Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Jeg fikk satt en p-sprøyte på meg for to uker siden da jeg var så fæl med å glemme pillene. Den siste uken har jeg følt meg rar nedentil. Jeg har kjent at livmoren har blitt kjempe stor (hovnet opp?) Sex har også blitt veldig smertefullt. Nå er jeg bare helt utrolig kjempetørr og det har aldri vært ett problem for å si det sånn. Jeg skjønner ikke helt hva som skjer. Er det noen som har erfaring med p-sprøyten? Det er første gang jeg har prøvd det og legen har ikke sagt noe særlig om det. Kanskje jeg må sjekke litt ut på nettet eller noe...
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Det er bare en ting man kan svare på dette innlegget og det er: gå til legen. Ingen kan vite om det er farlig eller ikke her.
Grace Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Helt enig med Susanne! Forøvrig kan du ta en titt i prøvedagboken min, gir litt info om de kjipe sidene med p-sprøyte...
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Det er bare en ting man kan svare på dette innlegget og det er: gå til legen. Ingen kan vite om det er farlig eller ikke her. ← Jeg siktet ikke til om det er farlig, men om andre har lignende symptomer siden dette er første gang jeg prøver p-sprøyten. Jeg får nok ta meg en tur til legen ja
forelzka Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 P-sprøyta er ganske skummel, så kom deg til legen! Jeg gikk på sprøyta i 2 år. Gikk utrolig bra til jeg hadde gått på den i nesten 2 år. Plutselig fikk jeg masse bivirkninger - og det stoffet i sprøyta sitter lenge!!!! Hovna opp i fingre, øyne hals og beina. Gikk 1 år før jeg fikk mens igjen. Først ville legen sette meg på en hormonkur som har 14 sider med vanlige bivirkninger, men jeg takka nei. Måtte begynne på p-pille for å få mens igjen. Skummelt.....
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #6 Skrevet 23. april 2006 P-sprøyta er ganske skummel, så kom deg til legen! Jeg gikk på sprøyta i 2 år. Gikk utrolig bra til jeg hadde gått på den i nesten 2 år. Plutselig fikk jeg masse bivirkninger - og det stoffet i sprøyta sitter lenge!!!! Hovna opp i fingre, øyne hals og beina. Gikk 1 år før jeg fikk mens igjen. Først ville legen sette meg på en hormonkur som har 14 sider med vanlige bivirkninger, men jeg takka nei. Måtte begynne på p-pille for å få mens igjen. Skummelt..... ← er den virkelig så skummel?? Nå blir jeg nesten litt redd Men når jeg tenker på at jeg har følt meg så utrolig rar og når typen kommenterer forandringene ved meg, da er det ikke bare noe jeg innbiller meg. Men må si jeg har litt vegringer mot å gå til legen nå pga min faste lege sluttet nettopp, så nå er det en ny mannlig som jeg aldri har truffet før men det vel fint...
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 P-sprøyta er notorisk når det gjelder bivirkninger. Jeg fikk ikke den hos legen min - han undte ikke sin verste fiende den sprøyta sa han. Du kan kikke litt her. Jeg poster ikke denne linken for å skremme deg, men for at du skal se at det nok er flere enn man tror som sliter etter å ha brukt den sprøyta. http://www.abcinternetmarketing.com/depo-provera/
Saeria Skrevet 23. april 2006 #8 Skrevet 23. april 2006 Jeg har bare tatt en sprøyte så langt, men har ikke merket noen bivirkninger. Mensen kom nå nettopp og den var fullstendig smertefri. :-D Stemmer i med de andre. Ta deg en tur til legen.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #9 Skrevet 23. april 2006 P-sprøyta er notorisk når det gjelder bivirkninger. Jeg fikk ikke den hos legen min - han undte ikke sin verste fiende den sprøyta sa han. Du kan kikke litt her. Jeg poster ikke denne linken for å skremme deg, men for at du skal se at det nok er flere enn man tror som sliter etter å ha brukt den sprøyta. http://www.abcinternetmarketing.com/depo-provera/ ← Hjelp...
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #10 Skrevet 23. april 2006 Jeg har bare tatt en sprøyte så langt, men har ikke merket noen bivirkninger. Mensen kom nå nettopp og den var fullstendig smertefri. :-D Stemmer i med de andre. Ta deg en tur til legen. ← Er heldig du da, får håpe det fortsetter slik
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #11 Skrevet 24. april 2006 http://mwd.dawzz.com/phpBB/index.php Mange som ikke har positive erfaringer med p-sprøyta, inkl meg selv.
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. april 2006 #12 Skrevet 24. april 2006 Det høres ut som nokså vanlige bivirkninger av sprøyta, og du bør nok ta det alvorlig og komme deg til legen. Selv har jeg gått på p-sprøyte i tre år, og synes egentlig det funket fint, men da jeg sluttet merket jeg alle bivirkningene som hadde sneket seg inn på meg i løpet av en lengre periode. Så jeg anbefaler den ikke, jeg heller.
Gjest gjesta Skrevet 24. april 2006 #13 Skrevet 24. april 2006 Jeg fatter ikke at de setter p-sprøyta på kvinner i det hele tatt! Da jeg vurderte det frarådet legen min det. (Takk og lov sier jeg nå bare!) Hun sa at det var et gammeldags prevansjonsmiddel som kun ble brukt på kvinner som under ingen omstendigheter kunne ta vare på egne barn. Likevel kleser jeg om friske kvinner som bruker dette som prevansjonsmiddel.
Gjest Jente_81 Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Jeg skal slutte på sprøyta nå,,,, Har gått på den i ca 1-2 år. Har ikke merket veldig store bi virkninger. Men har null libido etter 6 år med prevansjon, så nå er det slutt på alt. Er singel og får heller være veldig forsiktig. Når æ kommer mæ i forhold skal æ kjøpe Ladycomp, selv om det er rå-dyrt tror jeg det er en kjempebra løsning for meg
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #15 Skrevet 25. april 2006 Jeg fatter ikke at de setter p-sprøyta på kvinner i det hele tatt! Da jeg vurderte det frarådet legen min det. (Takk og lov sier jeg nå bare!) Hun sa at det var et gammeldags prevansjonsmiddel som kun ble brukt på kvinner som under ingen omstendigheter kunne ta vare på egne barn. Likevel kleser jeg om friske kvinner som bruker dette som prevansjonsmiddel. ← Jeg har ikke hørt noe negativt om p-sprøyten før, derfor jeg spurte om jeg kunne få det. Legen min skrev resept med en gang. Det er vel enhver leges mening om p-sprøyten som spiller inn om de gir det til pasienter eller ikke. Noen som har forslag til hva annen prevasjon jeg kan bruke? Jeg har ikke lyst til å gå på p-piller da jeg aldri klarte å ta dem til rett tid og er generelt sløve med dem. Fy meg!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2006 #16 Skrevet 25. april 2006 Noen som har forslag til hva annen prevasjon jeg kan bruke? Jeg har ikke lyst til å gå på p-piller da jeg aldri klarte å ta dem til rett tid og er generelt sløve med dem. Fy meg! ← P-ring, p-plaster, p-stav, spiral, ladycomp.
Blackjack Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Bare til opplysning; Jeg har to søsken som begge ble skapt mens mamma gikk på p-sprøyte.
Gjest gjesta Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 Bare til opplysning; Jeg har to søsken som begge ble skapt mens mamma gikk på p-sprøyte. ← Det finnes da mange barn som er skapt både på p-piller, spiral, kondom osv
Mona32 Skrevet 25. april 2006 #19 Skrevet 25. april 2006 Hmmm, nå ble jeg bekymra jeg og! Har brukt sprøyta i flere år, og har ikke merket andre bivirkninger enn at mensen har forsvunnet - og det er en bivirkning jeg er kjempeglad for forresten!!!
Gjest gjesta Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 Problemene dukker gjerne opp når du skal slutte på pilla for å prøve å få barn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå