AnonymBruker Skrevet 19. juni #1 Skrevet 19. juni Det er en mor med en liten jente som flytter inn i en creepy blokk, hun er i en skilsmisse og han er ganske kjip. Ungen hennes er ca 6 år, og etter at de flytter inn så får hun seg en usynlig venn. Hoved karakteren har langt mørkt hår. Og det har datteren også. Blokken er slitt og sånt, så man tror at lekkasjen i taket er regn, men det viser seg at det er fra leiligheten over. Den er tom men krana til badekaret står på. Det sprer seg svart mugg over senga til hun lille jenta. Og hun dukker opp med leker som har tilhørt den usynlige vennen sin. Ender med at det er spøkelse da Men er det noen som husker denne? Skremte meg skikkelig da jeg var på ungdomsskolen. Det er ikke the ring, men de kan minne litt om hverandre, samme dystre fargene og det er barn som er spøkelser osv. Tror de kom ut ca likt også, den var ikke ny da jeg så den, men den er nok fra rundt 2010? Anonymkode: 570d5...e8c
aksase Skrevet 19. juni #2 Skrevet 19. juni (endret) Dark Water? Opprinnelig japansk fra 2002, men laget i en amerikansk versjon i 2005. https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Water_(2005_film) Endret 19. juni av aksase 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #4 Skrevet 19. juni aksase skrev (40 minutter siden): Dark Water? Opprinnelig japansk fra 2002, men laget i en amerikansk versjon i 2005. https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Water_(2005_film) Ja! Det var den, tusen takk for tipset om den originale. Fant den på SFanytime nå. Tror jeg ser den først, så oppbrinelig den amerikanske. De japanske Grudge filmene var brutale, da. Så jeg har høye forventninger. Gleder meg til å se de ts Anonymkode: 570d5...e8c
aksase Skrevet 19. juni #5 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja! Det var den, tusen takk for tipset om den originale. Fant den på SFanytime nå. Tror jeg ser den først, så oppbrinelig den amerikanske. De japanske Grudge filmene var brutale, da. Så jeg har høye forventninger. Gleder meg til å se de ts Anonymkode: 570d5...e8c Bare hyggelig! Jeg har ikke sett den, men jeg limte hele beskrivelsen din inn i en KI-motor(Microsoft Copilot) og spurte hvilken film det er. Etter noen få sekunder kom den opp med dette forslaget. 🙂 ChatGPT og andre KI ville sannsynligvis funnet ut av det samme. KI fungerer ofte veldig mye bedre enn Google-søk, så Google er nok på vei til å bli historie. 🙂 Her er hele svaret fra Copilot om du lurer: _____Sitat Copilot KI _____________ Det du beskriver matcher nesten perfekt filmen Dark Water – og ja, den finnes både som japansk original (Honogurai mizu no soko kara, 2002) og som amerikansk remake (2005). Begge handler om en alenemor og en datter som flytter inn i en råtten blokk, lekkasjer fra leiligheten over, en usynlig venn, en liten jente som døde, og en gjennomgående våt, mørk og muggen stemning som minner om The Ring. Den amerikanske versjonen (2005) er nok den du så på ungdomsskolen – den var mye vist på TV og DVD rundt 2007–2012. 🎬 Filmen du tenker på: Dark Water (2005) Dark Water 2005• 5.6/10 IMDb• 105 min En alenemor og datteren hennes flytter inn i en nedslitt blokk der vannlekkasjer, mugg og merkelige hendelser peker mot et barnespøkelse fra leiligheten over. Etter hvert avdekkes en tragisk historie om en liten jente som forsvant. HorrorMysterySupernatural Bilde ikke tilgjengelig DirectorWalter Salles StarsJennifer Connelly, Ariel Gade, John C. Reilly Based onThe 2002 Japanese film by Hideo Nakata ToneMørk, våt, klaustrofobisk – lik *The Ring* Sources: Hvorfor dette matcher beskrivelsen din Mor + datter (ca. 5–6 år) flytter inn i en creepy, slitt blokk Moren er i skilsmisse med en drittsekk av en eks Datteren får en usynlig venn Vannlekkasje i taket som viser seg å komme fra leiligheten over Leiligheten over er tom, men badekaret renner over Svart mugg sprer seg over vegger og seng Datteren finner leker som tilhørte spøkelsesjenta Slutter med at det er et barnespøkelse Samme fargepalett og stemning som The Ring (ikke rart – samme japanske opphav) Alt dette er spot on Dark Water. Hvis du vil, kan jeg også vise deg forskjellene mellom den japanske og amerikanske versjonen, eller foreslå lignende filmer i samme stil. ____Sitat slutt______ 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni #6 Skrevet 19. juni aksase skrev (1 time siden): Bare hyggelig! Jeg har ikke sett den, men jeg limte hele beskrivelsen din inn i en KI-motor(Microsoft Copilot) og spurte hvilken film det er. Etter noen få sekunder kom den opp med dette forslaget. 🙂 ChatGPT og andre KI ville sannsynligvis funnet ut av det samme. KI fungerer ofte veldig mye bedre enn Google-søk, så Google er nok på vei til å bli historie. 🙂 Her er hele svaret fra Copilot om du lurer: _____Sitat Copilot KI _____________ Det du beskriver matcher nesten perfekt filmen Dark Water – og ja, den finnes både som japansk original (Honogurai mizu no soko kara, 2002) og som amerikansk remake (2005). Begge handler om en alenemor og en datter som flytter inn i en råtten blokk, lekkasjer fra leiligheten over, en usynlig venn, en liten jente som døde, og en gjennomgående våt, mørk og muggen stemning som minner om The Ring. Den amerikanske versjonen (2005) er nok den du så på ungdomsskolen – den var mye vist på TV og DVD rundt 2007–2012. 🎬 Filmen du tenker på: Dark Water (2005) Dark Water 2005• 5.6/10 IMDb• 105 min En alenemor og datteren hennes flytter inn i en nedslitt blokk der vannlekkasjer, mugg og merkelige hendelser peker mot et barnespøkelse fra leiligheten over. Etter hvert avdekkes en tragisk historie om en liten jente som forsvant. HorrorMysterySupernatural Bilde ikke tilgjengelig DirectorWalter Salles StarsJennifer Connelly, Ariel Gade, John C. Reilly Based onThe 2002 Japanese film by Hideo Nakata ToneMørk, våt, klaustrofobisk – lik *The Ring* Sources: Hvorfor dette matcher beskrivelsen din Mor + datter (ca. 5–6 år) flytter inn i en creepy, slitt blokk Moren er i skilsmisse med en drittsekk av en eks Datteren får en usynlig venn Vannlekkasje i taket som viser seg å komme fra leiligheten over Leiligheten over er tom, men badekaret renner over Svart mugg sprer seg over vegger og seng Datteren finner leker som tilhørte spøkelsesjenta Slutter med at det er et barnespøkelse Samme fargepalett og stemning som The Ring (ikke rart – samme japanske opphav) Alt dette er spot on Dark Water. Hvis du vil, kan jeg også vise deg forskjellene mellom den japanske og amerikanske versjonen, eller foreslå lignende filmer i samme stil. ____Sitat slutt______ Oi, det er nesten litt skummelt, men veldig imponerende 😃 Anonymkode: 570d5...e8c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå