AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Dersom du er på visning på en bolig, i dette tilfellet en eldre, men oppgradert enebolig. Hva hadde du ønsket å se av dokumentasjon / opplysninger allerede på visningen? Jeg har printet ut kvitteringer på varmepumpene som er av nyere dato (og jo koster en del), samt på arbeidet som er gjort på badet som for få år siden er fullt ut renovert for å dokumentere at dette er gjort av fagfolk, og når, samt samsvarserklæring fra elektriker på utført arbeid, herunder flytte av sikringsskapet hvor alt rundt dette ble gjennomgått. Dette er jo absolutt for trygghet for kjøpere vil jeg tenke i ett eldre hus. Tenker at jeg gjerne fremlegger mye info allerede på visningen for de som skulle være interesserte, da jeg vil tenke at det gir ett positivt inntrykk samt at det vil kunne gi mer trygghet for kjøper. Er det noe du har savnet / ønsket når du har vært på visning? Enten det er dokumentasjon / kvitteringer på dyrere ting, eller annen informasjon? Anonymkode: 793ba...45e
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni På visningen har jeg ikke behov for å se noe kvittering, da holder det med meglers ord på at kvitteringer på fagarbeid kan fremvises ved behov. Litt som ved jobbintervju, man har jo ikke med referanser i søknaden, men oppgir at de gis ved forespørsel. Anonymkode: 4323a...f4b 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni Du er veldig flink og tar det på alvor. De færreste selgerne ville gjort noe sånt. Jeg ville ikke spurt om kvitteringer og sånt, men jeg ville sikkert stilt et par spørsmål om området / naboene. Anonymkode: 367fe...755 1 1
Stjertmeis Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni Enig med personen over. All nødvendig informasjon mht. arbeid utført og utstyr mv. forventer jeg å finne i salgsoppgaven. Den leser jeg før visning. Eventuelle oppfølgingsspørsmål tar jeg direkte med megler før eller under visning.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På visningen har jeg ikke behov for å se noe kvittering, da holder det med meglers ord på at kvitteringer på fagarbeid kan fremvises ved behov. Litt som ved jobbintervju, man har jo ikke med referanser i søknaden, men oppgir at de gis ved forespørsel. Anonymkode: 4323a...f4b Tja, min erfaring med meglere er at de ikke har så fryktelig god oversikt. Ofte selger de flere boliger samtidig, og flere av dem sliter med å holde informasjonen adskilt. Så for min del hadde det iallfall ikke vært negativt å ha en mappe hvor man kunne se faktisk utført arbeid, selv om dette vel bør stå i annonse og eventuelt takstrapport. Og sånn for å være ryddig - legg det inn i boligmappa slik at kommende kjøper får tilgang til det digitalt der. Utskrifter tenderer mot å bli borte. Anonymkode: 684e0...c5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni Jeg la frem perm med alt fra utbygger, alt av relevante kvitteringer, dokumentasjon på vedlikehold osv. La det godt synlig på salongbordet Anonymkode: f083e...5a3 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni Jeg leser med godt opp på boligen før visningen. Trenger ikke se slikt på visning. Anonymkode: df8a7...932
DrueSmoothie Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni (endret) Det er vel ingen som vedlegger kvitteringer på hverken arbeid eller installasjoner i salgsoppgaven? Det har jeg aldri opplevd Men det er selvfølgelig opplyst om alt som er gjort og at ulike arbeider er utført av fagarbeidere i min egenerklæring som er en del av tilstandsrapporten. Men ikke noe ren dokumentasjon utover det. Jeg snakket for en tid siden med en bekjent som hadde vært på visning og da hadde en perm med en typen informasjon ligget fremme og vedkommende var veldig positivt overrasket over det. Vedkommende følte at selger var av den ryddige typen samt så tryggheten i det. Så det er grunnen til at jeg tenker jeg ønsker å gjøre det samme. Jeg tenkte å gi den til megler og så kan vedkommende vise den frem for de som skulle være interesserte. Ikke noe utover det. Endret 22. juni av DrueSmoothie 1
Stjertmeis Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni (endret) DrueSmoothie skrev (4 minutter siden): Det er vel ingen som vedlegger kvitteringer på hverken arbeid eller installasjoner i salgsoppgaven? Det har jeg aldri opplevd Men det er selvfølgelig opplyst om alt som er gjort og at ulike arbeider er utført av fagarbeidere i min egenerklæring som er en del av tilstandsrapporten. Men ikke noe ren dokumentasjon utover det. Jeg snakket for en tid siden med en bekjent som hadde vært på visning og da hadde en perm med en typen informasjon ligget fremme og vedkommende var veldig positivt overrasket over det. Vedkommende følte at selger var av den ryddige typen samt så tryggheten i det. Så det er grunnen til at jeg tenker jeg ønsker å gjøre det samme. Jeg tenkte å gi den til megler og så kan vedkommende vise den frem for de som skulle være interesserte. Ikke noe utover det. Kunne kanskje presisert at jeg ikke forventer kvitteringer i en salgsoppgave. Men opplysningene om modell, installasjon, utførende og hvor den er kjøpt må jo være der. Kvitteringer og dokumentasjon forventer jeg at ligger på boligmappa eller blir overlevert på annen måte ved salget. Om du vil legge det frem så potensielle kjøpere kan se allerede på visning, må du jo gjerne gjøre. Det er jo ikke noe galt i det. Men jeg hadde ikke brukt tid på å se på kvitteringer på en visning. Kanskje noen andre ønsker det. Endret 22. juni av Stjertmeis 1
visp Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni Jeg leser nøye før visning, men hadde tatt det veldig positivt om eieren gjorde noe sånt. Det sier meg at det bor ordentlige folk der som har ting på stell 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 9.24): Dersom du er på visning på en bolig, i dette tilfellet en eldre, men oppgradert enebolig. Hva hadde du ønsket å se av dokumentasjon / opplysninger allerede på visningen? Jeg har printet ut kvitteringer på varmepumpene som er av nyere dato (og jo koster en del), samt på arbeidet som er gjort på badet som for få år siden er fullt ut renovert for å dokumentere at dette er gjort av fagfolk, og når, samt samsvarserklæring fra elektriker på utført arbeid, herunder flytte av sikringsskapet hvor alt rundt dette ble gjennomgått. Dette er jo absolutt for trygghet for kjøpere vil jeg tenke i ett eldre hus. Tenker at jeg gjerne fremlegger mye info allerede på visningen for de som skulle være interesserte, da jeg vil tenke at det gir ett positivt inntrykk samt at det vil kunne gi mer trygghet for kjøper. Er det noe du har savnet / ønsket når du har vært på visning? Enten det er dokumentasjon / kvitteringer på dyrere ting, eller annen informasjon? Anonymkode: 793ba...45e Last opp all dokumentasjonen i boligmappa.no, da følger dokumentasjonen kjøperen. Anonymkode: 1b074...093
AnonymBruker Skrevet 25. juni #12 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 22.6.2026 den 9.24): Dersom du er på visning på en bolig, i dette tilfellet en eldre, men oppgradert enebolig. Hva hadde du ønsket å se av dokumentasjon / opplysninger allerede på visningen? Jeg har printet ut kvitteringer på varmepumpene som er av nyere dato (og jo koster en del), samt på arbeidet som er gjort på badet som for få år siden er fullt ut renovert for å dokumentere at dette er gjort av fagfolk, og når, samt samsvarserklæring fra elektriker på utført arbeid, herunder flytte av sikringsskapet hvor alt rundt dette ble gjennomgått. Dette er jo absolutt for trygghet for kjøpere vil jeg tenke i ett eldre hus. Tenker at jeg gjerne fremlegger mye info allerede på visningen for de som skulle være interesserte, da jeg vil tenke at det gir ett positivt inntrykk samt at det vil kunne gi mer trygghet for kjøper. Er det noe du har savnet / ønsket når du har vært på visning? Enten det er dokumentasjon / kvitteringer på dyrere ting, eller annen informasjon? Anonymkode: 793ba...45e Jeg laget et lite skilt med informasjon om kjøkkenet. Modell, år, navn på benkeplate, modellnavn på de ulike hvitevarene, vinskap, mm. Kort om noen nøkkelfunksjoner. Pyrolyse, app., mm. Ikke legg frem kvitteringer og ting du kun har étt eksemplar av. Opplevde en gang at en megler ga bort den éne samsvarserklæringen som fantes i leiligheten. 😅 Anonymkode: 91e37...c0c
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni På visning er jeg intressert i å se meg rundt og åpne skuffer og skap,og å teste vanntrykk. Jeg har lest meg opp på eiendommen før jeg kommer.Men hvis du skal legge frem noe info,så gjør det kortfattet så en ikke bruker hele visningstiden på å lese. Anonymkode: 5f541...4ba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå