AnonymBruker Skrevet i går, 10:51 #1 Skrevet i går, 10:51 Mannen min driver med båt, og den har desverre en lekasje på en slange som spytter ut brukt motorolje. I den forbindelse er det olje overalt! Og når han kommer hjem så stinker det av både han og klærne samt at det smitter av på både tøysofa og andre materialer så lenge klærne var på. Jeg har nå vasket de 5 ganger med "for-vask" i balje og dynket i zalo, oxy-action, bakepulver, natron, eddik, tøymykner/freshner og vaskepulver. Deretter rett i vaskemaskinen. Synes fortsatt det lukter olje av de + det føles som "olje" når man tar på klærne. Noen tips? Og hvordan få det ut av tøysofaen? Tepperenser? Anonymkode: 106b0...142
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #2 Skrevet i går, 13:55 Klær med olje på må tas av utendørs. Her vaskes de heller ikke maskinen, men kastes når de er oppbrukt / skitne nok. Jeg vet ikke hvordan du skal få det ut av sofaen, men om trekkene kan tas av og vaskes i maskin kan du jo alltids forsøke det pluss henge de ut i solen i flere dager. Faren er at de blekner, men sol tar vond lukt. Anonymkode: d65dc...a28
visp Skrevet i går, 17:09 #3 Skrevet i går, 17:09 Den lukta er grusom! Den eneste løsningen er jo at han kler av seg alt før han kommer inn og går rett i dusjen.
AnonymBruker Skrevet i går, 17:37 #5 Skrevet i går, 17:37 Herregud, hva slags isiot er det du lever sammen med, egentlig? Hvilken oppegående mann (eller kvinne) går inn i huset og deretter bruker møbler med olje-tilsølte klær?? Og hvem er så dumme at de legger slike klær i vaskemaskinen, slik at lukta deretter kan spres til alt annet du vasker? Klær tilsølt med løsemidler tas av utendørs, og oppbevares utendørs, til nøds i garasje ellee vedskjul. Når man kommer inn går man rett i dusjen. Jeg er ganske rystet over at det går an å være så idiot…. Anonymkode: b2c19...224
AnonymBruker Skrevet i går, 17:38 #6 Skrevet i går, 17:38 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud, hva slags isiot er det du lever sammen med, egentlig? Hvilken oppegående mann (eller kvinne) går inn i huset og deretter bruker møbler med olje-tilsølte klær?? Og hvem er så dumme at de legger slike klær i vaskemaskinen, slik at lukta deretter kan spres til alt annet du vasker? Klær tilsølt med løsemidler tas av utendørs, og oppbevares utendørs, til nøds i garasje ellee vedskjul. Når man kommer inn går man rett i dusjen. Jeg er ganske rystet over at det går an å være så idiot…. Anonymkode: b2c19...224 Edit: ikke «isiot» men idiot… Anonymkode: b2c19...224
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden Heldigvis har jeg en gammel vaskemaskin som jeg kan bruke kunn til sann skit-vasking, men problemet er fortsatt at verken lukt eller oljen ser ut til å slippe taket. Burde jeg bruke gallesåpe? Eventuelt tepperens til sofaen. Trekkene kan ikke taes av. TS Anonymkode: 106b0...142
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå