Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdigutdannet nå innen økonomiske fag, og har fått et jobbtilbud. Greia er at jeg søkte 100% men fikk tilbud om 50% "enn så lenge" til jeg var ferdig utlært. Når jeg spurte hvilket tidsperspektiv man ser for seg for å få utvidet stillingsprosent, sa de at "det kommer an på deg selv og hvor fort du lærer". Burde jeg takke ja, er dette et rødt flagg og hvis jeg takker ja, hvor lang tid bør jeg gi det før jeg søker videre hvis de trekker ut utvidelse av stillingsprosent?

Anonymkode: a0f66...e05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du råd til å jobbe kun 50% da? Har du råd og dette er en jobb du har veldig lyst på, kjør på. Hvis ikke ville jeg fortsatt søkingen. 

Anonymkode: a6bd6...772

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har noen andre tilbud på bordet så takker du ja, og fortsetter å søke andre stillinger.

Om ikke annet får du verdifull erfaring som gjør at du stiller sterkere i fremtidige jobbsøkerprosesser.

Anonymkode: 463d0...037

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt et tidsperspektiv. Jeg skulle ha visst hvor lang tid jeg hadde på meg for å bli god nok for 100%. Hadde nok uansett sagt ja da 50% er bedre enn ledighet, men jeg hadde ikke gått i 50% på totalt ubestemt tid.

Anonymkode: f0d67...734

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du har prøvetid. Om ikke, bør du be om det. Da er det gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager.  Da kan du søke deg noe annet i mellomtiden, med kort oppsigelsesfrist. Samtidig som du kan se an om du får noe utvidet hos nåværende arbeidsgiver. Og hvem vet; syns de at du gjør en god jobb, kan det jo tenkes at de utvider stillingsprosenten til 100% om du får et annet tilbud.

Anonymkode: 5b0f8...241

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri

Anonymkode: 1b7f6...839

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):