AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Hei. Vi har begge nylig fått jobber i området Jessheim og leier her nå. Ønsker å kjøpe oss enebolig, men det har vi ikke råd til i Jessheim. Vi må derfor kjøpe litt utenfor. Vi har sett på Nordkisa, Borgen, Mogreina, Neskollen bl.a, men ser at vi må ut med minst 5 mill for en enebolig som ikke er oppussingsobjekt. Vi har barnehagebarn nå. Derimot er det billigere på Dal. (Du får hvertfall mer for pengene) Men hørt at ungdomsmiljøet er tøffere der og dårligere økonomi enn Ullensaker. Men med billigere bolig vil vi jo ha mer penger til overs til å bruke på fritid og opplevelser som er positive. Er det noen her som har erfaring med hvordan det er å vokse opp på Jessheim og Dal nå for tiden, og er det så ille som man leser om i Eidsvoll kommune/ Råholt? Våre barn er enda små, jeg vet det. Kan godt hende ting forandrer seg også. Men jeg er likevel nysgjerrig. 😊 Anonymkode: c9c2e...e46
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Jeg ville kanskje gått for det de fleste gjør: Kjøp rekkehus når barna er små, og forhåpentligvis har råd til enebolig/større plass etterhvert. Dere vil mest sannsynlig da spare på verdistigning i boligen, og man bruker ofte mindre penger på å bo sammenlignet med å leie. Så dere får spart opp mer. Enebolig har ofte en del høyere "driftskostnader", mye vedlikehold og "fullpris" på alt. Verdistigningen kan være begrenset, og ofte ikke noe høyere enn rekkehus. Det er vanskelig å flytte når barna har nådd ungdomsskolealder, så enig i at man bør være litt obs på miljø. Jeg er ikke så kjent der oppe, men Jessheim har ikke akkurat det beste ryktet nå i alle fall. Anonymkode: b6b59...dcb
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden tja, bor selv i Eidsvoll kommune. Råholt området. Har heldigvis store barn nå. Skole situasjonen er ikke bra. ungdomsskolen på Råholt er sprengt for lengst, usikker på eidsvoll ungdomsskole. Vurderes også å legge ned flere barneskoler i kommunen... Tøft ungdomsmiljø. MEN, Ullensaker har heller ingen god økonomi. Det spares i alle retninger der også, men mulig det ikke har rammet skolene så hardt ennå. Er ikke så kjent med skole situasjonen der. Anonymkode: 01736...a18
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg ville kanskje gått for det de fleste gjør: Kjøp rekkehus når barna er små, og forhåpentligvis har råd til enebolig/større plass etterhvert. Dere vil mest sannsynlig da spare på verdistigning i boligen, og man bruker ofte mindre penger på å bo sammenlignet med å leie. Så dere får spart opp mer. Enebolig har ofte en del høyere "driftskostnader", mye vedlikehold og "fullpris" på alt. Verdistigningen kan være begrenset, og ofte ikke noe høyere enn rekkehus. Det er vanskelig å flytte når barna har nådd ungdomsskolealder, så enig i at man bør være litt obs på miljø. Jeg er ikke så kjent der oppe, men Jessheim har ikke akkurat det beste ryktet nå i alle fall. Anonymkode: b6b59...dcb Det er forskjell på 6-7 mill (Ullensaker) og 4-5 mill (Dal) 😅 for en relativt ny enebolig med hage. Derfor jeg lurer på hvordan disse områdene er. Vi har fint råd til en enebolig på Dal/ Eidsvoll nå og lurer litt på hvordan det er å bo der. Vi har også råd til å bo i Ullensaker, men da blir det mye mindre penger på andre ting. Er egentlig ikke interessert i rekkehus eller noe sånt. Er det verdt det å betale ekstra for å bo i Ullensaker? Ts Anonymkode: c9c2e...e46
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): tja, bor selv i Eidsvoll kommune. Råholt området. Har heldigvis store barn nå. Skole situasjonen er ikke bra. ungdomsskolen på Råholt er sprengt for lengst, usikker på eidsvoll ungdomsskole. Vurderes også å legge ned flere barneskoler i kommunen... Tøft ungdomsmiljø. MEN, Ullensaker har heller ingen god økonomi. Det spares i alle retninger der også, men mulig det ikke har rammet skolene så hardt ennå. Er ikke så kjent med skole situasjonen der. Anonymkode: 01736...a18 Hvilken skole går dine barn på? Trives de? Hvordan er miljøet? Ts Anonymkode: c9c2e...e46
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Mine er ferdig på skole. Men de gikk på Bønsmoen barneskole. Var greit de første årene. Men så startet det med mye utbytting av lærere osv. Mange klasser som har hatt x antall lærere på få år. Min yngste inkludert. Siste lærer hn hadde var sjokkert over hvor lavt nivå de lå på i alle fag. men er jo ikke noe rart med så lite stabilitet på lærere. Tror ikke situasjonen nå er bedre, lest noen artikler i avisen om tilstanden der, og såkalte alvorlige forhold. Så var de på Råholt ungdomsskole. De merket ikke så mye til uro/bråk selv, og de trivdes, men man hørte jo stadig om situasjoner med fyrverkeri, brannalarmer altfor mange ganger, pga brann i søppelbøtter ol. Nå skal det vel sies at det er mange fine ungdommer her, men det er jo noen få som ødelegger for resten. Tragisk lite uteområde til så mange ungdommer. Var også snakk om å kutte ut miljøkontaktene pga. innsparing, det de burde gjøre er jo å ansette flere når forholdene er som de er...Mulig dette ble avverget, er usikker da vi som sagt ikke er det lengre nå. Nå er noen klasserom i brakker også pga. sprengt kapasitet. Og neste år hører jeg det blir ennå flere elever... Dal skole kjenner jeg dessverre lite til. Anonymkode: 01736...a18
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine er ferdig på skole. Men de gikk på Bønsmoen barneskole. Var greit de første årene. Men så startet det med mye utbytting av lærere osv. Mange klasser som har hatt x antall lærere på få år. Min yngste inkludert. Siste lærer hn hadde var sjokkert over hvor lavt nivå de lå på i alle fag. men er jo ikke noe rart med så lite stabilitet på lærere. Tror ikke situasjonen nå er bedre, lest noen artikler i avisen om tilstanden der, og såkalte alvorlige forhold. Så var de på Råholt ungdomsskole. De merket ikke så mye til uro/bråk selv, og de trivdes, men man hørte jo stadig om situasjoner med fyrverkeri, brannalarmer altfor mange ganger, pga brann i søppelbøtter ol. Nå skal det vel sies at det er mange fine ungdommer her, men det er jo noen få som ødelegger for resten. Tragisk lite uteområde til så mange ungdommer. Var også snakk om å kutte ut miljøkontaktene pga. innsparing, det de burde gjøre er jo å ansette flere når forholdene er som de er...Mulig dette ble avverget, er usikker da vi som sagt ikke er det lengre nå. Nå er noen klasserom i brakker også pga. sprengt kapasitet. Og neste år hører jeg det blir ennå flere elever... Dal skole kjenner jeg dessverre lite til. Anonymkode: 01736...a18 Takk for svar. Vet det har vært noe fyrverkeri og slossing på ungdomsskolen ikke langt unna der vi bor nå. Så sånn er det vel alle steder. Men syns jeg liksom har hørt mye rart om Dal/ Råholt/ Eidsvoll. Har jo forhørt meg litt med kolleger osv her på Jessheim, og folk trives og er fornøyd med skolene og miljøet selv om det er noen gjenger. Men kjenner ingen fra Eidsvoll. Så jeg vil jo ikke bare høre på rykter. Vet at folk sier det er mye rart på Jessheim også, men det inntrykket kommer mest fra folk som ikke bor her. Ts Anonymkode: c9c2e...e46
Snok1 Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Øvre Romerike er som et mini-Finnmark mrp sosial struktur og utfordringer. Jeg ville til nød vurdert Lillestrøm sentrum, men ellers holdt meg langt unna Romerike og særskilt Øvre Rlmerike.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden ja, jeg kjenner som sagt ikke til Jessheim skolene. Men jobber i Ullensaker og vet at kommunen absolutt ikke har god økonomi. Så blir ikke overasket om det kommer kutt i skolene der etterhvert også. Jeg vet at feks. Ås og eidsvoll verk skole har godt rykte, men begge disse er i fare for å ryke i forbindelse med innsparinger. Men igjen, ingen av mine har fått med seg mye av det negative (bortsett fra lærerbytte på barneskolen) så det er nok litt flaks/uflaks hvilket kull/klasse du kommer i også. Men uansett er det altfor mange elever på Råholt ungdomskole nå mtp. beliggenhet og mulighet for ansatte til å følge opp alt som skjer. Anonymkode: 01736...a18
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Er forøvrig vært snakk om å bygge en ungdomsskole til på Dal, men det tipper jeg blir altfor lenge til mtp. økonomien... Anonymkode: 01736...a18
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Jeg bor på Dal. Ungdomsmiljøet her er helt greit og ikke noe verre enn andre steder. Personlig er ikke jeg så veldig fornøyd med Dal skole. Andre igjen har hatt det helt fint. Mogreina har en god barneskole, men så må de til Jessheim for å gå på ungdomsskole. Om man går på Vilberg, Råholt, Allergot eller Gystadmarka ungdomsskole, spiller egentlig ingen rolle. Det er tøffe miljøer på dem alle, allikevel har de fleste det helt greit. Jeg har jobbet som lærer i 20 år og får ungdommer fra alle disse skolene på videregående, noen kull skiller seg ut, mens andre igjen er veldig bra. Anonymkode: 0da41...b02
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå