AnonymBruker Skrevet 21. juni #1 Skrevet 21. juni Jeg skal til Praha 1.5 uke, noen som har tips til hva som bør sees eller gjøres? Anonymkode: 77dcd...818
AnonymBruker Skrevet 21. juni #2 Skrevet 21. juni Det er veldig lenge i en så liten by. Håper hotellet ditt har et bra basseng man kan ligge ved. Anonymkode: a82ff...015 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Det var en uke minst for lenge. Langhelg holder lenge. Anonymkode: aed3a...6ba 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni Gamlebyen Den Jødiske Kirkegården Franz Kafka museet Karlsbroen Slottet på høyden i Gamlebyen St Vitus katedralen og andre flotte kirker som er overalt. Torget i Gamlebyen med den flotte klokken, der det kommer ut to figurer hver time når klokken slår Du må smake på tsjekkisk øl Gå i Nasjonalballetten Operaen Sjekk ut om det er noen konserter der når du er der. Artisten Yungblud skal ha sin Bludfest i sommer, og tror det er utenfor Praha Anonymkode: b9342...c8c 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skal til Praha 1.5 uke, noen som har tips til hva som bør sees eller gjøres? Anonymkode: 77dcd...818 Så heldig du er som skal vere så lenge. Fantastisk by! Ta gjerne ein tur på elva, enten leig robåt eller dra på elvesafari. Theresienstadt er eit absolutt must, og då får du også dratt utanfor byen. Viss eg skulle reist igjen ville eg nok meldt meg på ein dagstur, feks Bohemian & Saxon Switzerland From Prague-Travelers' Choice 2026 (with Reviews) Anonymkode: 6bc34...f5b 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni #6 Skrevet 21. juni Liker Praha,men 1.5 uke er lenge. Anonymkode: 313f8...f65 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni #7 Skrevet 21. juni Hvis du liker spenningsromaner, er den nye boka til Dan Brown fin å lese før en Prahareise. Den inneholder beskrivelser av masse forskjellige severdigheter der. Hemmelighetenes hemmeligheter, heter den. Jeg har vært i Praha før, men fikk lyst til å reise dit igjen for å besøke disse stedene hvor bokens handling er plassert. Anonymkode: c1ce0...792 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gamlebyen Den Jødiske Kirkegården Franz Kafka museet Karlsbroen Slottet på høyden i Gamlebyen St Vitus katedralen og andre flotte kirker som er overalt. Torget i Gamlebyen med den flotte klokken, der det kommer ut to figurer hver time når klokken slår Du må smake på tsjekkisk øl Gå i Nasjonalballetten Operaen Sjekk ut om det er noen konserter der når du er der. Artisten Yungblud skal ha sin Bludfest i sommer, og tror det er utenfor Praha Anonymkode: b9342...c8c Tusen takk for mange gode tips! Smart tips vedrørende konserter også, det skal sjekkes ut😊 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så heldig du er som skal vere så lenge. Fantastisk by! Ta gjerne ein tur på elva, enten leig robåt eller dra på elvesafari. Theresienstadt er eit absolutt must, og då får du også dratt utanfor byen. Viss eg skulle reist igjen ville eg nok meldt meg på ein dagstur, feks Bohemian & Saxon Switzerland From Prague-Travelers' Choice 2026 (with Reviews) Anonymkode: 6bc34...f5b Jeg har vurdert dagsturen du nevner, det ser veldig fint ut! Anonymkode: 77dcd...818
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis du liker spenningsromaner, er den nye boka til Dan Brown fin å lese før en Prahareise. Den inneholder beskrivelser av masse forskjellige severdigheter der. Hemmelighetenes hemmeligheter, heter den. Jeg har vært i Praha før, men fikk lyst til å reise dit igjen for å besøke disse stedene hvor bokens handling er plassert. Anonymkode: c1ce0...792 Interessant tips, tusen takk! Anonymkode: 77dcd...818
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni 1,5 uke er som mange skriver lenge i Praha. Men det kommer an på reisefølget. Reiser du med barn/ungdom må du finne på ting kanskje, dagsturer etc. Men reiser du alene kan det være fantastisk med 1,5 uke i Praha. Da kan du tusle rundt, ta med deg bøker, sitte på kafeer (det jeg husker best fra Praha er de mange store grand cafe-ene med rimelig mat og drikke), sove lenge, bare bruke tiden på å slappe av. Booke billetter på konserter (de har en fin opera i Praha, og det er også et jazzmiljø). Anonymkode: 2fd25...0bb
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Dukketeater! Gjerne noe Mozartrelatert. Beinkirken i en lite. By en times tid unna, en hel kirke bygd opp av skjeletter. Spis lunsj der Gå tur i de mange fine parkene Finn «hemmelige» barer to-tre etasjer under bakkeplan, i gamlebyen og andre steder Ta trikken rundt i byen og sjekk ut ulike bydeler dra ut til en drabantby og få en sovjetbrutalistisk opplevelse kjøp sko Anonymkode: 3553f...7db 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni Kunne lett slått ihjel halvannen uke i Praha! Det er MANGE gode restauranter i byen, så sjekk ut om det er noe som virker interessant. Stappfullt av både restauranter i michelinguiden til en mer levelig pris enn her til lands og andre skikkelig gode restauranter. Hvis du vil ha toppen av god middag i dempede lokaler, synes jeg fremdeles Kampa Park er knallbra. Shopping gjør jeg ikke, så der vet jeg ikke hva byen har å by på. Jeg ville ha slått meg ned i en park og koset meg, gått på museer (nasjonalmuseet er skikkelig bra, de permanente utstillingene er fantastiske - hvis du er en slik som somler på museer kan du fint ta det over to dager), ta en utflukt til knokkelkirka utenfor sentrum, generelt se litt på ting utenfor sentrum.. og ikke vær redd for å kose deg med noen turistfeller! Spøkelsestur om kvelden med guide som forteller om alt det kjempemystiske som skjedde i Prahas undergrunnsverden i gamle dager er så teit at det blir gøy. Cruiselunsj på vannet er også veldig gøy. Bare styr unna alle restauranter rundt torgene, for det er mye fæl mat akkurat der. Ellers er det jo en fin anledning til å f.eks søke opp litt rimeligere kvalitetsfrisører og ta seg en klipp, stikke på spa osv. til en litt hyggeligere pris enn i Norge, men det er ikke SÅ mye billigere som det var før. Jeg synes det er veldig gøy å ha et par konkrete planer og deretter bare cruise litt rundt i nye byer og se om det er noe som ser interessant ut. Anonymkode: 8ff1b...5be 1 1
Bålkaffe Skrevet 23. juni #14 Skrevet 23. juni Jeg har noen tips: Øl-spa! https://www.beerspa.com/en/ Og denne restauranten her, Gran Fierro, https://www.google.com/maps/place/Gran+Fierro/@50.0775021,14.4157153,568m/data=!3m1!1e3!4m15!1m8!3m7!1s0x470b939c0970798b:0x400af0f66164090!2sPraha,+Tsjekkia!3b1!8m2!3d50.0755381!4d14.4378005!16zL20vMDV5d2c!3m5!1s0x470b94f1d67ea535:0xde992fbff2e1e097!8m2!3d50.077406!4d14.4156961!16s%2Fg%2F11b73nqlwr?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D De har en helt utsøkt biff-meny og siden ting er så billig der nede, så kan du velge fra øverste hylle. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #15 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kunne lett slått ihjel halvannen uke i Praha! Det er MANGE gode restauranter i byen, så sjekk ut om det er noe som virker interessant. Stappfullt av både restauranter i michelinguiden til en mer levelig pris enn her til lands og andre skikkelig gode restauranter. Hvis du vil ha toppen av god middag i dempede lokaler, synes jeg fremdeles Kampa Park er knallbra. Shopping gjør jeg ikke, så der vet jeg ikke hva byen har å by på. Jeg ville ha slått meg ned i en park og koset meg, gått på museer (nasjonalmuseet er skikkelig bra, de permanente utstillingene er fantastiske - hvis du er en slik som somler på museer kan du fint ta det over to dager), ta en utflukt til knokkelkirka utenfor sentrum, generelt se litt på ting utenfor sentrum.. og ikke vær redd for å kose deg med noen turistfeller! Spøkelsestur om kvelden med guide som forteller om alt det kjempemystiske som skjedde i Prahas undergrunnsverden i gamle dager er så teit at det blir gøy. Cruiselunsj på vannet er også veldig gøy. Bare styr unna alle restauranter rundt torgene, for det er mye fæl mat akkurat der. Ellers er det jo en fin anledning til å f.eks søke opp litt rimeligere kvalitetsfrisører og ta seg en klipp, stikke på spa osv. til en litt hyggeligere pris enn i Norge, men det er ikke SÅ mye billigere som det var før. Jeg synes det er veldig gøy å ha et par konkrete planer og deretter bare cruise litt rundt i nye byer og se om det er noe som ser interessant ut. Anonymkode: 8ff1b...5be Jeg er litt som deg. Har ofte lengre tid i byene enn en langhelg ettersom jeg da kan gå litt rundt og utforske byen! Takk for mange gode tips! Anonymkode: 77dcd...818
AnonymBruker Skrevet 23. juni #16 Skrevet 23. juni Bålkaffe skrev (18 timer siden): Jeg har noen tips: Øl-spa! https://www.beerspa.com/en/ Og denne restauranten her, Gran Fierro, https://www.google.com/maps/place/Gran+Fierro/@50.0775021,14.4157153,568m/data=!3m1!1e3!4m15!1m8!3m7!1s0x470b939c0970798b:0x400af0f66164090!2sPraha,+Tsjekkia!3b1!8m2!3d50.0755381!4d14.4378005!16zL20vMDV5d2c!3m5!1s0x470b94f1d67ea535:0xde992fbff2e1e097!8m2!3d50.077406!4d14.4156961!16s%2Fg%2F11b73nqlwr?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D De har en helt utsøkt biff-meny og siden ting er så billig der nede, så kan du velge fra øverste hylle. Den restauranten skal jeg forsøke å få med meg! Anonymkode: 77dcd...818 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #17 Skrevet 23. juni Stikk på biltema og kjøp sekk med glidelås i ryggen. Mye tyver der. Jeg valgte å ha penger på meg overalt, fordi på feil sted kan du også bli ranet. Ikke ta opp lommeboka om du skal gi til en tigger, da tar du løspenger fra lomna. Ikkw bli overasket om noen setter seg ved bordet ditt, det er vanlig for dem om de er alene eller det er fullt. Anonymkode: ecbbc...b6c
AnonymBruker Skrevet 23. juni #18 Skrevet 23. juni Hadde det vært Bangkok, for all del. Men 1,5 uke i Praha er for lenge. Anonymkode: a82ff...015 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå