Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt noe på polet i de anledningene. (Da vet vi selvsagt at de drikker).

Vi kaller også langvarige kjærester for svigersønner og svigerdøtre, helt uavhengig av giftermål. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trenger ikke være gift for å ha svigersønn 

Anonymkode: c5fbc...bb1

Jo. 

Anonymkode: 6a178...e32

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo. 

Anonymkode: 6a178...e32

Nei 

Anonymkode: c5fbc...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Hva som funker best som gave er veldig avhengig av hvem han er, hvilke interesser han har, osv.

Hvis han liker klær, kan du (i samarbeid med datteren din) kjøpe ham en fin genser, liker han god mat, kan du spandere på ham og datteren din middag og dessert på en ok restaurant, har han en spesiell interesse, kan du kjøpe noe der (feks golfutstyr), det kan være en god parfyme og en dusjsåpe, eller du kan bare gi ham pengene i en konvolutt sammen med bursdagskort, hvis du vet at han har lyst til å legge dem til andre beløp han kanskje mottar.

Anonymkode: 96d46...d84

AnonymBruker
Skrevet

Mine gutter liker: klær, levis bukser 555, Calvin klein boxere, parfyme, sushi, fireball, bilparfyme fra rituals, casio klokker, smykker i stål, enten gullbelagt eller i sølv farge. Ja, jeg kunne fortsatt. Men kino er helt ute etter de fikk lappen.. Datteren din kan vel hjelpe deg? 

Anonymkode: 26ed7...31e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ungdom i den alderen noe de trenger når de flytter for seg selv. Håndklær, sengetøy, glass, servise, verktøy, vaffeljern osv. 

Anonymkode: a4cd6...c51

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En bok, med et hyggelig kort (og byttelapp). 1000,- er for mye.

Anonymkode: 741d0...4b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke har vært sammen så lenge, så ville det ikke vært naturlig for meg å gi gave.

Hvis jeg skulle gitt noe ville jeg kanskje gitt henne litt økonomisk støtte til å kunne ta med ham ut og spise i forbindelse med bursdagen hans.

Anonymkode: 29476...e45

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 23.06):

Men dette er jo hennes første kjæreste. Familieforholdet "sviger" oppstår ved ekteskap eller samboerskap. Hvis ikke det kan være regelen rundt begrepet har folk svigersøstre, brødre, mødre og fedre i hytt og pine😂 La oss nå bare være litt enig i at hennes første kjærlighet ikke er en svigersønn. Enda. 

Anonymkode: f60b9...de9

"Sviger" er like lite en juridisk betegnelse som "forlovet". Hvorfor skal det være et problem at ts omtaler kjæresten til datteren som svigersønn, så lenge han selv synes det er greit?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 9.33):

Svigersønn???

Er de gift??

Anonymkode: 831aa...09b

Er mange som kaller barnas kjærester for svigersønn/svigerdatter og om de ikke er gift 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 23.06):

Men dette er jo hennes første kjæreste. Familieforholdet "sviger" oppstår ved ekteskap eller samboerskap. Hvis ikke det kan være regelen rundt begrepet har folk svigersøstre, brødre, mødre og fedre i hytt og pine😂 La oss nå bare være litt enig i at hennes første kjærlighet ikke er en svigersønn. Enda. 

Anonymkode: f60b9...de9

Jeg giftet meg med første kjæresten min, og vet mange som gjorde det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2026 den 20.39):

Jeg gir ungdom i den alderen noe de trenger når de flytter for seg selv. Håndklær, sengetøy, glass, servise, verktøy, vaffeljern osv. 

Anonymkode: a4cd6...c51

Det er slikt jeg kun gir om de spesifikk ønsker det, ellers blir slikt gitt i innflyttnings presang 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...