AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Har nettopp kjøpt en vaskemaskin fra AEG med dampfunksjon, som skal være en oppfriskning av klær på 25 minutter. Ser AEG oppgir at programmet fungerer for blant annet ull. Men ull kan jo være så mangt da. Har ullbukse fra Filippa K der det står kun rens på vaskelappen. Et fint ullskjerf der det står kun håndvask. Og ellers kashmir/ullgensere jeg vanligvis ville håndvasket. Og flere silkeskjerf jeg gjerne skulle ha freshet opp. Er det noen som har erfaring med dampfunksjonen? Hva bruker dere den til, og hvor vågal skal man være?! Anonymkode: d5617...dff
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Jeg bruker dampfunksjonen på alt som bare behøver friskes opp. For eksempel duker som er vasket, men som behøver friskes opp litt før stryking. Gensere, kjoler, gardiner... egentlig det meste som er vasket, men som har vært lagret en stund før det skal brukes. Anonymkode: 126f5...1cf
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bruker dampfunksjonen på alt som bare behøver friskes opp. For eksempel duker som er vasket, men som behøver friskes opp litt før stryking. Gensere, kjoler, gardiner... egentlig det meste som er vasket, men som har vært lagret en stund før det skal brukes. Anonymkode: 126f5...1cf Bomull og syntetisk er jo greit. Men ull? Og generelt klær som helst skal håndvaskes? Tenkte å prøve med en ullgenser som uansett skal kastes, men hører veldig gjerne hva andre gjør. AEG skryter forøvrig av at denne vaskemaskinen (7000-series) er svært skånsom og er sertifisert for skånsom ullvask. Er bare ikke lysten på å ødelegge noe. Anonymkode: d5617...dff
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Har brukt dampfunksjon på ullgenser. Gikk fint. Anonymkode: 0c154...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har brukt dampfunksjon på ullgenser. Gikk fint. Anonymkode: 0c154...6b2 Er det type ullgenser som man vanligvis håndvasker? Altså ikke ullundertøy som er oppgitt til å tåle maskinvask. Anonymkode: d5617...dff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå