Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skalsøke ei stipendiatstilling, og i den forbindelse må jeg ha en kort gjennomgang av forskning om tematikken. Vet det finnes KI-verktøy for en hjelp/start på dette, men hvilke konkrete programmer er dette? For å få en oversikt over siterte artikler, grunnforskning, etc det som angår temaet for mitt prosjekt? Antar det ikke er ChatGPT

Takk for alle tips😊

Anonymkode: 6fcae...a2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en mastergrad med A eller B og skal nå søke stipendiatstilling på et felt du mangler grunnleggende kunnskap om, og heller ikke vet hvor man finner informasjon om? Hva er egentlig vitsen med at du skal forske? 

Anonymkode: 788cd...532

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skalsøke ei stipendiatstilling, og i den forbindelse må jeg ha en kort gjennomgang av forskning om tematikken. Vet det finnes KI-verktøy for en hjelp/start på dette, men hvilke konkrete programmer er dette? For å få en oversikt over siterte artikler, grunnforskning, etc det som angår temaet for mitt prosjekt? Antar det ikke er ChatGPT

Takk for alle tips😊

Vet ikke med de andre, men Claude er bra på å vise artiklene den har scrollet igjennom..

Anonymkode: 636ce...e5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for alle tips😊

https://scholar.google.com/scholar_labs, AI i google scholar.

Anonymkode: 26fbf...6d2

• Nyttig 1
Skrevet

Litmaps og keenious 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du har en mastergrad med A eller B og skal nå søke stipendiatstilling på et felt du mangler grunnleggende kunnskap om, og heller ikke vet hvor man finner informasjon om? Hva er egentlig vitsen med at du skal forske? 

Anonymkode: 788cd...532

Enig. Hvis man skal søke en stipendiatstilling er det knallhard konkurranse, og hvis man ikke allerede har litteraturoversikt over tematikken i margen, tenker jeg at det ikke er riktig tematikk å skrive doktorgrad om....

Men selvsagt skal man spisse prosjektskissen og bruke relevant litteratur og ta et litteratursøk. Men om man trenger hjelp fra forum for å finne ut hvordan man gjør dette, tror jeg ikke det er mange månedene inn i doktorgradsarbeidet før man går på en smell.

Anonymkode: 5e73c...6b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig. Hvis man skal søke en stipendiatstilling er det knallhard konkurranse, og hvis man ikke allerede har litteraturoversikt over tematikken i margen, tenker jeg at det ikke er riktig tematikk å skrive doktorgrad om....

Men selvsagt skal man spisse prosjektskissen og bruke relevant litteratur og ta et litteratursøk. Men om man trenger hjelp fra forum for å finne ut hvordan man gjør dette, tror jeg ikke det er mange månedene inn i doktorgradsarbeidet før man går på en smell.

Anonymkode: 5e73c...6b2

Enig med de to over her. Om man er heldig å klarer å få en stipendiatstilling er veien veeeeldig lang til disputas, og enda lengre hvis man lener seg på KI. Husk at du faktisk må presentere, diskutere og skrive artikler som dine veiledere er eksperte på. 

Anonymkode: 0683f...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...