Villblomst1 Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Hei, jeg har alltid elsket å male og å være kreativ. Frem til nå har jeg malt med akvarell, akryl, olje, oljepastell i alle mulige prisklasser! Synes det er så utrolig gøy. Men jeg har bare kopiert og synes det er vanskelig å lage noe eget. Jeg er ikke så god på å tegne, hvis jeg skal male et motiv «jukser» jeg ved å legge ark på en skjerm og kopiere. Har lyst til å ta kurs innen tegning og maling, men har ikke råd til det nå. Lurer på om noen har tips til bøker/videoer som kan hjelpe? Føler at steg 1 er å lære å tegne, fordi jeg liker realistiske motiver som natur, portretter, og dyr aller best. Men vet ikke om det stemmer? Setter pris på all støtte og hjelp. Klem fra en kreativ venn
AnonymBruker Skrevet 29. juni #3 Skrevet 29. juni Hei Kreativ Venn, Helt riktig det at tegning er det viktigste. En bok jeg har brukt, og mange jeg kjenner er Betty Edwards- Drawing on the Right-side of the Brain. Den starter helt forfra med det mest grunnleggende. Du kan kjøpe den overalt eller laste den ned gratis her: https://dn790001.ca.archive.org/0/items/pdfy-5dQt81v7NYVZl2La/The New Drawing on the Right Side of the Brain.pdf Anonymkode: 4893a...c3d
AnonymBruker Skrevet 29. juni #4 Skrevet 29. juni Villblomst1 skrev (På 21.6.2026 den 23.35): Hei, jeg har alltid elsket å male og å være kreativ. Frem til nå har jeg malt med akvarell, akryl, olje, oljepastell i alle mulige prisklasser! Synes det er så utrolig gøy. Men jeg har bare kopiert og synes det er vanskelig å lage noe eget. Jeg er ikke så god på å tegne, hvis jeg skal male et motiv «jukser» jeg ved å legge ark på en skjerm og kopiere. Har lyst til å ta kurs innen tegning og maling, men har ikke råd til det nå. Lurer på om noen har tips til bøker/videoer som kan hjelpe? Føler at steg 1 er å lære å tegne, fordi jeg liker realistiske motiver som natur, portretter, og dyr aller best. Men vet ikke om det stemmer? Setter pris på all støtte og hjelp. Klem fra en kreativ venn Du kan ta bilder og bruke rutenettmetoden. https://artistassistapp.com/nb/tutorials/grid/. Hvis du tegner med blyant på maleri, så kan du male firkant for firkant med akryl. Beste er bare å prøve seg frem, men viktigste er å forstå at hvis du vet hvordan du maler en spesifikk firkant så kan du raskere male lignende firkanter 👍 Anonymkode: fd6a7...a9c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå