AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg er tidlig i min graviditet (8uker) og har så langt ikke fortalt noen enda, utenom barnefar. I fjor hadde jeg en helt elendig leder, under fjorårets lønnsoppgjør, som ga meg langt under konsumprisindeksen. Hun jobbet hos oss kun ett år før hun fikk sparken, men klarte slik å ødelegge en god del for meg. Jeg var en av flere varslere som til slutt fikk henne ut, så hun likte virkelig ikke meg. Har nå fått høre at et par andre i avdelingen tjener langt over meg (uten å levere verken bedre eller dårligere), og har lagt inn mye innsats for å nå ha mye å vise til ved årets lønnsoppgjør. Utfordingen er: Vi får ny leder i midten av september og lønnsoppgjøret er også da. Burde jeg vente med å fortelle om graviditeten på jobb til etter dette? Vet det ikke skal ha noe å si, men tør ikke at et enkeltmenneske nok en gang skal påvirke min lønnsutvikling og innsats. Er det.. redelig av meg å vente til da? Anonymkode: a7435...1e8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden jeg ville ikke fortalt noe, jeg ville brukt litt tid på å sette opp hvordan jeg ble holdt tilbake i fht min gruppe (vist til tabeller og hvor du ligger i fht senioritet, oppgaver osv i din krets og på landssnitt osv) samt tatt med hva jeg har levert, hvordan du har ansvar osv og forberedt meg godt på en lønnssamtale om du forhandler for deg selv og ikke er del av en fagforening med forhandligsrett på vegne av medlemmene, i så fall kan du alt nå be om en samtale for forhåndsjustering og slik sett stå over det årlige lønnsoppgjøret eller få en justering i forkant for å løftes til samme nivå som de andre. Anonymkode: 6212f...52b 1 1
Stjertmeis Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden (endret) Først: Gratulerer med baby på vei! Så: Med erfaring i hånd - vent med å fortelle til etter du har fått resultatet av lønnsoppgjøret. For mitt vedkommende fikk det ikke bare negativ uttelling på lønnsoppgjøret året jeg ble gravid, men også det neste. I tillegg kom jeg tilbake fra (kort) foreldrepermisjon til en dårligere stillingstittel. Det er nok råtne epler i kurven til at man ikke kan stole på at ens egen leder er blant de gode når det kommer til karriere og lønn på den ene siden og graviditet og familieliv på den annen. Endret 1 time siden av Stjertmeis 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Tusen takk for svarene deres, som samsvarer litt med hva jeg selv tenker (og potensielt frykter). Da får jeg forsøke å holde graviditeten skjult på jobb frem til etter oppgjøret, selv om jeg da er rundt 20 uker på vei. Har mye sosialt med jobben også, så blir en liten prøvelse. Viiil jo tippe det synes da, men får kjøre store gensere og håpe på det beste 😮💨🤞🏼 Anonymkode: a7435...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg holdt det skjult just in case fikk veldig bra uttelling - selv om jeg jo ikke vet om det hadde noe å si Anonymkode: bfbbc...887
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå