Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å flytte ut av leid hus. Utleier dukket opp mens jeg vasket og maste om at hekken måtte klippes før vi flytter ut. Den er diger! Det står i leiekontrakten at vi har ansvar for vedlikehold av den, så jeg skjønner jo at jeg må gjøre noe. Men nå har vi klippet mesteparten, men mannen min som er nyoperert fikk så vondt at han ikke klarte mer. Jeg har en skulderskade som gjør at det er vanskelig for meg å overta jobben. Kan utleier kreve deler av depositumet om han ikke er fornøyd med jobben? 

Anonymkode: 09444...4ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så lenge det står i leiekontrakten at det er deres ansvar så kan han trekke i depositumet, men det kan ikke bli altfor mange kronene... 

Anonymkode: 16701...17a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å veie kostnadene for og i mot ved at dere leier noen for å gjøre det eller utleier må ta penger fra depositum for å gjøre det? Snakk med utleier? Finn en løsning sammen?

Anonymkode: f6d33...b48

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre kan dere forvente det. Er han grei, slipper dere. Er han ikke grei, har han likevel rett.

Anonymkode: a0fd0...154

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid noen idrettslag eller russegrupper som tar dugnadsoppdrag mot betaling. Hyr inn noen og få hekken klippet. Det er nok rimeligere enn trekk i depositum

Anonymkode: 01e8f...673

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du nevner rettigheter men her er det jo plikter du tenker på. Når dere har en avtale om at deres ansvar er hagen så må dere ta hekken. Hvis ikke dere orker så kan dere leie inn en tenåring så fikser dere det raskt. Legg ut på nabogruppa på facebook så har dere det gjort i løpet av dagen. :) 

Anonymkode: 0b080...c9e

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...