Gå til innhold

Er jeg barnslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnedåp snart, og har allerde bedt folk og fått tilbakemelding på hvem som kommer. Nå i dag fikk jeg en telefon fra onkelen min. Han er gift på nytt og hans nye kones voksne datter med mann og barn skal komme til dem den helga vi har barnedåpen. (Jeg kjenner dette paret fra før, vi gikk på voksenopplæringen sammen.) Jeg har lite kontakt med dem, den forsvant bare etterhvert. De har et barn som er et par måneder eldre enn vårt, vi var ikke bedt i dåpen der. Greit nok, de bor på vestlandet nå. Litt langt å dra. Men nå når de skal tilbringe den helga her i byen, så skal de være med onkel og "tante" i dåpen. De ble ikke invitert, og kommer rekende med to store unger og en annen baby. Det er sikkert teit av meg, men det er MITT barn som skal stå i fokus den dagen! Greier ikke helt forklare hva jeg egentlig føler rundt det, men det føles bare helt feil. og jeg ante ikke hvordan jeg skla avslå heller...

Føler liksom at de stjeler oppmerksomheten fra dåpsbarnet, samtidig som jeg føler meg barnslig og dum over å reagere sånn. Kan ikke egentlig si nei heller, har egentlig ingen god grunn, og det ville være toppen av uforskammethet synes jeg...Men liker det dårlig....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Barnslig eller ikke, men jeg synes ikke de bare skal komme uinvitert i barnedåp. Da får de heller finne på noe annet den dagen.

Gjest LoisLane
Skrevet

Forstår jeg deg rett når de inviterer seg selv i barnedåpen? Jeg synes det er frekt, og hadde ikke likt det. Men å si det... Ikke lett, men det må gjøres hvis du virkelig ikke vil ha dem der. Hva med plass - kan det være et argument?

Skrevet

Det er tante og onkel som sa at de blir med. Plass er dessverre ikke et argument, lokalet er stort nok. Dessuten ville det se litt rart ut om jeg sa nei ettersom jeg jo kjenner dem. Men vi har liksom bare bedt folk vi har lyst til å ha der da...Har bedt fetterne mine, onkels to sønner fra forrige ekteskap. Noe som gjør det enda vanskeligere å si nei. Men jeg har mer kontakt med fetterne mine og deres koner....Uff. Føler meg passe barnslig og dum også nå, men greier ikke helt å legge fra meg følelsen. Til alt overmål er de to eldste barna deres (ihvertfall var de sist jeg traff dem) høyrøstede,bortskjemte og kresne.

Gjest gjest1
Skrevet

Sikkert frekt å be seg selv ja (men kanskje det er onkelen som har sagt at "det er helt sikkert bare hyggelig om dere blir med" ? :klø: )

Uansett; argumenterer du med "jeg vil at MITT barn skal stå i fokus" kan du sikkert regne med noen himlende øyne, JA, det er barnslig

Gjest Gjest1
Skrevet
Det er tante og onkel som sa at de blir med. Plass er dessverre ikke et argument, lokalet er stort nok. Dessuten ville det se litt rart ut om jeg sa nei ettersom jeg jo kjenner dem. Men vi har liksom bare bedt folk vi har lyst til å ha der da...Har bedt fetterne mine, onkels to sønner fra forrige ekteskap. Noe som gjør det enda vanskeligere å si nei. Men jeg har mer kontakt med fetterne mine og deres koner....Uff. Føler meg passe barnslig og dum også nå, men greier ikke helt å legge fra meg følelsen. Til alt overmål er de to eldste barna deres (ihvertfall var de sist jeg traff dem) høyrøstede,bortskjemte og kresne.

Det er ikke vanlig å invitere kreti og pleti i barnedåp. Vi hadde kun nærmeste familie.

Utrolig frekt synes jeg, å bare ta seg til rette.

Skrevet

Synes det er merkelig å be seg selv i barndåp dersom det er det som er tilfelle.

Men når det er sagt så tror jeg ikke ders barn kommer til "å stjele" dåpsbarnets oppmerksomhet dersom du er engstelig for det.

Uansett lykke til med dåpsdagen !

:icon_razz:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde ikke hisset meg så jævlig opp over dette jeg da...

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Man kommer nare ikke uinvitert i en barndåp, eller et annet selskap for den saks skyld.

Barneåpen varer neppe så lenge, så de burde klare seg alene de få timene.

Synes også at din far og stemor burde skjønne såpass at de ikke tar med seg sine gjester i et selskap der de er spesiellt invitert.

Synes ikke du er barnslig, å dere velger selv hvilke gjester dere vil ha i deres barnedåp.

Gjest LoisLane
Skrevet
Jeg hadde ikke hisset meg så jævlig opp over dette jeg da...

Frysepulver - du har ikke kjent hormonene bruse i blodet og puppene ese opp som melkefylte ballonger - du er diska. :erter:

Skjønner godt at dette ikke er greit. Du må finne ut om du

a) vil finne deg i å ha dem der for familiefredens skyld

b) vil si fra på en pen måte - og risikere å bli uvenner med dem

Skrevet
Sikkert frekt å be seg selv ja (men kanskje det er onkelen som har sagt at  "det er helt sikkert bare hyggelig om dere blir med" ? :klø: )

Uansett; argumenterer du med "jeg vil at MITT barn skal stå i fokus" kan du sikkert regne med noen himlende øyne, JA, det er barnslig

Det også, men mest at de rett og slett ikke var invitert. Vi var ikke bedt i deres barnedåp heller, og jeg har så lite kontakt med dem, så det føltes feil å skulle invitere de. vi ville bare ha de vi føler at virkelig betyr noe for oss og barnet vårt.

Gjest Gjest1
Skrevet
Frysepulver - du har ikke kjent hormonene bruse i blodet og puppene ese opp som melkefylte ballonger - du er diska.  :erter:

:ler:

Skrevet

Man inviterer ikke seg sjøl i barnedåp - uansett :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet
Frysepulver - du har ikke kjent hormonene bruse i blodet og puppene ese opp som melkefylte ballonger - du er diska.  :erter:

:ler:

Det også, men mest at de rett og slett ikke var invitert. Vi var ikke bedt i deres barnedåp heller, og jeg har så lite kontakt med dem, så det føltes feil å skulle invitere de. vi ville bare ha de vi føler at virkelig betyr noe for oss og barnet vårt.

Jeg hadde latt det passere; for familiefredens skyld. Jeg hadde måpt dersom noen jeg kjenner kom med slike argumenter, det blir liksom bare smålig...

Skrevet

Skjønner godt at dette ikke er greit. Du må finne ut om du

a) vil finne deg i å ha dem der for familiefredens skyld

b) vil si fra på en pen måte - og risikere å bli uvenner med dem

Jeg må nok gå for altenativ a, samme hvor lite jeg liker det. Det blir bare GALT å si nei, dessverre... :sur:

Gjest Gjest1
Skrevet

Men bortsett fra at det er frekt tror jeg ikke noen stjeler oppmerksomheten til dåpsbarnet på dåpsdagen. I så fall får du bare stjele den rett tilbake. Lykke til! :)

Gjest Embla s
Skrevet

Skjønner at det kan være irriterende med folk som ber seg selv, men på den andre siden - er det ikke også utrolig hyggelig at de vil være med på å gjøre stas på ditt barn? Bruke en hel dag på dette sammen med dere? Det er jo et stort kompliment egentlig.

også skjønner jeg ikke helt hva du mener med å "ta glansen fra" :klø: Regner med at det er babyer det er snakk om? De skal vel ikke opptre eller noe? Sånne dåpsbarn sover vel mye av tiden, også spiser de og skiftes på og blir sendt fra fang til fang... Kanskje greit for ungen din at det er andre babyer som kan avlaste den litt så den ikke blir så himla overstimulert av alle ivrige som skal holde? Syns det var litt barnslig egentlig ja. Siden du spør :sjenert:

Skrevet

Nei, har ikke snakket med dem selv. Og ja; jeg vet at det ville virke smålig. Det er derfor jeg ikke kan si noe, jeg HAR jo egentlig ikke noen grunn til at de ikke skal komme, annet enn hva jeg føler. Synes selv at de spinkle argumentene jeg har ville virket SYKT smålige.

Var vel egentlig mest ute etter et slags svar på at det er ok og ikke for teit å føle det sånn, selv om jeg får gjort null og niks med saken. Litt tr;st, liksom...Hvis dere skjønner.

Gjest gjest1
Skrevet

Klart det er frekt, men det er jo onkelen din som gjorde blunderen her. Ta det med et smil og kos deg på dåpsdagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...