn propp så hjelper det ofte å skubbe litt fra innsiden. Hjelper ikke hvis du et mann, da. Ellers er svisker, trening og kaffe gode triks. Og å sette beina høyt på do, på en krakk som barn har, slik at man "sitter på huk". Anonymkode: aadb6...cea 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan man det? Har du prøvd selv? -ts Anonymkode: 86dff...08f Jeg har. Klyster kan også hjelpe. Anonymkode: 545c8...a87 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni Vet om mange som bruker aprikoser, altså tørkede aprikoser. Masse fiber, og veldig bra for fordøyelsen. For eksempel disse: Anonymkode: a980d...329
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Søk opp forberedelser til en rektoskopi og ta de avføringsmidlene så løser det seg nok 🫣 bare vær forberedt på mageknip og smerter. Anonymkode: 6eeff...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni Pursenid laxoberal Oljeklyx på sonde tarmskyll castor olje (drikkes) lykke til ❤️ Anonymkode: 221a9...f56
AnonymBruker Skrevet 22. juni #15 Skrevet 22. juni Klystèr (ikke microlax osm du har prøvd uten virkning, men den typen du bruker før undersøkelse opp der). Pursennid funker bra for meg - jeg tar det på kvelden, og så må jeg være hjemme hele neste dag... Jeg går på do hele dagen, men det tømmer systemet. Sterk mat og kaffe er også noe som setter fart på tarmen min, men da kan det ikke være pottetett i utgangspunktet. Anonymkode: f0eef...c61
AnonymBruker Skrevet 22. juni #16 Skrevet 22. juni Jeg har også en del forstoppelse, og for de med seriøse problemer er svisker, movicol, laktulose og dulcolax bare tull. Jeg sier på ingen måte at dette ikke hjelper, for mange er det en game changer. Men dersom man har seriøs forstoppelse må man hardere til verks. Laxoberal, Pursennid, Dulcolax. Klyster vil ikke hjelpe med mindre forstoppelsen er langt nede i tarmen. Anonymkode: a0b75...6f9 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #17 Skrevet 22. juni Hvordan bruker du movicol? En pose morgen og en pose kveld? Eller en pose morgen, en pose kveld, to poser morgen/kveld dag 2, tre poser morgen/kveld dag tre? Anonymkode: 188a8...ec3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #18 Skrevet 22. juni Pursennid. 3 stk før du legger deg, la de gjøre jobben, bæsj om morgen. Anonymkode: 6119c...db1
Kvalitet Skrevet 22. juni #19 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som de andre sier. Kaffe, gå tur, svisker. Mitt forslag: overmoden frukt. Og vær flink til å drikke vann /saft Anonymkode: 68467...517 Det er bare tull i mange tilfeller. Jeg bruker fast Movicol og 2 tabl magnesium hver kveld. De siste dagene har jeg trent og gått tur tilsvarende 12000 skritt per dag. Drikker 1, 5 l vann per dag. Drikker flere kopper kaffe. Har ikke hatt avføring på 3 dager.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #20 Skrevet 22. juni Laxoberal setter fart på systemet til barnet vårt som sliter med periodevis forstoppelse. Er bare noen få dråper som skal til før leggetid, og så kommer alt ut dagen etter. Ikke som diaré heller, men i fin konsistens. Det er verdt å prøve. Selges reseptfritt på apotek Anonymkode: 8d646...6e9 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå