Gå til innhold

Er jeg barnslig?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville ikke uten videre godtatt det, med mindre det var folk jeg brydde meg om. Min onkels stefamilie har ingenting i mione barns dåp å gjøre, hvis jeg ikke jeg har lysttil å ha dem der. Finn ut hvorfor dette er et problem for deg, er det sånn at du alvorlig talt ikke vil ha dem der, eller passer det deg bare litt dårlig?

Jeg hadde sagt ifra dersom jeg overhodet ikke ønsket dem der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er litt frekt at andre inviterer seg selv til barndåp, men ta det som et komplement at andre gjerne ønsker å komme.

Det at du er redd for at den andre ungen skal stjele oppmerksomhet er nok et typisk tegn på at ungen er din førstefødte, stemmer ikke det? Da er man litt sånn.

Vær stor jente nå. Siden du har god plass til de ekstra gjestene syns jeg du skal ønske dem velkommen med åpne armer.

Husmusa

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Du har ikke plikt til å ta i mot dem i DIN barnedåp. Det er du som bestemmer hvem som skal inviteres. Du får gi dem beskjed om å finne på noe annet den dagen.

hørt på maken.

barnslig er du ikke, det er dem som er!

Skrevet

Veldig frekt å innvitere seg selv.Jeg tror nok at opmerksommheten havner på dåpsbarnet uansett, det ville jeg ikke vært redd for.

Si som det er du, dessuten har du vel allerede regnet ut priser på mat, kaker og drikke?

Skrevet

oppmerksomheten til dåpsbarnet behøver du nok ikke bekymre deg for. vår var så overstimulert og sliten etter dåpen sin at vi slet med mating og søvn etterpå. og da var det 5 andre barn i dåpen - 2 av dem babyer.

men det er fullt og helt du som bestemmer hvem som skal komme. og normalt har man jo planlagt mat osv ut ifra de som er inviterte.

Skrevet

Jeg synes ikke du er "barnslig" når du reagerer negativt på at folk som ikke er invitert tar det som en selvfølge at de skal komme på familiefest av det høytidelige slaget.

Hvorfor skal de mest freidige/frekke få lov til å overkjøre alle andre? Jeg vile sagt ifra på en pen men bestemt måte. Som sagt er det ikke så mange timer det varer, og de timene bør de greie å underholde seg selv, selv om de er på besøk hos onkelen din!

Skrevet

Jeg syns ikke du er barnslig, fordi du ikke ønsker flere gjester enn det dere allerede hadde bestemt.

Du er barnslig, fordi du tror barnet ditt vil få mindre oppmerksomhet fordi de kommer. Skulle tro barnet fikk mer oppmerksomhet, siden det kom flere. Men det kan jo være de andre barna får litt oppmerksomhet også, og er det egentlig så gale?

Gjest filosofia
Skrevet

Og hvis jeg skal en tur til en venninne i nordnorge, og hun tilfeldigvis skal i bryllup (eller begravelse) så bare ringer vi familien og sier at jeg blir meg siden jeg alikevel er der....:roll:

:frustrert:

Folk eier ikke skamvett! Jeg hadde blitt forbanna så det lyste, og sagt fra. En barnedåp er en privat intim greie, og er man ikke bedt av dåpsfolket så krasjer man ikke selskapet deres!!! Makan!

Skrevet
Skjønner at det kan være irriterende med folk som ber seg selv, men på den andre siden - er det ikke også utrolig hyggelig at de vil være med på å gjøre stas på ditt barn?  Bruke en hel dag på dette sammen med dere? Det er jo et stort kompliment egentlig.

Det virker jo ikke som de er med for å gjøre stas på hennes barn spør du nå meg, virker heller som det passer dem å være med så de kan være med onkelen og kona...

Utrolig frekt, ikke minst av onkelen som sier de kan være med uten engang å spørre deg.Forstår deg utrolig godt, og det er en lei situasjon. Jeg ville sagt fra til onkelen din at det passer ikke, for dere har planlagt dåpen og invitert de dere ønsker å ha med.Så får onkelen din forklare ovenfor konas barn at det er han som har invitert uten å snakket med deg. De er vel såpass oppegående at de skjønner at en barnedåp er en begivenhet dere ønsker å ha på deres måte uten å ha med andres barn osv.

Lykke til :)

Skrevet
Jeg ville sagt fra til onkelen din at det passer ikke, for dere har planlagt dåpen og invitert de dere ønsker å ha med.Så får onkelen din forklare ovenfor konas barn at det er han som har invitert uten å snakket med deg. De er vel såpass oppegående at de skjønner at en barnedåp er en begivenhet dere ønsker å ha på deres måte uten å ha med andres barn osv.

Helt enig. Jeg hadde ikke stusset på å ringe onkelen med denne beskjeden.

Det er en selvfølge at gjester ikke inviterer med seg folk i dåp. Invitasjoner er det DERE som skal sende ut.

Det er ikke du som skal føle deg brydd ved å ringe, men hans som har bæsjet på leggen :overrasket:

Skrevet

Din onkel mente det vel bare godt. Sannsynligvis tenker han på framtiden, og at det er fint for barna om de har et størst mulig nettverk rundt seg etterhvert som de vokser opp og blir voksne.

Det burde kanskje du også tenke på, siden de har barn på samme alder som din?

Jeg ville ikke tatt det ille opp, dersom min onkel til vanlig er en høflig og ok fyr.

Å bli sjalu pga. at det kommer andre barn og at din ikke får oppmerksomhet, blir for dumt. Men det har jo alt blitt sagt i denne tråden.

Ta det med et smil og vær glad for at du har et friskt barn og en onkel som forsøker å knytte familiebåndene tettere.

Hvis du ikke LIKER de uinnbedte, så ikke la det gå utover barna. Du kan jo ta en prat med din onkel i ettertid da, og be han spørre deg først hvis noe lignende blir akutelt.

Gjest Gjest_Nusse_*
Skrevet

Trådstarter har min fulle støtte! Hadde blitt ganske sur, ja!

Skrevet

Jeg hadde blitt mest irritert over at andre tar det som en selvfølge og bare gir beskjed om at det kommer flere gjester i ens egen barnedåp enn de man selv har bedt.

Det hadde jeg syntes var så frekt at jeg nok hadde kommentert det.

Skrevet
Forstår deg utrolig godt, og det er en lei situasjon. Jeg ville sagt fra til onkelen din at det passer ikke, for dere har planlagt dåpen og invitert de dere ønsker å ha med. Så får onkelen din forklare ovenfor konas barn at det er han som har invitert uten å snakket med deg. De er vel såpass oppegående at de skjønner at en barnedåp er en begivenhet dere ønsker å ha på deres måte uten å ha med andres barn osv.

:Nikke: Jeg er helt enig med kosejenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...