Susijenta Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Jeg har sterk hårvekst, og dermed også en del hår i ansiktet. Venner sier det ikke er noe krise, for jeg er helt lys i håret. Men jeg plages ved at det syns veldig godt i sollyset. Jeg prøver og fjerne det på overleppa i hvert fall. Har brukt voks (sånn kaldvoks som man varmer mellom hendene), men jeg får røde flekker og kviser etter den. Det er jo nesten værre enn og ha bart Noen som kan hjelpe meg med tips på andre metoder for og fjerne den? Laser funker ikke på mine lyse hår, så det er utelukket. på forhånd takk
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Samme problem her. Blir du fort litt sjenert av det. Jeg mener, hemmet i sosiale settinger? Har aldri prøvd å vokse det bort, rett og slett fordi jeg er redd for røde prikker, kviser og at det blir verre. Stive hår på overleppa er kanskje verre en lyst dun?
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Det finnes hårfjerningskrem for ansiktet. Eller kanskje du kan få vokset i en hudpleiesalong hos en profesjonell. Det blir ikke mer hår etter hårfjerning. For at det skal skje, må det dannes flere hårsekker nede i huden. Håret kan imidlertid føles stivere i utvekstfasen, men det er fordi det er så kort.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 jeg vokser overleppa på min mor med utmerket resultat men på meg blir det kviser... men har bare gjort det 2 ganger på meg selv, kanskje kvisene slutter komme hvis du vokser regelmessig så huden blir vant? jeg vet ikke! så jeg barberer istedet.
Gjest allium Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Jeg får ikke kviser hvis jeg er nøye med å rense, først med ansiktsvann (for å fjerne rester av oljen jeg fjernet voksen med) og så med klorhexidin.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Hvordan vokser dere overleppa? Mine hår vokser fra nesen og ned mot munnen, så jeg får ikke til å dra dem av mot vokseretningen. MAO så blir de fleste hårene sittende igjen.
Susijenta Skrevet 25. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2006 det er antagelig også der mitt problem ligger, fordi det er vanskelig og dra av voksen i hårets vokselengde. så jeg må dra så mange ganger, og da får jeg sår. men men... man får kanskje bare fortsette og håpe av sårene og kvisene slutter og komme. ingen vei tilbake nå som jeg allerede har gjort det.
FlyBabe Skrevet 26. april 2006 #8 Skrevet 26. april 2006 Jeg vet ikke helt hvordan det er når hårene er helt lyse, men selv har jeg har hatt hårvekst på haka og overleppa, noen av de mørke og noen lyse.. Jeg har gått til elektrolysebehandling og synes jeg har fått et veldig godt resultat av det.. det koster ca 200-250 per behandling, og du bestemmer selv hvor ofte du tar den. (etter at nye hår dukker opp) Og etterhvert så forsvinner hårene helt,fordi man fjerner hårsekkene. Om du virkelig plages av hårvekst i ansiktet anbefaler jeg deg å oppsøke en hudpleieklinikk og spør hva de synes. De er veldig hyggelige og hjelper deg gjerne! (og det er ikke flaut heller) Du kan også ta opp problemet med legen din, da kraftig hårvekst i ansiktet kan være tegn på en hormonell sykdom og du kan få pengestøtte for å ta elektrolysebehandlinger. (nå vet jeg ikke hvor stort akkurat DITT problem er, men skriver dette i tillfelle andre har store problemer med det og trenger hjelp)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå