AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni Har en 5 uker gammel baby. Hun skriker hele natta hvis hun blir lagt på ryggen, liker ikke samsoving, nest, Moonboon eller bedside criben sin.. Veldig urolig og skriker så hun brekker seg. Eneste stedet hun roer seg med en gang og faktisk sover er i bilstolen sin. Vi kjøpte en Cybex som kan gjøres om til liggedel og som også er ergonomisk. Hun ligger altså flatt, men blir "presset" litt fra sidene, minner kanskje om hvordan det var i magen. Er det galskap å la henne sove i denne om natten?😅 Vi har vært hos fysio, men de fant ingenting mtp at hun ikke liker å ligge flatt. Anonymkode: 9fb8a...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Jeg hadde ikke sovet selv ihvertfall. Anonymkode: 443b8...894 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni Har dere prøvd svøping? Anonymkode: 62b92...1a3 3 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke sovet selv ihvertfall. Anonymkode: 443b8...894 Syns nesten det er tryggere med bilstol der jeg ser hun trives og er litt mer "fast". Hun klarer å snu seg over til magen så jeg er livredd de nettene vi f.eks. prøver samsoving. Hun havner også fort på magen i bedside crib. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere prøvd svøping? Anonymkode: 62b92...1a3 Ja, det funket i et par dager da hun var helt nyfødt, nå blir hun helt vill og prøver å komme seg "løs". Anonymkode: 9fb8a...ec1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni Jeg skjønner fristelsen, men jeg hadde ikke turt det selv mtp forholdsregler for trygt sovemiljø… Risikoen for at noe skjer er nok minimal, men jeg hadde aldri klart å tilgi meg selv hvis det først hadde gått galt. Anonymkode: 01d98...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Jeg ser ikke noe problem med det, - ligger jo flatt på ryggen. Rart ikke nest fungerer, for blir vel litt av det samme? Anonymkode: d91c8...884 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Har dere prøvd najell/voksi sin sleepcarrier? De er godkjent til å sove i om natten, og hun vil da ligge litt tettere, spesielt hvis hun har den pølsen inni. Anonymkode: 07a9f...9ac 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni Har selv dette setet, men jeg ville ikke ha latt min sove i det om natten, selv om man kan ligge ganske flatt - men for meg er det ikke flatt nok :). Generelt så er det jo ikke anbefalt å ligge mer en maks 60 min i setet sammenhengende. Anonymkode: acf5d...71f
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere prøvd najell/voksi sin sleepcarrier? De er godkjent til å sove i om natten, og hun vil da ligge litt tettere, spesielt hvis hun har den pølsen inni. Anonymkode: 07a9f...9ac Ja, vi har Najell sleepcarrier X. Hun liker det ikke. Hvis jeg fyller nestet med den pølsen osv for å gjøre det trangere føler jeg det også blir utrygt hvis hun snur seg. Ah, var lettere da hun lå inni magen 😂🙈 Anonymkode: 9fb8a...ec1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni Det har skjedd at babyer dør på grunn av dette så hadde aldri i livet tatt sjansen. Bilstolen er bare til bilkjøring under tilsyn Anonymkode: 43722...be2 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #11 Skrevet 20. juni Bilstol er kun for kortere turer og under oppsyn. Faren er at de sovner med haka mot brystet. Anonymkode: 87ed7...318 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni #12 Skrevet 20. juni Hvor er det hun faktisk sover da? Anonymkode: 45dd6...111
AnonymBruker Skrevet 20. juni #13 Skrevet 20. juni Nei, det går ikke an. Men kanskje dere skal prøve ett babynest eller andre ting som presser litt fra kantene. Anonymkode: 5ad7e...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni Kanskje det er stille refluks. Da sover de ikke når de ligger flatt 😕 min hadde det. Sov i bilstol og liggende på en sittende mor. Hodet måtte være oppe. Anonymkode: fbba3...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni Det er farlig å la baby sove i bilstol som ikke er montert i bilen. Nå kjenner ikke jeg den bilstolen du nevner, men har aldri hørt om en bilstol som skal være trygg å sove i utenom fast i bilen. Og selv da skal de ikke sove uten at man følger med. Kiropraktor bør testes, mulig baby har en låsning. Ville også hevet hodeenden ved bedside og deres egen seng ved hjelp av f. Eks bøker. Anonymkode: 3b7ff...79b 2
forkjølajente Skrevet 20. juni #17 Skrevet 20. juni Kan det fungere å heve hodeenden på senga hennes litt? Legg et par bøker under 2 av beina. 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #18 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har selv dette setet, men jeg ville ikke ha latt min sove i det om natten, selv om man kan ligge ganske flatt - men for meg er det ikke flatt nok :). Generelt så er det jo ikke anbefalt å ligge mer en maks 60 min i setet sammenhengende. Anonymkode: acf5d...71f Hvor kommer 60 min fra? Anonymkode: 998cf...160 1
stAre Skrevet 20. juni #20 Skrevet 20. juni (endret) Blir sannsynligvis melk /gulp og rap som låses fast i hals og derfor det er ubehagelig å ligge flatt. Legg noen håndklær under hodeenden i senga slik at madrassen heves uten å få den skarpe kanten som puta gir. Sover hun i deres seng så lager dere tilsvarende på hennes del. Svøping med hender frie når hun har så mye av nyfødt "crunch". Min baby er nå 3 mnd og rullet lebe tiden over på magen i starten pga denne. Vi brukte svøpepose som en sovepose. Posen reduserer morro refleksen (er egentlig det som er "sprellingen"). Hvis du ammer så bør du amme sittende i senga, ikke liggende for at baby kan få rapet og redusere refkux (som alle så små har litt av). Da kan baby sovne halvveis oppreist på deg for at melka synker. Jeg sover nå med najell gravidputa som ammepute. Ligger srrakt under armen. Så har jeg en pute under knærne mine som bygger opp et *rede'. Hvis jeg sovner sittende vil baby bare da ligge flatt oppå meg. Jeg har 2 puter i rygg og en bak nakken. Endret 20. juni av stAre 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå