Gå til innhold

Svette bakentil.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er K35 som de siste årene har begynt å slite en del med svette under armene og i rumpesprekken. Er normalvektig men ikke trent. 
Jeg synes dette er ganske plagsomt da jeg er redd for å gå rundt å lukte "rumpesvette". Må ofte vaske meg og skifte til ren truse flere ganger daglig. Har prøvd forskjellige truser i forskjellige fasonger og stoff uten at det hjelper. Og siden jeg alltid er så fuktig får jeg sopp hele tiden også. Noen råd? Synes dette er så pinlig!

Anonymkode: 6fac6...771

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør bestille deg en time til legen? Dette høres ikke normalt ut.

Anonymkode: 92ae2...563

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror dette er helt normalt. Unngå overdreven vask med såpe og parfyme, jeg er redd det gjør ting verre… Kunne du lagt en kompress i rumpesprekken som kunne absorbert svetten? Så kunne du bytta den ofte. Høres dumt ut, men det kan kanskje være litt hjelp i det. Du er 35, litt tidlig med overgangsalder, men greit å sjekke dette hos lege om det er veldig plagsomt for deg. 
Viktig også å tenke på at vi skal svette, men du vet selv hva som pleier å være normalen for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

samme med meg. Det er hos meg knyttet til det hormonelle. Er ikke i overgangsalderen, men har hormonutfordringer etter virusinfeksjon. Fikk også endret svettelukt, fremmed for meg, og svetter i lysken, noe jeg aldri har gjort før. Jeg har trodd det er meg, kroppen bare er slik, og har brukt kompress i rumpesprekken, samt smørt meg med olivenolje med oreganoolje i om kvelden. Dette tok soppen, så brukte jeg kompress for å holde det tørt. 

Har begynt på en medisin som skal bedre energiomsetningen i kroppen min, og nå er dette problemet borte, bare på noen dager. Så her er det definitivt hormonelt. 

Anonymkode: 2f3fd...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Persiprex, fåes i flytende form så du kan smøre på.

Har fått økt svette mellom lår og skritt nå i preminopausen. Dwn fungerer, best med den flytende da man lettere kan styre påførsel.

Anonymkode: cdfa2...35a

AnonymBruker
Skrevet

Å vaske seg og skifte undertøy flere ganger daglig er ikke nødvendig. Fersk svette lukter ingen verdens ting. 

vasker du deg daglig med vann trenger du ikke skifte truse. 

Armhulesvette kan du jo bruke deo til.

Anonymkode: 2f8af...f74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Persiprex, fåes i flytende form så du kan smøre på.

Har fått økt svette mellom lår og skritt nå i preminopausen. Dwn fungerer, best med den flytende da man lettere kan styre påførsel.

Jeg svetter mye i underlivet. Kan den brukes der?

Anonymkode: 1d0dd...3f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg svetter mye i underlivet. Kan den brukes der?

Anonymkode: 1d0dd...3f9

Jeg gjør det. Vask, tørk skikkelig, smør på huden uten å komme nær de sensitive delene, sitt med beina fra hverandre til det har tørket. Gjorde det 4 dager i strekk, nå gjør jeg det når svetten kommer tilbake, ca hver 3 dag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Å vaske seg og skifte undertøy flere ganger daglig er ikke nødvendig. Fersk svette lukter ingen verdens ting. 

Det stemmer ikke. Jeg kan komme ut av dusjen etter en god vask, og lukte kraftig svette i lysken fem minutter etterpå hvis badet er veldig varmt og det er rett tid av måneden. Før jeg har kledd på meg!

Det er noen dager i syklusen der min svette bare lukter skikkelig kraftig, særlig i lysken. 

Så støtter forslag om å sjekke om det er hormonelt. 

Anonymkode: 23acd...918

• Liker 1
Skrevet

Hadde/har samme problemet i baken, det er pga hemoroider og fistel som ligger der 

Anonymkode: 4b0c2...820

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Man må jo skifte trusen når den er søkkvåt av svetten! Man går ikke rundt med en klissvåt truse, det kan jo trenge gjennom til buksen eller skjørtet så det også blir vått, dersom man svetter mye og ikke skifter til tørt.

Anonymkode: 7f7de...677

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hadde/har samme problemet i baken, det er pga hemoroider og fistel som ligger der 

Anonymkode: 4b0c2...820

Dette. 

Anonymkode: 4a68c...c44

Skrevet

Det finnes mange pudder til baken, talkum.

Tidligere brukte de vel potetmel?

Anonymkode: 29d8e...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...