AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg og en venninne lager mat sammen hjemme hos henne noen ganger. Eller jeg lager maten pga min mor er filippinsk og min venninne elsker den maten. Hun vil at jeg skal lage stor porsjon så hun kan fryse ned og spise senere. Krydder og sånt har hun stående hjemme hos seg. Så da trenger vi kjøtt og løk og hvitløk og noen grønnsaker. Dette kjøper ofte hun. Vi lager mat og spiser litt og resten fryser hun ned til senere. Hvor mye av det bør jeg betale? Vi har aldri blitt enig om pris. Jeg bare vippser henne litt penger Anonymkode: 49dc0...265
Million Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden (endret) Du skal jo ikke betale for mer enn antall porsjoner du spiser. Så hvis det dere lager blir fem porsjoner for eksempel, du spiser EN, og din venninne spiser en, og 3 går i fryseren... ja da har din venninne tatt 4 porsjoner, det vil si 80% av maten. Og skal betale 80% av kostnadene for maten. Du skal bare betale ca 20. Når det er sagt synes jeg ærlig talt ikke du skal betale noe. Du lager tross alt maten og står for arbeidet. Så er du i tillegg en gjest der, en arbeidende gjest, og da bør du jamen meg få spandert på deg det ene måltidet du spiser. Det er min mening om det i alle fall. Krever venninnen din penger, eller er det du som bare tilbyr deg? Har hun spurt om betaling? Endret 1 time siden av Million
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Tenker dere burde snakkw om det. Du kan jo nevne er det greit jeg vipser 100kr da jeg bare spiser 1 porsjon av det vi lager, fller litt på dette og vil vite du ikke synes jeg beraler for lite. Anonymkode: f0af4...2ef
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Hvis du lager en masse mat for henne på hennes kjøkken slik at hun kan fryse ned og ha mat til flere måltider, tenker jeg at du kan få det ene måltidet du spiser som betaling for jobben med å lage mat til henne. Altså, du trenger ikke å betale noe som helst etter min mening. Men dette er det jo fint om dere blir enige om. Anonymkode: e97b3...921 1 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Du burde ikke betale noe som helst. Du lager all maten, mer enn dere trenger, og du spiser kun litt. Resten fryser hun ned til senere. Det du spiser bør være lønn for arbeidet. Om du skal betale for maten så bør hun betale for jobben du gjør med å lage opp masse mat som hun kan putte i fryseren Anonymkode: 26c00...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Million skrev (10 minutter siden): Du skal jo ikke betale for mer enn antall porsjoner du spiser. Så hvis det dere lager blir fem porsjoner for eksempel, du spiser EN, og din venninne spiser en, og 3 går i fryseren... ja da har din venninne tatt 4 porsjoner, det vil si 80% av maten. Og skal betale 80% av kostnadene for maten. Du skal bare betale ca 20. Når det er sagt synes jeg ærlig talt ikke du skal betale noe. Du lager tross alt maten og står for arbeidet. Så er du i tillegg en gjest der, en arbeidende gjest, og da bør du jamen meg få spandert på deg det ene måltidet du spiser. Det er min mening om det i alle fall. Krever venninnen din penger, eller er det du som bare tilbyr deg? Har hun spurt om betaling? Jeg har bare vippet ca 100 kr. Vi har ikke blitt enige. Men hun ofte nevner hvor dyrt mat er Anonymkode: 49dc0...265
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #7 Skrevet 55 minutter siden Hvis du skal betale for mat, så skal du bestemme hva du skal spise. Og det gjør du ikke. Du lager det hun vil ha. Og fyller opp fryseren hennes. Anonymkode: 2cbee...8a4
Lille39 Skrevet 46 minutter siden #8 Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg og en venninne lager mat sammen hjemme hos henne noen ganger. Eller jeg lager maten pga min mor er filippinsk og min venninne elsker den maten. Hun vil at jeg skal lage stor porsjon så hun kan fryse ned og spise senere. Krydder og sånt har hun stående hjemme hos seg. Så da trenger vi kjøtt og løk og hvitløk og noen grønnsaker. Dette kjøper ofte hun. Vi lager mat og spiser litt og resten fryser hun ned til senere. Hvor mye av det bør jeg betale? Vi har aldri blitt enig om pris. Jeg bare vippser henne litt penger Anonymkode: 49dc0...265 Her er en ide. hun kjøper ingredienser og du lager maten. Eller hun vipser deg for maten. Det er gratis mat på henne hvis ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå