Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er nylig blitt lyst ut en stilling ved min arbeidsplass, som jeg vurderer å søke på. Jeg har jobbet der i snart tre år men i en annen avdeling og i en annen rolle. Den utlyste stillingen er akkurat i det jeg er utdannet som og selv om jeg bruker utdannelsen min i rollen som jeg har nå, så  får jeg ikke like mye uttelling for graden min som jeg kommer til å få i den andre jobben. De søker nok etter noen som har mer erfaring med meg og det er derfor jeg nøler med å søke. Jeg vil anta at slike ting fort kommer ut og at lederen min derfor kommer til å få vite at jeg har søkt denne jobben. Hva tenker dere? Bør jeg fortelle leder at jeg har søkt denne stillingen fordi jeg ønsker å utfordre meg mer faglig, og ikke fordi jwg ikke trives i nåværende rolle? Eller bør jeg la være å søke siden jeg tror at sannsynligheten for at jeg får jobben er lav?

Anonymkode: f0e99...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du søker! Punktum. Du overtenker og problematiserer. Det er helt vanlig på alle arbeidsplasser at ansatte søker ledige posisjoner. Om du ikke får stillingen i denne omgangen, har du flagget ambisjoner og det er aldri feil. 

Anonymkode: ce39f...6a0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Takk! Jeg er klar over at jeg nok overtenker dette. Jeg ønsker å søke for å vise interesse og for å vise at det finnes kompetanse på arbeidsplassen allerede, hvis det plutselig skulle bli behov for flere. Akkurat nå føler jeg det er riktig å fortelle leder, da jeg ønsker at han skal høre det fra meg først og ikke noen av de andre som liker å «sladre» til leder ved første anledning. Men  tanken om at det er kleint å søke på en jobb som jeg ikke får som om jeg tror jeg er så dyktig osv. er noe jeg kjenner på innimellom…

Anonymkode: f0e99...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...