AnonymBruker Skrevet 20. juni #1 Skrevet 20. juni "Schizoid personlighetsforstyrrelse er en personlighetsforstyrrelse kjennetegnet ved manglende evne til og interesse for å knytte nære forhold til andre mennesker. Personen er mer opptatt av eget indre fantasiliv, og har begrenset evne til å uttrykke følelser og til å oppleve glede. Av omverden blir vedkommende gjerne oppfattet som «en ensom ulv»." Jeg lurer mer og mer på om jeg har noe av dette, ikke full diagnose tror jeg, men må si at jeg over gjennomsnittet setter pris på eget selskap, synes kaffeslabberas og samtaler er utmattende, trenger nesten første hjelp etter sosialt samvær selv om jeg også setter pris på det. Flere som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: 31057...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #2 Skrevet 20. juni Er nok mange av oss. Nå setter jeg ikke pris på sosialt samvær, men det hører til det å ha en familie. Krever mye å være det. Min mann er helt lik, så vi passer veldig godt sammen. Anonymkode: 20876...cd4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #3 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er nok mange av oss. Nå setter jeg ikke pris på sosialt samvær, men det hører til det å ha en familie. Krever mye å være det. Min mann er helt lik, så vi passer veldig godt sammen. Anonymkode: 20876...cd4 Interessant, kan jeg spørre hvordan dere møttes, ble gift osv? Jeg er singel og lurer på om og hvordan jeg skal kunne møte noen, om du skjønner Anonymkode: 31057...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #4 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Interessant, kan jeg spørre hvordan dere møttes, ble gift osv? Jeg er singel og lurer på om og hvordan jeg skal kunne møte noen, om du skjønner Anonymkode: 31057...4a6 Den tiden nettby fantes. Snakket i diskusjonsgrupper der lenge før vi møttes. Anonymkode: 20876...cd4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #5 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den tiden nettby fantes. Snakket i diskusjonsgrupper der lenge før vi møttes. Anonymkode: 20876...cd4 Det husker jeg, det var en bra tid, møtte selv mange jeg fortsatt har kontakt med, men den gangen var jeg ikke like sterk i trekkene som nå, det har gradvis kommet mer og mer frem de siste årene og jeg trodde først jeg var deprimert eller noe, men jeg er jo tilfreds med dette. Anonymkode: 31057...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #6 Skrevet 20. juni Jeg ble utredet for schizoid personlighetsforstyrrelse, men det ble etter hvert konkludert med ASF. Jeg synes ikke din beskrivelse av deg selv høres noe unormal ut i det hele tatt, du sier jo at du "liker" sosialt samvær. Du virker mer som en helt vanlig introvert. Anonymkode: edd37...850 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #7 Skrevet 20. juni Unnskyld meg, du sa at du "setter pris på". Beklager feilen, men kommentaren min ellers står jeg ved. Anonymkode: edd37...850
AnonymBruker Skrevet 20. juni #8 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg ble utredet for schizoid personlighetsforstyrrelse, men det ble etter hvert konkludert med ASF. Jeg synes ikke din beskrivelse av deg selv høres noe unormal ut i det hele tatt, du sier jo at du "liker" sosialt samvær. Du virker mer som en helt vanlig introvert. Anonymkode: edd37...850 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Unnskyld meg, du sa at du "setter pris på". Beklager feilen, men kommentaren min ellers står jeg ved. Anonymkode: edd37...850 Takk for svar, ja jeg setter pris på det på en måte der og da, men kan nesten ikke vente med å komme meg vekk. Vanskelig å forklare, bare at jeg kjenner for å flytte ut i skogen og ikke snakke med noen resten av livet for å si det sånn. Hva er asf, er det likt schizoid? Hvordan føles det for deg siden du ble utredet for det først? Anonymkode: 31057...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #9 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke din beskrivelse av deg selv høres noe unormal ut i det hele tatt, du sier jo at du "liker" sosialt samvær. Du virker mer som en helt vanlig introvert. Anonymkode: edd37...850 Tenkte jeg skulle skrive det samme. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva er asf, er det likt schizoid? Anonymkode: 31057...4a6 Autismespekterforstyrrelser Men tror det er ganske vanlig å ha være introvert, tenker at man ikke alltid skal sykeliggjøre noe som er normalt. Anonymkode: 01e34...604
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå